rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Itse tehty tarkastus  (Luettu 9112 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #15 : 26.11.2013 kello on 18:37 »
    Eipä ole tullut vaihtojen välissä mittatikkuun koskettua :D
          Niin ja vielä automaatti !!  No nyt alkaa valjeta...vieläkö automaatti ohjaus niin voi alkaa juomaan kaljaa taka penkillä...siinähän veltostuu jopa manuaali ( koko ukko)...

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #16 : 26.11.2013 kello on 18:38 »
    Ite ajelen vaan Corollalla, jossa jostain syystä ei öljyn pinta ei juurikaan vajoa vaihtojen välillä

    Ai täällä on muitakin Toyota-miehiä, kovin me Toyota-miehet ollaan hiljaisen oloisia kun me ei tehdä numeroa tuosta merkistä, meidän pitäisi ilmeisesti hiukan virkistyä sen asian suhteen.  ;D

    Tuli mieleen vaan tuosta lainauksesta kun reilut kolme vuotta sitten ostin elämäni ensimmäisen Toyotan ja kysyin myyjältä luovutustilaisuudes sa että tavaratilassa ei olekkaan litran purkkia kaupantekijäiseksi niin tuumasi myyjä että "ei Toyotassa tarvitse lisäillä öljyä vaihtojen välillä.

    Ja totta se myös Toyotan kohdalla on, mutta totta se oli myös kahdeksan vuoden ja 130000 km:n ajan Opelinkin kohdalla, Saabbiin sai aloittaa öljyn lisäämisen kolmen vuoden ja reilun 50000 km:n jälkeen falskaavien ohjurien takia litran kymppitonnilla.

    Niin, tulee moottoritilaan katseltua yleensä kerran viikossa ja samalla myös nestepinnat tarkastettua, toki myös pölyt tulee paineilmalla puhallettua pois.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:38
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #17 : 26.11.2013 kello on 18:40 »
            Elvistelekkö nää,, ;D

    En elvistele millään lailla. Mulla on kaksi halpisautoa, Sitikka ja Ducato. Molemmissa on matkamittarinäytöss ä moottoriöljyn tason osoitin.

    Katkelma Sitikan käyttöojeesta:

    "Moottoriöljyn tason osoitin
    Kun virta kytketään, näytöllä näkyy huollon lähestymisen osoitus joitakin sekunteja, ja sen jälkeen moottoriöljyn taso joitakin sekunteja".

    Ja tämä Sitikka on -04. Ducato on -06 ja siinä vastaava toiminto öljyn suhteen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #18 : 26.11.2013 kello on 18:43 »
    Se on tuo öljyn paineen merkkivalo kyllä myöhänen ilmoittaja, siinävaiheessa kone jo käynyt vähällä öljyllä ja kone remontti lähestyy joutuin. Tuttu ajoi öljypohjan kiveen, ei mitään merkkiä ongelmista paineet nousi kuin aina ennenkin mersussa, mutta kone meni rikki ajan mittaan, syy oli pumpun jalka oli mennyt halki ja osa öljystä ei mennytkään kiertoon. Itellä tulee satunnaisesti katottua ja joskus tulee katottua huoltokirjaan milloin viimeksi vaihtanut öljyt. Pitemmälle (yli 100km) reissuun lähdettäessä aina kurkkaus kone huoneeseen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:56
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #19 : 26.11.2013 kello on 18:46 »
    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288625087504.html

    Miten teette tarkistatteko välillä mittatikkua. Itellä tulee vaihtelevasti katottua öljyt, pissapoika ja jäähdytysneste. Sekä yleiskatsaus konehuoneeseen sekä välillä parkkiruutuun jossa auto ollut, mahdollisten rapakoiden varalta.

    ..
    4. Poista öljytankin korkki moottorisi yläosasta, lisää oikea määrä öljyä ja laita korkki takaisin paikalleen.
    ..

    Noin kirjoittaa "automies"  :laugh: :laugh:

    Dieselkuskin kannattaa kaikesta "pinnantaso" -mittausautomatiikasta huolimatta, nostella mittatikkua, ja haistella öljyä. Ja jopa sormin hieroa sitä... Vehkeillä joita paljon käytetään "tyhjänä" / kuormatta / tyhjäkäynnillä, on taipumus "kasvattaa" öljymäärää enempi kuin sitä ehtii ohivuotona palamaan..

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #20 : 26.11.2013 kello on 18:47 »
    Ai täällä on muitakin Toyota-miehiä, kovin me Toyota-miehet ollaan hiljaisen oloisia kun me ei tehdä numeroa tuosta merkistä, meidän pitäisi ilmeisesti hiukan virkistyä sen asian suhteen.  ;D

    Tuli mieleen vaan tuosta lainauksesta kun reilut kolme vuotta sitten ostin elämäni ensimmäisen Toyotan ja kysyin myyjältä luovutustilaisuudes sa että tavaratilassa ei olekkaan litran purkkia kaupantekijäiseksi niin tuumasi myyjä että "ei Toyotassa tarvitse lisäillä öljyä vaihtojen välillä.

    Ja totta se myös Toyotan kohdalla on, mutta totta se oli myös kahdeksan vuoden ja 130000 km:n ajan Opelinkin kohdalla, Saabbiin sai aloittaa öljyn lisäämisen kolmen vuoden ja reilun 50000 km:n jälkeen falskaavien ohjurien takia litran kymppitonnilla.

    Niin, tulee moottoritilaan katseltua yleensä kerran viikossa ja samalla myös nestepinnat tarkastettua myös pölyt paineilmalla puhallettua pois.  ;D
           Toinen toyota minulla! edellinen oli se 1600se malli ja sekään ei syönyt öljyä vaihtojen välillä, Mazda oli tätä nykyistä edeltävä ..hyvä mutta sähkövikoja

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #21 : 26.11.2013 kello on 18:49 »
           Toinen toyota minulla!

    Niin mullakin !  ;D
    ....  ja mieli yhtä korkealla kuin Volvo-miehillä konsanaan, ainakin luulen niin.  :D

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #22 : 26.11.2013 kello on 18:52 »
    En elvistele millään lailla. Mulla on kaksi halpisautoa, Sitikka ja Ducato. Molemmissa on matkamittarinäytöss ä moottoriöljyn tason osoitin.

    Katkelma Sitikan käyttöojeesta:

    "Moottoriöljyn tason osoitin
    Kun virta kytketään, näytöllä näkyy huollon lähestymisen osoitus joitakin sekunteja, ja sen jälkeen moottoriöljyn taso joitakin sekunteja".

    Ja tämä Sitikka on -04. Ducato on -06 ja siinä vastaava toiminto öljyn suhteen.
           En kenkkuiluna!  toyotassa on muutaman kerran palanut huollon merkki ja minä sitä ihmettelemään ja tutkimaan ja sitten oivallus Tulpat,,,, meni jonkin verran yli niin merkki syttyi..  ei pala enää

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #23 : 26.11.2013 kello on 18:56 »
    Niin mullakin !  ;D
    ....  ja mieli yhtä korkealla kuin Volvo-miehillä konsanaan, ainakin luulen niin.  :D
           Pitää vähän kokeilla noita WolWo  kuskeja !! pikkasen ovat takakireitä kun joutuu huoltamaankin niitä volvoja... ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:11.04.2024 kello on 19:02
    • Luonnonmaa, Naantali
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #24 : 26.11.2013 kello on 19:12 »
           Pitää vähän kokeilla noita WolWo  kuskeja !! pikkasen ovat takakireitä kun joutuu huoltamaankin niitä volvoja... ;D

    Terve!

