Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Nettilehdistä poimittua

<< < (160/322) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Sinnipirtti - 22.07.2019     kello on 19:18 ---Niin "kun erityiset syyt siihen pakottavat ". Se että ohitetaan ei ole pakottava syy sillä ohituksen turvallisuudesta ensisijaisesti vastuussa on ohittaja ei ohitettava. Yhä ohitettava voi myös ohitystilanteessa antaa tietä tiputtamalla hivenen nopeutta ohitustilanteen ajaksi.

Lisäyksenä: Ohittaja voi ajaa oikean puoleisen penkereen kautta ohittaessa risteysalueelle vasemmalle kääntyvän. Mikäli se ei aiheuta haittaa ja voidaan suorittaa turvallisesti.

--- Lainaus päättyy ---
Siis vaaran ja vahingon välttämiseksi....

Ehto voi täyttyä, jos vaikka takaa tuleva osoittautuu agressiviseksi ohittajaksi. Silloin ilman muuta, jos ajaudutaan tilanteeseen, jossa on kolme rinnakkain.
Mitä tulee vasemmalle kääntyvän ohittamiseen pientareelta, niin kyllä sekin edellyttää vaaran ja vahingon välttämistä. Esimerkiksi on syytä edetä pientareen kautta, jos takaa jyrää 76 tonninen yhdistelmä.
Ensisijainen vastuu lienee ohittajalla, mutta aivan yhtälailla vastuu on myös ohitettavalla, jotta ohitus onnistuu.

Sinnipirtti:
Jos ja jos...

Yhtä hyvin asian hoitaa ohitettavan hidastaessa nopeutta. Mutta ei, silloin kun pitää antaa periksi niin eihän sellainen käy. Ennemin mennään vaikka ojanpohjalle 100km/h.  :laugh:

Ohitettava ei saa estää ohitusta mutta vain ja ainoastaa vastuu ohituksesta on ohittajalla. Se on aina iso vastuu.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 22.07.2019     kello on 15:12 ---Onko sinulle ongelma jos joku haluaa ohittaa kun ajat 70km/h 80 alueella.

--- Lainaus päättyy ---

Ei, ei se ole minulle ongelma.
Huomautin asiasta vaan sen takia, kun täällä on niitä ylivertaisa, joita pitäisi aina ja kaikkien väistää.
Kun osaavat ajaa ja on kiire ja ovat töissä ja kun autolla ei voi ajaa laillista nopeutta.

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 22.07.2019     kello on 20:25 ---Ei, ei se ole minulle ongelma.
Huomautin asiasta vaan sen takia, kun täällä on niitä ylivertaisa, joita pitäisi aina ja kaikkien väistää.
Kun osaavat ajaa ja on kiire ja ovat töissä ja kun autolla ei voi ajaa laillista nopeutta.

--- Lainaus päättyy ---

Sinun sanoin; lapsellista.

En enää vastaa sinulle tähän aiheeseen liittyen koska vääristelet sanomisia ja vedät aivan omia johtopäätöksiä, vaikka olen moneen kertaa jo oikaissut mitä tarkoitan.

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: Sinnipirtti - 22.07.2019     kello on 16:56 ---Koskas laki on muuttunut että pientareella saa ajaa? Siitä saa nimittäin sakot ellei ole ns. hitaasti kulkeva ajoneuvo.

--- Lainaus päättyy ---

noita on muutamia paikkoja joissa on leveä piennar,2kaistainen tie ja 100:n rajoitus, oletetaan että 80kmh yhdistelmät väistää sinne pientareelle vaikka siellä ei saisi ajaa. Jotkut niin tekeekin.

Joskus oli tilanne alastaron(virttaan) varalasku paikalla, että vastaan tuli jono, mun takana oli taksi joka halus ohi minusta.
roikku keskiviivalla vilkku päällä, ja kun en väistänyt pientareelle niin lähti väkisin ohi. Koko vastaantuleva jono väisti pientareelle ettei tullut kolaria.
Syy miksen minä väistänyt (kolarin estämiseksi) oli se että siellä pientareella meni rullaluistelija sauvojen kanssa... tätähän ei taksikuski nähnyt kun roikkui metrin päässä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View