Tekniikkakeskustelut > Vetokoukut

Peräkärrin sähköt

<< < (6/7) > >>

Jysky:
^ Joo tietenkin toimii, mutta kun käsittääkseni vaunussa pitää olla valot päällä liikenteessä ja toiset saa näppyjä jo valottomista auton peristä.

ihaa:
Jaa jos noin on että valot pitää olla AINA kun vaunu on kytkettynä niin siinä kohtaa minulla on tietokatkos. Olen kuvitellut että päivällä ajellessa riittää nämä päivävalot ja kärry saa olla pimeä kuten on autonkin takapää peruspäivävaloilla.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Jysky -  7.08.2017     kello on 19:50 ---^ Joo tietenkin toimii, mutta kun käsittääkseni vaunussa pitää olla valot päällä liikenteessä ja toiset saa näppyjä jo valottomista auton peristä.

--- Lainaus päättyy ---
No, ei tartte olla. Parkkien kaverina perävaunusta vaaditaan parkit.

Jysky:
Ööö, joskus muistan lukeneeni että autoa leveämmässä perävaunussa tulisi palaa ainakin nuo etuäärivalot. En nyt löytänyt ko asetusta.

IL n Riihelän kommentti, että vaunun perässä tulee palaa samat valot kuin autossa tekee tässä mun autossa nyt sen että valojen tulisi palaa siis myös kärryssä. Tuossakaan ei ollut tietoa mihin Riihelä tuon perustaa enkä tätä muutenkaan nyt ihan "lakina" pidä.

mobileman:
Muistelen lukeneeni jostain tästä ja siitä, että veturissa riittää päivällä pelkät päiväajovalot mutta hinattavassa laitteessa on aina oltava takavalot koko komeudessaan toiminnassa, eli keulasta perään: päiväajovalot/ajovalot (pelkät etuparkit ei riitä), auton perä voi olla pimeänä mutta vaunussa valojen oltava kytkettynä aina vedettäessä (takavalot, etuparkit  ja äärivalot jos leveys velvoittaa) lisäksi löydyttävä kolmion muotoiset punaiset heijastimet perästä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View