    Mitäs tosta kiristelemään ;D  Mä ainaki lisäilen sillontällön öljyä volvon koneeseen. Ei sitä tartte eres viikottain lisätä, vaikka tuleekin seurattua, Ja parinkymmenentuhann en välein suodatin vaihtoon ja samalla alakautta ylimääräset "mömmöt" pois öljypohjasta.
    Että kyllä saatte muunmerkkisten kuskit olla tyytyväisiä, ei se meilläkään niin helppoa ole Thumb

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #25 : 26.11.2013 kello on 19:18 »
    Terve!

    Mitäs tosta kiristelemään ;D  Mä ainaki lisäilen sillontällön öljyä volvon koneeseen. Ei sitä tartte eres viikottain lisätä, vaikka tuleekin seurattua, Ja parinkymmenentuhann en välein suodatin vaihtoon ja samalla alakautta ylimääräset "mömmöt" pois öljypohjasta.
    Että kyllä saatte muunmerkkisten kuskit olla tyytyväisiä, ei se meilläkään niin helppoa ole Thumb
           No nämä virittelyt onkin noille nuoremmille... ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:20
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #26 : 26.11.2013 kello on 20:08 »
    "Moottoriöljyn tason osoitin
    Kun virta kytketään, näytöllä näkyy huollon lähestymisen osoitus joitakin sekunteja, ja sen jälkeen moottoriöljyn taso joitakin sekunteja".
    Ja tämä Sitikka on -04. Ducato on -06 ja siinä vastaava toiminto öljyn suhteen.

    Ehkä niissä kuluu öljyä tavallista enempi...?   ::)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #27 : 26.11.2013 kello on 20:11 »
    Ai täällä on muitakin Toyota-miehiä, kovin me Toyota-miehet ollaan hiljaisen oloisia kun me ei tehdä numeroa tuosta merkistä, meidän pitäisi ilmeisesti hiukan virkistyä sen asian suhteen.  ;D

    Tuli mieleen vaan tuosta lainauksesta kun reilut kolme vuotta sitten ostin elämäni ensimmäisen Toyotan ja kysyin myyjältä luovutustilaisuudes sa että tavaratilassa ei olekkaan litran purkkia kaupantekijäiseksi niin tuumasi myyjä että "ei Toyotassa tarvitse lisäillä öljyä vaihtojen välillä.

    Ja totta se myös Toyotan kohdalla on, mutta totta se oli myös kahdeksan vuoden ja 130000 km:n ajan Opelinkin kohdalla, Saabbiin sai aloittaa öljyn lisäämisen kolmen vuoden ja reilun 50000 km:n jälkeen falskaavien ohjurien takia litran kymppitonnilla.

    Niin, tulee moottoritilaan katseltua yleensä kerran viikossa ja samalla myös nestepinnat tarkastettua, toki myös pölyt tulee paineilmalla puhallettua pois.  ;D

    Missäs minä kerroin öljyn lisäyksestä? Oikea automies tarkastaa öljyn ja nesteen määrän säännöllisesti - se on katos sitä ennakointia kuten autojen huoltaminenkin ;) 

    Toyotamiehet onkin ollu hiljaa viimeajat - ei "pulinapalstallekkaa n" ole tullut mitään kommenttia toyotan ja autojen ovitiivisteiden eroista  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #28 : 26.11.2013 kello on 20:15 »
          Niin ja vielä automaatti !!  No nyt alkaa valjeta...vieläkö automaatti ohjaus niin voi alkaa juomaan kaljaa taka penkillä...siinähän veltostuu jopa manuaali ( koko ukko)...
    Thumb :D

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #29 : 26.11.2013 kello on 20:22 »
    Missäs minä kerroin öljyn lisäyksestä? Oikea automies tarkastaa öljyn ja nesteen määrän säännöllisesti - se on katos sitä ennakointia kuten autojen huoltaminenkin ;) 

    Toyotamiehet onkin ollu hiljaa viimeajat - ei "pulinapalstallekkaa n" ole tullut mitään kommenttia toyotan ja autojen ovitiivisteiden eroista  ;D
            Olen osa syyllinen! ;) Se ovi tiiviste on lapsonen...