rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: ajovalo lamput  (Luettu 24762 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #30 : 16.03.2011 kello on 16:31 »
    Joo, ja jos lapsen isä tai äiti kuoli kolarissa, niin lapsille tikkukarkit postissa. Ja matka jatkuu. :'(

    Kukaanhan ei tiedä mistä syystä auto on kolaroinut.Kuski nukahtanut,oja nielaisi pohjille, auto väisti elukkaa.Ei siihen tarvita häikäisyä.Turhaa vatvoa tällaista. >:(

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #31 : 16.03.2011 kello on 18:09 »
    Kukaanhan ei tiedä mistä syystä auto on kolaroinut.Kuski nukahtanut,oja nielaisi pohjille, auto väisti elukkaa.Ei siihen tarvita häikäisyä.Turhaa vatvoa tällaista. >:(

    Ne laittomat Xenonit, siis halogeeniumpioon vaihdetut polttimot elektroniikkasarjoi neen, häikäisevät todella pahasti, ja niiden hajavalo on niin voimakasta että edes pientareelle katsominen ei estä häikästymistä.

    Ei siis ole turhaa vatvomista. Riittävän moni jauhaa jo niistä sumuvaloista, ja ne eivät edes oikeasti häikäise. Ja tuskimpa moni sitäkään hyväksyisi, että alkaisi ajaa muista välittämättä aina kaukovalot päällä?

    Voin ymmärtää jos joku ymmärtämättömyyttää n on tuollaisia käyttänyt, mutta kun tietää millaista haittaa niillä tekee, niin onko käyttämisen jatkaminen silloin silkkaa kiusantekoa? Vai onko kyseessä sitä kuuluisaa "minä-itse-ei-muilla-väliä" -ajattelutapaa, joka nykyään kuulemma on valloillaan?

  • Vieras
  • Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #32 : 16.03.2011 kello on 18:42 »
    Itsellä kojelaudan valo ilmoittaa jos lamppu on palanut, ainoo ongelma on siinä että huoltoon on jonoa joten sitä ei saa heti korjauttua :(

    Kivoja nää nykyautot >:(
       pojallani on samanlainen auto ::)

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:33
    • Epsoo
    Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #33 : 16.03.2011 kello on 19:01 »
    Eikös tuossa Vectrassa polttimon vaihto ole vielä suhteellisen helppo tehdä itse

    Ohjekirjassa todettiin että polttimon vaihto vaatii lampun irroittamisen, joten suosiolla annoin olla :(

  • Vieras
  • Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #34 : 16.03.2011 kello on 19:20 »
    Ne laittomat Xenonit, siis halogeeniumpioon vaihdetut polttimot elektroniikkasarjoi neen, häikäisevät todella pahasti, ja niiden hajavalo on niin voimakasta että edes pientareelle katsominen ei estä häikästymistä.

    Ei siis ole turhaa vatvomista. Riittävän moni jauhaa jo niistä sumuvaloista, ja ne eivät edes oikeasti häikäise. Ja tuskimpa moni sitäkään hyväksyisi, että alkaisi ajaa muista välittämättä aina kaukovalot päällä?

    Voin ymmärtää jos joku ymmärtämättömyyttää n on tuollaisia käyttänyt, mutta kun tietää millaista haittaa niillä tekee, niin onko käyttämisen jatkaminen silloin silkkaa kiusantekoa? Vai onko kyseessä sitä kuuluisaa "minä-itse-ei-muilla-väliä" -ajattelutapaa, joka nykyään kuulemma on valloillaan?

    Joo sovitaan sitten niin.Minun valot eivät kuitenkaan häikäise silmää.Olen sen itse todennut ajamalla toisella autollani Toyoa vastaan.Voitte jatkaa jauhantaa edelleen.Polttimot pysyvät kuitennii keulalla. 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:39
    • Autossa on pyörät
    Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #35 : 16.03.2011 kello on 19:24 »
    Itsellä kojelaudan valo ilmoittaa jos lamppu on palanut, ainoo ongelma on siinä että huoltoon on jonoa joten sitä ei saa heti korjauttua :(

    Kivoja nää nykyautot >:(
    Niin minullakin ilmoittaa. Sitten avaan konepellin > pyöräytän kannen auki, vaihdan polttimon ja asia hoidettu 5 minuuttia. ;D
    « Viimeksi muokattu: 17.03.2011 kello on 11:59 »

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #36 : 17.03.2011 kello on 07:56 »
    Joo sovitaan sitten niin.Minun valot eivät kuitenkaan häikäise silmää.Olen sen itse todennut ajamalla toisella autollani Toyoa vastaan.Voitte jatkaa jauhantaa edelleen.Polttimot pysyvät kuitennii keulalla. 8)

    Hyvä että pidät asiasta huolen.

    Kun noita xenon-jälkivirityksiä täällä auliisti kehutaan, voidaan kuitenkin olettaa että suurin osa niitä virittävistä ei pahemmin pohdiskele sitä miltä ne valot näyttävät vastaantulevan näkökulmasta. Joten kuten joku jo sanoikin, noita laittomia (sille on pätevä peruste) valovirityksiä ei pitäisi suositella kenellekään, vaan nimenomaan keskustella siitä miksi niitä ei ole hyväksytty tieliikennekäyttöön .

