Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akku Matti

<< < (6/11) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: sebulon - 22.10.2013     kello on 21:37 ---Autoasennossahan tuo on.
Liäksi totesin että hieman yli vuoden ikäinen autoradio ei sammu napistaan. Täytyy ottaa "naamataulu" irti että ei jää päälle.

--- Lainaus päättyy ---
Mulla on sellainen Blaukkari, jossa oli sama ongelma...
Autoliikkeessä kertoivat, että sen saa radiosta ohjelmoitua niin, että siihen laitteeseen ei jää muuta kuin muistitoiminto.
Ohjekirjan mukaan asetuksia säätelin ja ihmekumma, se alkoi toimimaan. Nyt ei tarvitse kuin virtanapista painaa virrat pois.
En kyllä äkkiseltään muista miten se tapahtui. Virittelystä kun on jo pari vuotta aikaa.

sebulon:
Terve MJO! Pystynkö minä säätämään tuon jännitteen em 14,4V esim ohjeittesi mukaan.
Omaan ruuvimeisselin ja jännitemittarin.
Rikkinäistä akkuani muisteln Matin ladanneen yli 15V jännitteellä.
Sebulon

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: sebulon - 22.10.2013     kello on 22:16 ---Terve MJO! Pystynkö minä säätämään tuon jännitteen em 14,4V esim ohjeittesi mukaan.
Omaan ruuvimeisselin ja jännitemittarin.
Rikkinäistä akkuani muisteln Matin ladanneen yli 15V jännitteellä.
Sebulon

--- Lainaus päättyy ---

Veikkaan, että laturisi on viallinen ja ei sitä voi säätää jos vika on päällä. Katso tota kytkentäkuvaa.

sebulon:
Ok. Siirryn ainakin toistaiseksi käyttämään Ctekiä.
Onko Matin kunnostaminen työläs/kannattava asia?
Sebulon

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: sebulon - 22.10.2013     kello on 22:55 ---Ok. Siirryn ainakin toistaiseksi käyttämään Ctekiä.
Onko Matin kunnostaminen työläs/kannattava asia?
Sebulon

--- Lainaus päättyy ---

Ainakin minä kunnostaisin sen, se on ihan hyvä laturi. Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View