Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Vaunun talvikäyttö

(1/4) > >>

MarkoA:
...taaskaan tiedä mihin osioon tämä kuuluu..

Alkuperäisistä suunnitelmista poiketen tulee meilläkin vaunu jonkinlaiseen talvikäyttöön. Yöpymisiä tuskin juurikaan tulee mutta päiväretkeilyä jne.
Kun kokemusta ei ole niin kaikki neuvot on tarpeen. Eli mitä täytyy huomioida ja mitä kannattaa ottaa mukaan. Vaunu siis yöpyy taivasalla Lohenpyrstössä.
Kertokaas? Jätättekö petivaatteet aina vaunuun? Täytyykö pitää jotain ylläpitolämpöä?

ose:

--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA -  6.11.2013     kello on 13:53 ---...taaskaan tiedä mihin osioon tämä kuuluu..

Alkuperäisistä suunnitelmista poiketen tulee meilläkin vaunu jonkinlaiseen talvikäyttöön. Yöpymisiä tuskin juurikaan tulee mutta päiväretkeilyä jne.
Kun kokemusta ei ole niin kaikki neuvot on tarpeen. Eli mitä täytyy huomioida ja mitä kannattaa ottaa mukaan. Vaunu siis yöpyy taivasalla Lohenpyrstössä.
Kertokaas? Jätättekö petivaatteet aina vaunuun? Täytyykö pitää jotain ylläpitolämpöä?

--- Lainaus päättyy ---
Ei pidetä ylläpitolämpöjä. Vaunu lämpenee tosi nopeasti. Peti vaan avataan että lämpenee paremmin.  Vaunu yöpyy taivasalla Lohenpyrstössä.

99:
Kannattaa myös tarkistaa ettei mitkään petivaatteet, tyynyt, jne. nojaa seinää vasten. Muuten kerää kosteutta.
(eli seiniin ei saisi osua mitään lämpöä eristävää, ja jotta ilma pääsee kiertämään)

Kaija:
Kosteudenpoistaja vaunuun. Löytyy karavaanarikaupoist a, mutta myös Tarjoustalossa näytti olevan!
Olen kuullut kerrottavan, että kaikki kaapinovet (yläkaapit) pitäisi pitää auki, että ilma kiertää. Mutta onko se sitten siinä nopean lämmittämisen vaiheessa?

kimi:
Tuosta kosteudenpoistajast a voi olla montaa mieltä. Itse olen käyttänyt ja ollut käyttämättä.
Onko siitä oikeeasti hyötyä, että näin syysaikaan kostealla säällä saa purkitettua muutaman desilitran nestetettä muovipurkkiin hyvin tuuletetussa autossa/ vaunussa.

Vesien kanssa saa tietty olla tarkkana ja varmistaa, ettei sitä jää mihinkään sellaiseen paikkaan missä se voi tehdä vahinkoa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View