  • Vieras
  • Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #37 : 17.03.2011 kello on 08:23 »
    suurin osa niitä virittävistä ei pahemmin pohdiskele sitä miltä ne valot näyttävät vastaantulevan näkökulmasta.

    Täällä savossa kun tuo 5-tie on valaistu yhtämatkaa vajaan 130 km:n matkalta niin luulenpa että täällä ainakin on niitä autoilijoita jotka hankkivat jälkiasennettavia xenon valoja pelkästään sen vuoksi miltä ne näyttävät, ei ne niitä oikeasti tarvitse. Varsinkin teinit tuntuvat tykkäävän niistä ja jos vanhassa autossa on xenonit, yleensä kuskina on nuori jeppe.
    Muistelkaapa omaa nuoruutta, nuohan ovat hieno tapa nykyään saada tyttöjen huomiota.


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:23
    Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #38 : 17.03.2011 kello on 10:21 »

    Muistelkaapa omaa nuoruutta, nuohan ovat hieno tapa nykyään saada tyttöjen huomiota.

    Ei ne tytöt niitä huomaa eikä niistä mitään ymmärrä eikä se niitä oikeesti kiinnosta.

    Jos laittomat ksenonit on ainoa tapa saada tyttöjen huomiota, niin huonosti on asiat  ;D ;D ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
      • Omat kotisivut
    Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #39 : 17.03.2011 kello on 10:40 »
    Ne laittomat Xenonit, siis halogeeniumpioon vaihdetut polttimot elektroniikkasarjoi neen, häikäisevät todella pahasti, ja niiden hajavalo on niin voimakasta että edes pientareelle katsominen ei estä häikästymistä.

    Ei siis ole turhaa vatvomista. Riittävän moni jauhaa jo niistä sumuvaloista, ja ne eivät edes oikeasti häikäise. Ja tuskimpa moni sitäkään hyväksyisi, että alkaisi ajaa muista välittämättä aina kaukovalot päällä?

    Voin ymmärtää jos joku ymmärtämättömyyttää n on tuollaisia käyttänyt, mutta kun tietää millaista haittaa niillä tekee, niin onko käyttämisen jatkaminen silloin silkkaa kiusantekoa? Vai onko kyseessä sitä kuuluisaa "minä-itse-ei-muilla-väliä" -ajattelutapaa, joka nykyään kuulemma on valloillaan?
    Mulla on ollut jo 4 vuotta 406:ssa pösössä kiinanxenonit ja kukaan vastaantulija ei koskaan ole väläytellyt valoja tai että asiasta olis muutenkaan mainittu. Siis ei pidä yleistää...joihinki n autohin ne sopii ja joihinki ei. Valokuvion tarkistin heti kun ekan setin sain ja asensin ja totesin että hajavalon määrää ei juurikaan ole ja jätin ajovaloihin paikalleen ja tilasin toisen setin pitkille valoille.
    Mutta koska umpioista puuttuu se DOT merkintä niin katsatukseen on pakko vaihtaa tavalliset H7:kat. Onhan se varsin töisevää mutta parivuotta sitten kun ajoin Oulun ja Rovanimen välilä viikonloppuisin kaikki se työ kyllä maksoi vaivan...nyt vois luovuttaa ja myydä noi xenon setit pois.
    Sumuvaloista en kommentoi koska en niitä koskaan käytä niitten hyödyttömyyden takia...eivät valaise juurikaan joten ehkä niihinki pitäis laittaa xenonit :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
    Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #40 : 17.03.2011 kello on 13:59 »
    Ei ne tytöt niitä huomaa eikä niistä mitään ymmärrä eikä se niitä oikeesti kiinnosta.

    Jos laittomat ksenonit on ainoa tapa saada tyttöjen huomiota, niin huonosti on asiat  ;D ;D ;D
    Tuostako se onkin ollut kiinni. Siinä tapauksessa mää lähen heti hommaamaan ksenonit.  :D

  • Vieras
  • Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #41 : 17.03.2011 kello on 15:38 »
    Tuostako se onkin ollut kiinni. Siinä tapauksessa mää lähen heti hommaamaan ksenonit.  :D

    Juu. Mulle kanssa senonit. Mutta mutta?
    Voiko niitä käyttää yhtä aikaa nitrojen kanssa.

    Ei en tarkoittanut senoneja... :D

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
    Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #42 : 17.03.2011 kello on 16:02 »
    Juu. Mulle kanssa senonit. Mutta mutta?
    Voiko niitä käyttää yhtä aikaa nitrojen kanssa.

    Ei en tarkoittanut senoneja... :D

    Voi, kunhan ei päästä pulssia liian korkealle. ;D

  • Vieras
  • Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #43 : 17.03.2011 kello on 16:06 »
    Voi, kunhan ei päästä pulssia liian korkealle. ;D

    Kiitos nopeasta vastauksesta.

    On se vaan hyvä kun täältä saa kokeneilta
    vaanareilta vinkkejä ja arvokasta tietoa. :D :D :D

  • Vieras
  • Vs: ajovalo lamput
    « Vastaus #44 : 17.03.2011 kello on 17:45 »
    Kiitos nopeasta vastauksesta.

    On se vaan hyvä kun täältä saa kokeneilta
    vaanareilta vinkkejä ja arvokasta tietoa. :D :D :D
        ;D ;D ;)