rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Itse tehty tarkastus  (Luettu 9138 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:33
Itse tehty tarkastus
« : 26.11.2013 kello on 16:09 »
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288625087504.html

Miten teette tarkistatteko välillä mittatikkua. Itellä tulee vaihtelevasti katottua öljyt, pissapoika ja jäähdytysneste. Sekä yleiskatsaus konehuoneeseen sekä välillä parkkiruutuun jossa auto ollut, mahdollisten rapakoiden varalta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:30
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Itse tehty tarkastus
« Vastaus #1 : 26.11.2013 kello on 16:27 »
Tuleepa mieleeni entinen työkaverini. Kerran sille huomautin, ett voisi tarkistaa öljyt aina välillä. Vastaus oli, että "onhan siinä varoitusvalo"!

Mielenkiintoista olisi ollut, kun tuolla Karjalan korvessa olisi valo syttynyt.  :o  :o

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #2 : 26.11.2013 kello on 16:34 »
    Kuuluu valveutuneen autoilian perus asioihin tarkistella nesteet !! tietysti on sitten elvikset ja nirpat jotka muilla sen teettävät jos muistavat... ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #3 : 26.11.2013 kello on 16:38 »
    Joskus tulee kateltua. Auto muistuttelee huoltojen välillä öljyjen tarkastamisesta vaik ei pinta olisi vajonnutkaan.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:11
    • Oululainen terwaporwari
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #4 : 26.11.2013 kello on 16:41 »
    Kyllä tulee kateltua,varmaan lähes viikon välein ;D.Sellaista on Opelistin elämä :laugh: :laugh:.(PS.viattomin auto joka mulla on ollut :o)

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #5 : 26.11.2013 kello on 16:45 »
    Kyllä tulee kateltua,varmaan lähes viikon välein ;D.Sellaista on Opelistin elämä :laugh: :laugh:.(PS.viattomin auto joka mulla on ollut :o)
           Muistelin jotta aikoinaan kun itellä oli Opel(70 lukulainen) niin siinä ominaisuutena oli pienoinen öljyn kulutus...

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #6 : 26.11.2013 kello on 16:56 »
    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288625087504.html

    Miten teette tarkistatteko välillä mittatikkua. Itellä tulee vaihtelevasti katottua öljyt, pissapoika ja jäähdytysneste. Sekä yleiskatsaus konehuoneeseen sekä välillä parkkiruutuun jossa auto ollut, mahdollisten rapakoiden varalta.
    Ölymerkin vaihtumisen jälkeen tuli katottua ja ko merkkiä kuluikin hieman. Palasin takaisin tuttuun merkkiin niin ei tarvi tikkua nostella. Näin kurakeleillä tulee tikkua nostettua kun pelti on lasinpesunesteen lisäyksen takia auki muutenkin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:31
    • viva la France
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #7 : 26.11.2013 kello on 16:57 »
    Matkamökistä joka kerta kun reissun lähdetään. tapa joka jäi autoilia ajoista, tosin silloin katsottiin joka aamu tai tankkauksen yhteydessä.
    Tuosta henkilöbiilistä sillion kun joutuu konepellin avaamaan eli tuulilasin pesunesteen lisäyksen yhteydessä jos sattuu olemaan jotain rättiä käsillä

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:15
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #8 : 26.11.2013 kello on 16:58 »
    Mun vanha Ascona oli kans hyvä kun siinä oli tuoreöljyvoitelu - vähintään 4l piti lisätä vaihtovälillä (5tkm) ennen koneremonttia - siitä kyllä meni suurin osa automaattiseen alustan voiteluun ;D

    Nykyään katson öljyn- ja nesteenmäärät pari-kolmekertaa huoltovälillä vaan totuttuna tapana - samallahan sitä katsoo kun kaataa pesunestesäiliön täyteen ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:30
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #9 : 26.11.2013 kello on 18:03 »
    Mittaritaulusta tuon näkee, sotkematta öljytikulla sormiaan.

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #10 : 26.11.2013 kello on 18:07 »
    Mittaritaulusta tuon näkee, sotkematta öljytikulla sormiaan.
            Elvistelekkö nää,, ;D

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:34
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #11 : 26.11.2013 kello on 18:15 »
    Mittaritaulusta tuon näkee, sotkematta öljytikulla sormiaan.

    Mittaritaulu ilmoittaa milloin pitää lisätä esim. 0,5l tai 1l tai 1,5l. Siis se katsotaan mittaristosta muutaman napin painalluksella.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #12 : 26.11.2013 kello on 18:17 »
    Tuleepa mieleeni entinen työkaverini. Kerran sille huomautin, ett voisi tarkistaa öljyt aina välillä. Vastaus oli, että "onhan siinä varoitusvalo"!


    Tämä harhaluulo on muuten yllättävän monella, toki uusissa on jo erikseen lisää öljyä tai service merkki, sen punavalon lisäksi. Työmatkakulkineessa on tietämyskone näytössä öljyn määrä, mäkeen kun poikittain parkkeeraa, pyytää öljyä lisää. Auton varsinainen "mittatikku" on täysi vitsi, väkkärä muovisoiro täyttökorkissa, siitä nyt enemmänkin näkee vaan onko vaiko eikö. Onneksi ransiitissa on kunnon tikku, ei niitä ole tietääkseni mihinkään pelkästään kiusantakia asenneltu.

  • Vieras
  • Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #13 : 26.11.2013 kello on 18:24 »
    Mittaritaulu ilmoittaa milloin pitää lisätä esim. 0,5l tai 1l tai 1,5l. Siis se katsotaan mittaristosta muutaman napin painalluksella.
        Ompas vaivatonta,,,,Ite ajelen vaan Corollalla, jossa jostain syystä ei öljyn pinta ei juurikaan vajoa vaihtojen välillä

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Itse tehty tarkastus
    « Vastaus #14 : 26.11.2013 kello on 18:31 »
        Ompas vaivatonta,,,,Ite ajelen vaan Corollalla, jossa jostain syystä ei öljyn pinta ei juurikaan vajoa vaihtojen välillä
    Eipä ole tullut vaihtojen välissä mittatikkuun koskettua :D