Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Mitä akku kestää?
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 25.10.2013 kello on 13:27 ---Invertterin pitäisi katkaista jännite kun se laskee liian alas (~10,8V), joten sen ei pitäisi akkua rikkoa.
--- Lainaus päättyy ---
Omassani se katkaisee kyllä 230VAC:n kuorman tuolla akkujänniteellä, mutta aparaatti jää kukkumaan - liekö mahdollista, että sitten purkaa StandBy-tilassa parilla watilla akun muutama volttiseksi kuukausissa.. :-X Ei ole unohdusta sattunut, *kop-kop* :D
99:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 25.10.2013 kello on 13:34 ---Omassani se katkaisee kyllä 230VAC:n kuorman tuolla akkujänniteellä, mutta aparaatti jää kukkumaan - liekö mahdollista, että sitten purkaa StandBy-tilassa parilla watilla akun muutama volttiseksi kuukausissa.. :-X Ei ole unohdusta sattunut, *kop-kop* :D
--- Lainaus päättyy ---
Paljon mahdollista että kuluttaa pikkuvirralla tyhjäksi.
Teukka-74:
Tuoreita kokemuksia...
Itsellä 2x 70Ah akkua rinnakytkettynä.Pur kaantuivat vaunussa valon jäädessä
päälle napajännitteeseen <2.5V. Osa foorumilaisista totesi akkujen olleen entiset. Itse pelkäsin samaa.
Akut ½v vanhat. Laitoin boschin peruslaturiin 6Ah "pakkosyötölle" akun ja se "heräsi" ottamaan virtaa vastaan kolmantena päivänä...
tämä EI ole tarina raamatusta. Vaihdoin siihen bilteman älylaturin joka syöttää tuon 4Ah. Siinä kun akku oli 4 vrk:tta niin laturi näytti vihreää
ja täyttä latausastetta. Napajännite 13.45V.
Toinen olikin haastavampi.4 vrk:tta pakkosyötöllä, hieman lisäsin tislattua vettä pariin kennoon ja kas,tänä aamuna oli latauksen viisari pudonnut melkein ykkösen kohdalle,aiemman 2-3 pykälän sijasta, eli akku on ottanut reilusti virtaa. Vaihdan sen tänään vielä älylaturiin ja tsekkaan mitä se sanoo. Toin akut lataukseen sisälle tuuletettuun paikkaan mutta lämpimään. Thumb
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 25.10.2013 kello on 14:29 ---Paljon mahdollista että kuluttaa pikkuvirralla tyhjäksi.
--- Lainaus päättyy ---
Minulle kävi juuri näin.
eura665:
Kyllä tuo meidän invertteri näköjään jää 'valmiustilaan' vaikka akkujännite putoaa, invertteriä ei edes vikalla reissulla käytetty mutta oon näköjään vahingossa painanut kaukosäätimestä aparaatin tulille.
Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta