Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Ohjainta akkulaturiin

<< < (2/2)

Rölli:
Kun suunnittelee ylläpitolaturia niin kannattas suunnitella siten jott kun akku on ladattu täyteen niin ylläpito jännite hieman suurempi kuin täyden akun lepojännite, ainakaan minusta ei ole tarpeellista ja eikä hirveen suositeltavaakaan purkaa akkua tyhjäksi latausten välillä, eli minä käyttäisin hieman yli 12.8V ala jänniteenä ylläpito tilanteessa, ja ainakun virta kytketään niin lataus jännite nousee kunnes akku on jälleen varattu ja siirtyy sitten ylläpitolataukseen. .
Rakentelussahan on aina oma viehätyksensä mutta nykyään valmiiksi suunnitellut ja tehdyt laturit on verrattain kohtuu hintaisia esimerkiksi Benettonin 25A äly laturi ylläpito toiminnolla noin 160€

JBIsland:
Sehän se olisi helpoin tapa ruuvata se CTEKki pois varaston seinästä vaan ei minulla tuossa se helpoin ratkaisu ole se homman ydin vaan lähinnä tuo värkkääminen. Pysyypähän mieli virkeenä. :)

mikkos28:

--- Lainaus käyttäjältä: JBIsland - 23.10.2013     kello on 10:22 ---Sehän se olisi helpoin tapa ruuvata se CTEKki pois varaston seinästä vaan ei minulla tuossa se helpoin ratkaisu ole se homman ydin vaan lähinnä tuo värkkääminen. Pysyypähän mieli virkeenä. :)

--- Lainaus päättyy ---

joo toi kuulostaa ihan mielen kiintoselta onkos sulla mitään ohjeita tohon hommmaa

james_III:
Näppärästi toteutettu tuo reaaliaika kuvaaja. Itse ajatellut että laittaisi loggerin akunkarvoihin, näkis mihin se suuntaan milloinkin virta liikkuu, sehän pitää sitte tietokoneella tutkia excelin kanssa. Hyvä että muutkin aattelee laatikon ulkopuolelta, näissä värkkäily jutuissa ei ihan aina ole järkeä, muuta kun rakentamisen riemu  Thumb Tähän on varmaan turha siis kenenkään suositella mitään valmista ja helppoa reittiä  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View