Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Jääkaapin teho

<< < (2/6) > >>

Heiman:
Eiköhän se mittarisähkö,kuitenkin ole monestikkin halvempaa,kun könttä hintainen.

Muistaakseni monella aluella talvella lämmitys sähkö on 5 - 7€/vkr jossain enemmänkin,kun taas mittari sähkö on pyörinyt tuossa 16 - 30 senttiä kwh.Jos sulla on 1-2 tai 3 kw lämmitys päällä ei se tarkoita sitä,että kulutus olisi myös 1- 2 tai 3  kwh,termari sitä katkoo sisälämmön mukaan ainakin mulla.

Meillä on grillit,mikrot,kahvinkeittimet,hiustenkuivaajat autossa ja niitä myös käytetään
tarpeen mukaan,mitäs ne muuten siellä tekisikään.

Mutta mulle tuo kaasu on ollut aika edullista aina,tosin nykyään maksan siitä jopa 20€/11kg pullo.
Silti tullut ainakin kovilla pakkasilla semmoinen tapa,että päivällä lämmitän pelkästään kaasulla ja sitten taas illalla otan sähkölle ja kaasu vaan varmistaa.
Mä oon pikkusen herkkä uninen ja sähköllä lämmitettynä,auton lämmitys täysin hiljainen. ;)

Heiman:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska -  9.03.2011     kello on 21:43 ---Kauankohan pullollisella kaasua jääkaappia käyttäsi tarkoitan jatkuvaa käyttöä.Onko kuukausi kaukaa haettua?

--- Lainaus päättyy ---

Jos en nyt ihan väärin muista niin edellisen auton vertailutaulukossa oli,että 53vkr/11kg pullo.

Arska:
No ei sille ainakaan noilla kulutuksilla hintaa tule

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: Heiman -  9.03.2011     kello on 21:59 ---Jos en nyt ihan väärin muista niin edellisen auton vertailutaulukossa oli,että 53vkr/11kg pullo.

--- Lainaus päättyy ---

Se riippuu myös merkittävästi ulkolämpötilasta. Kesällä ~20 asteen keleillä varmaan saavutetaan tuo ylläoleva. Pakkasilla menee huomattavasti enemmän, kun siellä liekki palaa käytännössä yhtäjaksoisesti. Samoin kylmä keli näkyy kaapin sähkönkulutusta.

Ironisesti siis mitä viileämpi ulkona, sitä enemmän energiaa tarvitaan ulkoilmasta jäähdytyksen ottavaan absorptiokaapin käyttämiseen.

Turhan Höpöttäjä:
Niin, no liekki palaa varmaankin yhtä jaksoisesti, mutta termostaatti säätää liekkiä. Ja miksi pakkasella jääkaappi kuluttaisi enempi. Talvisuojilla ja takatilan termostaatti ohjatuilla tuulettimilla lämpö säätyy sitten kaapin takana sopivaksi.  ;)
           Tuota vain ihmettelen kun moni valittaa 12V:n käytöllä jääkaappia tehottomaksi, kun siinä ei ole termostaattia ja se on päällä jatkuvasti. 5W isompi 230V:n vastus on varustettu termostaatilla ja termostaatti myös katkoo jäähdytystä.  :o

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View