Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Keskustelua mönkijöistä
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Jepukka - 12.11.2013 kello on 17:43 ---No se on ihan selviö ettei ajelu toisen mailla kuulu jokamiesoikeuksiin, eikä pidäkkään missään nimessä.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla on niin vähän mettää, että melkein yhellä kaasun käännöllä olen mennyt päästä toiseen. Toisen maille ei ainakaan täällä kukaan sallisi menemään. Minäkään en sallisi kelkallakaan ylittämään peltojani talviaikana. Se pieni metsikkökin on juuri istutettu uudestaan.
Mulle riittää pikkumassikka ja wanhat moottoripyörät ym. Noita mielitekoja on monenlaisia, joten siitä vain Mönkkärikauppaan, jos on palava polte.
Ai niin onhan mulla wanha Willys Jeep vuodelta -57. Mihinkähän sillä menis ajelemaan.. :D
Kare:
Terve!
Mulla on täs omaspihas pari semmosta hyvää kallion nyppylää, että saan niissä maastoajo tarpeeni tyydytettyä ja tarvittavan taidon ylläpidettyä, että muun ajan käytän konetta pääasiassa lumi ja puutarha töihin. :)
Noitahan Mönkkärit ry. järjestää kaikenlaisia ajotapahtumia ympäri suomen, joissa saa ajella ihan lailliseti vaativissakin maastoissa. Thumb
Ja mum miälest o ihan turha puhua turhakkeista. Jokaisella on omat mielitekonsa, ja tarpeensa. Omalta kohaltani tierän miksi teen lumityöt mieluummin mönkkärillä kuin käsipelillä.
Vesseli:
--- Lainaus käyttäjältä: Jepukka - 12.11.2013 kello on 11:59 ---On nimittäin tehnyt mieli hankkia joku yli 500 kuutioinen nelivetomönkijä :D
Iski 6 vuotta sitten mönkijänostokuume. Eräänä päivänä lähdin pihalta kärry perässä ja rouva ihmetteli, että mitä meinaat kärryllä tehdä. Sanoin, että menen hakemaan mönkijän ja oikein tieliikennemallin.
Kuutioita on vain 300, mutta lumityöt tuolla on pystynyt tekemään, kun kaikissa pyörissä ketjut.
Vinssi, lumilevy ja takapyörien ketjut tulivat kylkiäisinä.
Maantiellä olen käynyt tasan kaksi kertaa ja totesin, että ainakin minulle 60 km/h on maksimi.
Yritin muutoskatsastaa traktoriksi, mutta ei kuulemma enää nykyään onnistu.
--- Lainaus päättyy ---
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 12.11.2013 kello on 13:19 ---Mönkijä on vuoden Somen Luonnon vuoden 2007 turhake.
--- Lainaus päättyy ---
Voisi vapaa-ajan käytössä olla joka vuoden. ::)
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Kare - 12.11.2013 kello on 21:48 ---Ja mum miälest o ihan turha puhua turhakkeista. Jokaisella on omat mielitekonsa, ja tarpeensa.
--- Lainaus päättyy ---
Ja loppupelissä onko se turhaa jos sillä saa mielenvirkeyttä ja jaksamista harmaaseen arkeen. Itse ainakin näen tämän akkujen lataamisen, kuka milläkin keinollaan, erittäin merkittäväksi tekijäksi. Sillä meinaan säästetään yhteiskunnan sairaanhoitokuluja aika merkittävästi pitkässä juoksussa, ynnä säilyy yksilö työkykyisenä pidempään Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta