rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäistä retkeily-/matkailuautoa hankkimassa ainoaksi autoksi  (Luettu 42025 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
Mistä.  :)

Luutuneista asenteista, joiden taustalla on tietämättömyys uudemmasta tekniikasta.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
Luutuneista asenteista, joiden taustalla on tietämättömyys uudemmasta tekniikasta.

Saattaa olla luutunut asenne, mutta kokemukseni Traumasta on sellainen, että ei ikinä
matkakulkimeeni. Kun kulkimen arvo on kymmeniä tuhansia, niin miksi pilata mukavuus
muutaman tuhannen euron laitteella.

• Kalustoon kuuluva
  • Kulkija
Eli ensimmäisen kulkineen hankkijan on hyvä tietää, että oikeaa vastausta siihen, mikä on paras lämmitysmuoto, ei ole olemassa. On vain erilaisia mielipiteitä.

Pienehköön, pääosin kolmen vuodenajan käytössä olevaan kulkuautoon Truma ainakin sopii oikein hyvin, sitä tuskin voi kukaan kiistää.

• Vieras
  • Trumasta ei ole itsellä kokemuksia minkäänlaisia. Täytynee melkein kokeeksi vuokrata tuollanen trumalla ja mieluisalla pohjaratkaisulla oleva auto. Keväästä syksyyn varmaanki tulis autolla liikuttua (riippuen toki talvesta).

Tuohon omaan pudjettiin ei valitettavasti löydy aldella olevia autoja tai sitten ovat toosi harvassa.
    Pari sopivaa mallia tuossa oiskin tarjolla. Ci mizor vm.00 ois yks vaihtoehto. Isolla takatallilla. Perässä parisänky, lapsille oma nukkumapaikka alkovissa ja vielä ruokailua varten pöytäryhmä turvavöineen. Auto on vaan 3850kg painoinen niin jokohan tuollasessa on verot ja vakuutukset kuinka korkealla? Toki saa ehdotuksia laittaa autoista jos tuohon pudjettiin tietää edellä mainituilla vaatimuksilla olevan malleja.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Yhäkkin luutunut asenteeni on, Truma vaunuun ja nestekiertoinen autoon.  ;)

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Kun kulkimen arvo on kymmeniä tuhansia, niin miksi pilata mukavuus muutaman tuhannen euron laitteella.

Jaa että "kun" ::) No ei ainakaan meillä ole ja sen vähäisen tarpeen tuo Truma on kyllä täyttänyt viimekesänäkin varsin loistavasti. Aika toimintavarma peli, paristot kun vain huolehtii ja lämpöä riittää ainakin meidän kesäkulkineessa s.e. pysyy paikatkin ulkokosteudesta vapaina. Eikä tuo kaasuakaan tunnu paljoa nauttivan, joten se yksikin pullo kestää aika pitkään. Toki niitä parempiakin varmasti on, sitä en todellakaan ole kiistämässä, mutta kyllä tuolla Trumallakin vaan kummasti pärjää Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:10
    Mulla on aina ollut nestekiertoisia vaunuja, nyt sitten Traumatic auto. Ainoa huono puoli siinä on ääni, muuten se hoitaa hommansa vähintään yhtä hyvin kuin Primus tai Alde. Lämpö on tasaista ja sitä riittää. Ja kun suuttimia on tarpeeksi ja ne on järkevästi puhaltamassa lattialle, on myös lattia mukavan lämmin!
    Mutta kunnon pakkasilla se suikumoottorin melu vähän kyrsii...

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    Yhäkkin luutunut asenteeni on, Truma vaunuun ja nestekiertoinen autoon.  ;)

Minun mielestä Truma liikkuvalle, Alde paikallaanolijalle tai harvoille vähäistä enemmän talvella kulkeville.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    Minun mielestä Truma liikkuvalle, Alde paikallaanolijalle tai harvoille vähäistä enemmän talvella kulkeville.

Liikkuvalla mielestäni on suurin hyöty vesikiertoisesta lämmityksestä kun koska kiertoon saa lämmintä moottorin hukkalämmöstä. Ok, tuo kommenttisi loppu saattoi viitata tähän.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    Mulla on aina ollut nestekiertoisia vaunuja, nyt sitten Traumatic auto. Ainoa huono puoli siinä on ääni, muuten se hoitaa hommansa vähintään yhtä hyvin kuin Primus tai Alde. Lämpö on tasaista ja sitä riittää. Ja kun suuttimia on tarpeeksi ja ne on järkevästi puhaltamassa lattialle, on myös lattia mukavan lämmin!
    Mutta kunnon pakkasilla se suikumoottorin melu vähän kyrsii...

Se riippuu...  Kun Truma on takatallissa, sen ääntä tuskin kuulee. Ja kun ajossa laittaa  lämmityksen verkkosähkölle, se puhallin näkyy pyörivän ja kierrättävän ilmaa, joten lämmönvaihdinkin korvautuu sillä.  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    Minkälaisia nuo  90-luvun alkupuolen autot on ajettavuudeltaan?

Riippuu alustasta.  Esim. sen ikäinen Viiatti kulkee ihan nätisti, jopa paremmin kuin 'se kallis' merkki.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Esim. sen ikäinen Viiatti kulkee ihan nätisti, jopa paremmin kuin 'se kallis' merkki.

Ja nimenomaan Fiat-logo nokallaan, sillä järjestäin jokainen itse kohtaamani leijona-nokkainen on ollut tekniikaltaan aika heikkoja esityksiä. Tiedä sitten mikä tuossakin on takana, pelkkää "tuuriako", sillä noin periaatteessahan identtisiä noiden kyllä pitäisi olla, mutta... :-X

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Eli ensimmäisen kulkineen hankkijan on hyvä tietää, että oikeaa vastausta siihen, mikä on paras lämmitysmuoto, ei ole olemassa. On vain erilaisia mielipiteitä.

Pienehköön, pääosin kolmen vuodenajan käytössä olevaan kulkuautoon Truma ainakin sopii oikein hyvin, sitä tuskin voi kukaan kiistää.

Me olemme pärjänneet läpi vuoden Trumalla jo vuodesta 2010 Thumb
    Mut joku tykkää Aldesta eikä suvaitse kulkineeseensa muuta....mut kokeilemalla selviää mikä lämmitin on oman mielen mukainen.

Ei pelotella vasta-alkajia sytyttämällä eipäs-juupas taistelua Alde vs. Truma

• Kalustoon kuuluva
    • Kulkija
    Ei pelotella vasta-alkajia sytyttämällä eipäs-juupas taistelua Alde vs. Truma

Juurikin oli tarkoitus sammutella sitä tai enemmänkin ohjata ajattelemaan itse. Se aiheen ympärillä leijaileva fanaattisuus tahtoo olla yksinomaan keskuslämmittäjien touhua. Vaan parashan se olisi molemmat, eikös joissain isoissa yli 100 t euron autoissa ole niin?

Konttorilla kun tänään kävin, niin juttelin retkeilyautoa, ruskeaa Pössliä, ainoana autona pitävän isännän kanssa aiheesta. Hän pärjää sillä hyvin, minä en Hymerillä pärjäisi.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 9.03.2016 kello on 16:31
    MINÄKIN PÄRJÄÄN VANHALLA AINOALLANI AUTOLLA JOKA ON VANHA!RUMA!TURBOTON(vielä)ALKOVIMALLINEN JONKUN TEKEMÄ OMAVALMISTE PÄREKOPPA , OLEN SOPINUT AINA SINNE MIHIN OLEN HALUNNUTKIN MUTTA EN ASU HESASSA
    ENKÄ MUUTENKAAN ISOSSA PAIKASSA.MUTTA REISSUSAKAAN AUTON KOKO EI OLE OLLUT ONGELMA KUN NIIN OLEN ITSENI KANSSA SEN SOPINUT.