Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Myrskyvaroitus !!
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 15.12.2013 kello on 19:42 ---Kyllähän sellaisen öljypolttimen + kv-pumpun ryhmän syöttö vaihtokytkimen kautta karavaanareille tuttujen sinisten kojevastakkeiden (1~ genulla) kautta olisi fiksua, jos olosuhteet sellaiset, että noita jakeluverkon katkoja on aina tuulilla odotettavissa. Kun sen vaihdon joutuu aina kuormattomana käsin tekemään, ei jakeluverkon suuntaan saa tuupattua jännitettä.
Itsekin meinasin 2000-luvun alussa vastaavan tehdä maalämpötaloon, jotta saisi lattiapiireissä lj-pumpun pyörimään, lämpöpumpun logiikan pelaamaan sekä 3~vesipumppu 1-vaiheisena.. Vaan sitten sähköyhtiö paransi jakelukykyään. Jäljelle jäivät vain pikajälleenkytkennä t muutaman (kymmenen) millisekunnin katkoilla.. Tuon takia lämpöpumpun logiikka piti varustaa InLine UPS:lla - samalla suodattuu ukkosen tekeleet.. ^-^
--- Lainaus päättyy ---
Käytin talossani kolmivaihekytkentää eli voimavirta töpseliin syötin geniksen jännitteen ja en huomannut mitään ongelmia. Telkkari toimi ja tietokoneet sekä valoja oli paljon päällä. Mitä sinä ammattilaisena olet asiasta mieltä? Asennan geniksen pannuhuoneeseen verkonvaihtokytkime n taakse ja nimenomaan manuaalisen. Itse kytkennän tekee sähköliike, minä vain vedän ja kuorin johdot valmiiksi. ;)
Aakku:
Huomenna ehtoolla rantautuu taas seuraava puuska Lounais-Suomeen.
trapper:
kyllähän taas puhaltaa turuus
sipu:
--- Lainaus käyttäjältä: trapper - 22.12.2013 kello on 20:36 ---kyllähän taas puhaltaa turuus
--- Lainaus päättyy ---
sauvossa,kemiössä ja paraisilla
on nyt sähköt poikki Thumbd
ja mulla taas olis miljoona projektia tiedossa huomiseks
jotta parasta nyt vaan olis noiden sähköjen pysyä tässä torpassa Thumb
vaikka vesipytyt ja ämpärit ovatkin vedellä täytetyt...
trapper:
juu kuulemma Paraisilla poikki kerto kaveri,jonka piti hommata agrekaatti ja mun mennä asentamaan se mut eipä hommannut ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta