Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Nettilehdistä poimittua

<< < (241/322) > >>

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 18.08.2021     kello on 20:40 --- turha niitä töitä on haalia jos ei ole tekijöitä. kyllä molempia tarvitaan.

--- Lainaus päättyy ---
Ja tarvitaan yrittäjiä ja yrittämisen arvoisia ideoita.

Mutta kyllähän koneet korvaa ihmistyötä. Joku aika sitten kuulin ikkunatehtaasta mikä oli täysin automatisoitu minkä myötä työntekijämäärän tarve oli muuttunut suuruusluokassa 50 -> 6. Ja nyt kun toiminta rokkaa niin miettivät onko vieläkin 1-2 liikaa...

Osa työstä katoaa digitalisaation ja tekoälyn myötä. Vaikuttanut esim. kielenkääntäjien tarpeeseen ja jossain vaiheessa tulee vaikuttamaa lääkärienkin työhön.  ?

Mutta ainahan tuota jonkun työn katoamista on ollut ja uutta työtä on tullut tilalle.

retkeilijä:
Kannattaa opetella opiskemaan ja oppimaan. Työelämä muuttuu  yhä nopeammin. Minun eläessä tuli tv, sitten tietokone ja cad, nyt kännykkä sovelluksineen. Poikasena ajoin hevosta kesätöissä heinäpellolla.

88k5:
Nuorin poika aloitti lukion (uusi OPS). Eikä ne mitään kirjoja saa - ainoastaan läppärin ..

Turha olisi ollut tietokone/tapblet/kännyaikaa aiemmin rajoittaa. Nyt se kostautuisi, jos ei nörtiksi olisi kasvanut. :D Muutos on iso.

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: volvo - 18.08.2021     kello on 20:40 --- turha niitä töitä on haalia jos ei ole tekijöitä. kyllä molempia tarvitaan.

--- Lainaus päättyy ---

No huommen aamulla viidelle ukkolle taas kahdeksi vuodeksi työt takaava
sopimus allekirjoittamaan ja saa siinä kaksi ukkoa  tehdä lomia ja vapaita lisäksi.
Ja tämmönen ukko kuin minä ne taas puhui, ei menneet romania ja puolan ukoille
taaskaan. Mutta haukuthan sitä taas saa tästäkin joiltain duunareilta että turha ukko oon😉

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 19.08.2021     kello on 17:40 ---No huommen aamulla viidelle ukkolle taas kahdeksi vuodeksi työt takaava
sopimus allekirjoittamaan ja saa siinä kaksi ukkoa  tehdä lomia ja vapaita lisäksi.
Ja tämmönen ukko kuin minä ne taas puhui, ei menneet romania ja puolan ukoille
taaskaan. Mutta haukuthan sitä taas saa tästäkin joiltain duunareilta että turha ukko oon😉

--- Lainaus päättyy ---
oletan että on hyvät tekijät, niillä saa uuden sopimuksen parin vuoden päästä Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View