Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Nettilehdistä poimittua
Turhan Höpöttäjä:
Jos meikäläistä ohittaa kuorma-auto tai linja-auto, kun on rinnalla, hiljennään vauhtia että pääsee nopsasti ohi. He on silloin töissä ja minä ajelen lämpimikseni.
Jos Suomalaisilta saisi pois tuon henkilöauton palvonnan, kaikki muuttuisi yhteisessä liikenteessä.
kimi:
Minä en erottele, tai rekan takia saatan jopa mennä linja-autopysäkille. Jos jollain on kiire ja haluaa ohi, annan tilaa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 22.07.2019 kello on 12:01 ---Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.[/i]
--- Lainaus päättyy ---
Hitaasti kulkevalla ajoneuvolla ei tarkoiteta 70km/h 80km/h alueella ajavaa.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 22.07.2019 kello on 14:43 ---Hitaasti kulkevalla ajoneuvolla ei tarkoiteta 70km/h 80km/h alueella ajavaa.
--- Lainaus päättyy ---
Onko sinulle ongelma jos joku haluaa ohittaa kun ajat 70km/h 80 alueella.
Olen ikäni kulkenut Helsinki - Hanko väliä, lapsena kyydissä ja sittemmin itse ajaen. Ihan normikäytäntö tiellä 51 on ollut, että tilaa annetaan ohittajille ja tämä käytäntö elää jossain määrin vielä. Ihan normia oli ennen, että ohitettiin jos tuli yksittäinen auto vastaan, kaksi väisti ja kolmas ohitti.
Suomessa on vieläkin niin vähän liikennettä, ettei joustavuutta vaadita sen sujumiseen ja jääräpäiset oman oikeutensa viimeiseen asti puolustavat saavat sen usein puuroutumaan. Oikeasti runsaasti liikennöidyssä paikoissa liikenne sujuu ja annetaan tilaa puolin ja toisin.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 22.07.2019 kello on 14:43 ---Hitaasti kulkevalla ajoneuvolla ei tarkoiteta 70km/h 80km/h alueella ajavaa.
--- Lainaus päättyy ---
Niin, jos lakia luetaan tarkkaan...
Hitaasti kulkeva ajoneuvo on pääsääntöisesti sellainen, jossa on hitaan ajoneuvon tunnus. Rakenteellinen nopeus kaiketi 60km/h.
Auto ei siten ole hitaasti kulkeva ajoneuvo, vaan kuljettaja ajaa vain jostain syystä hitaasti.
Oli miten hyvänsä, niin kaikilla ajoneuvoilla saa väistää pientareelle vaaran ja vahingon välttämiseksi. Edellyttää tietysti, että se piennar on vapaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta