Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Calira/Google
Vesseli:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 12.11.2013 kello on 09:42 ---Mitä tarkoitat tuolla: 'Kun autossa on virta päällä...' Oletko kääntänyt avaimesta ja miksi?
Se, että verkkolaturi ei pysty syöttämään akulle tuonvertaista tehoa, viittaa minustakin kosketushäiriöön tai sitten laturi ei yleensäkään lataa ajoakkua kuin jollain olemattomalla virralla, joka tuossa tapauksessa ei riitä.
--- Lainaus päättyy ---
Olen kääntänyt avaimesta siksi, että saan puhelimen akun ladatuksi. Sytkäriin ei tule sähköä, jos virta ei ole päällä.
Mielestäni Calirassa on vikaa. Saisinpa jollain ilveellä KABE:n uskomaan, että näin on.
Hetki sitten, kun käytin taas automaattisulakkeen Off-asennossa ja palautin On-asentoon,
paneelin näyttämä jännite nousi 12,4 V:sta 13,5 V:iin. En aio itse kajota värkkiin, jossa on takuu voimassa. Voivat sanoa, että olen rikkonut sen. Tämän kirjoittamisen aikana molempien akkujen jännite on noussut 14 V:iin.
Rölli:
pieni sivu kyssäri asiaan liittyen, oliko calirassa täys lataus teho myös autonpuoleiselle akulle? ettei oo rajotettu kuten joissain kahteen amppeeriin?
Vesseli:
Taisin haukkua väärää puuta. Kulkimen myyjältä tuli tänään uusi
sähkörasia kulkimen seinään. Alkuperäisestä oli toinen virtakäpälä
mustunut samoin pohja. Vaihdoin uuden rasian ja nyt näyttäisi, että
kaikki on kunnossa. Näytti ensin auton akun jännitettä ilman ulkopuolista
sähkönsyöttöa 12,2 V ja syötön kytkemisen jälkeen jännite rupesi
nousemaan hiljalleen ja on pysynyt tasaisesti 13,8 V:ssa. Calirasta
ei kuulunut releiden naksutusta.
Vika oli sähkörasiassa eikä Calirassa. Vaatimattomuuteni estää
kertomasta, kenen ajatus oli vaihtaa sähkönsyöttörasia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta