Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
SSD-levyn "siivous"
Stara:
Olen antanut itseni ymmärtää, että pc:n ssd-levyä ei tule "eheyttää". Pitäneekö paikkansa?
Onko kuitenkin niin, että tuonkin levymallin voi ajaa esim. ccleanerillä ja poistaa vaikkapa kaikki väliaikaistiedostot?
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 26.11.2013 kello on 19:45 ---Olen antanut itseni ymmärtää, että pc:n ssd-levyä ei tule "eheyttää". Pitäneekö paikkansa?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä. Ja ennemminkin sitä ei saa eheyttää (lyhentää käyttö-ikää, eikä tuo mitään hyötyä)
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 26.11.2013 kello on 19:45 ---Onko kuitenkin niin, että tuonkin levymallin voi ajaa esim. ccleanerillä ja poistaa vaikkapa kaikki väliaikaistiedostot?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä, ja lisäksi SSD levylle ei pitäisi kirjoittaa mitään väliaikaistietoja eikä turhia lokeja. Tämän takia SSD levyllä ei saisi olla esim. swappia eikä selaimen väliaikatiedostoja.
Alan:
^
Eipä ole Airissa muuta kuin SSD. Hyvin kolme vuotta tikittänyt, onneksi.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 26.11.2013 kello on 20:27 ---^
Eipä ole Airissa muuta kuin SSD. Hyvin kolme vuotta tikittänyt, onneksi.
--- Lainaus päättyy ---
Uskoisin että Apple on käyttiksen valmiiksi optimoinut käyttämään SSD levyä. Toisin kun itse jouduin oman läppärini kanssa tekemään, jossa poistin swapin, logit ja selaimen väliaikaistiedostot käytöstä, ja lisäksi ohjasin ajon aikaisen tmp hakemiston käyttämään rammia levyn sijaan. Nyt konetta käytettäessä levylle ei kirjoiteta mitään ellei käyttäjä halua ;)
Aakku:
Mahtaakohan mun työläppärissä olla mitään optimointia, vaikka siinä onkin SSD levy?
On se nyt pian pari vuotta pelannut. Olen ymmärtänyt, että se kestäisi hyvin tuollaista retuuttamista autossa, mutta sitten kun se hajoaa, niin poksahtaa ihan varoittamatta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta