Tekniikkakeskustelut > Primus
Primus 2470 lämpöteho heikko
Kotari:
Kunnostettu 2470 Primuksen pannu pöhisee vaunussa, mutta lämpöteho vaikuttaa onnettomalta. Olen tosin uusi näissä hommissa eli onko se vaan noin hengetön kun eilen laitoin kahdella polttimella tulille ilta kasilta ja lämpötila oli aloittaessa vaunun sisällä nollassa. Tänä aamuna klo 7 oli vaunu lämmennyt 8 asteeseen ja polttimet paloi edelleen ja kyseessä Solikka 550 DL. Patterit on kädenlämpöisiä mutta jos pannusta pitäis irrota useampi kilowatti kahdella polttimella niin jokin mun mielestä mättää?? :(
Auttakaahan fiksummat
miguli.jalkanen:
Mulla on 2470 myös.Kahdella polttimella meikäläisen koppi ainakin lämpiää 0-25c noin parissa tunnissa,jopa alle parissa.Pattereista nousee itosi lämmintä vaikka ei handua patteriin kiinni laitakkaan.Mjo varmasti osaa kertoa ongelmasta paremmin kunhan palstalle tulee
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Kotari - 21.11.2013 kello on 12:09 ---Kunnostettu 2470 Primuksen pannu pöhisee vaunussa, mutta lämpöteho vaikuttaa onnettomalta. Olen tosin uusi näissä hommissa eli onko se vaan noin hengetön kun eilen laitoin kahdella polttimella tulille ilta kasilta ja lämpötila oli aloittaessa vaunun sisällä nollassa. Tänä aamuna klo 7 oli vaunu lämmennyt 8 asteeseen ja polttimet paloi edelleen ja kyseessä Solikka 550 DL. Patterit on kädenlämpöisiä mutta jos pannusta pitäis irrota useampi kilowatti kahdella polttimella niin jokin mun mielestä mättää?? :(
Auttakaahan fiksummat
--- Lainaus päättyy ---
Kun vaihdoit sen arinapohjan putkiston niin puhdistitko suuttimet uudesta putkistosta? Seuraa lämmitystä siten, että kun pannu sammuu niin sammuuko ohjauspaneeli myös.
Kotari:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 21.11.2013 kello on 13:24 ---Kun vaihdoit sen arinapohjan putkiston niin puhdistitko suuttimet uudesta putkistosta? Seuraa lämmitystä siten, että kun pannu sammuu niin sammuuko ohjauspaneeli myös.
--- Lainaus päättyy ---
Puhaltelin paineella läpi ja tarkistin että kaikista tuli samalla lailla läpi eli auki pitäis olla ja laskin läpi pullolta tulevaa kasuakin ennenkuin laitoin liitoksen solenoidile kiinni. Jäi mietityttämään että onkos siinä joku paineenalennin pulloventtiilin ja solenoidin välillä samassa missä linjan sulkuhana? Ohjauspaneelin lämmönsäätö vivulla kun sammuttaa pyöräyttämällä pienelle niin ohjauspaneelista sammuu se vihreä valo niinkuin pitääkin ja taas kun säätää isommalle lähtee käyntiin normaalisti, tosin melkein puoli kierrosta pitää kääntää eestaas :-\
MCL:
Vesi ei taida kiertää normaalisti patteriverkossa. Kesäkierto päällä, ilmaa vesikiertojärjestel mässä tai kiertovesipumppu vajaatehoinen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta