Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Pienkonebensa

<< < (4/9) > >>

JeanS:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 11.10.2013     kello on 20:16 ---Mikä on päinvastainen kokemus joka on sama ?

Joko ilmaisin itseäni huonosti tai luetun ymmärtäminen...

--- Lainaus päättyy ---
Ehdit lähettää viestin väliin, enkä huomannut lukea sitä, kun kirjoitin omaani. My mistake  :)

MatsOnni:
No helevatta, pelkkää suitsutusta joka puolelta ja mulle kävi juurikin päinvastoin. En tiedä olisko sinne kanisteriin joku kussu, vai mikä lie syy. Varma on kuitenkin että ainakaan tuosta samasta kanisterista en enää kokeile.  :)

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 11.10.2013     kello on 20:55 ---Meillä töissä käytetään vain valmiita pienkone bensoja. Syy on säästö huoltakuluissa ja koneiden käyttöikien kasvussa. Siis moottori- ja raivaussahoissa sekä työnnettävissä ruohonleikkureissa.
Teräketjuöljynä käytän vain synteettisiä koska muutamat sahat saattavat seisoa pidempään. Ns.  bioöljyt jämähtää ihan purkaksi ja täytyy vuolla irti.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on vaan hupikäyttöä, ja kaikissa vehjeksissä, raivuri, moottorisaha, vesipumppu, menekki on se 10 litraa vuodessa. Hinnaltaan siis ihan sama laittaako sinne 98 vai jaloviinaa.
Pienkonepensalla vaan elämä on helpompaa.

Näistä jutuista on ollut paljon juttua esim veteraanimoottoripy öräklubin sivuilla. Kiistatonta on normipensan ongelmat ja pienkonepensan edut.

Kiistattomuutta ei poista poikkeukset. Mulla oli seagull peräprutku joka oli järvessä kaksi vuotta. Ylös, ja pikku putsaus, ja vanhoilla pensoilla kolmannella vedolla käyntiin. Mutta siankulli onki sellanen että sehän käy jos lähistöllä haisee pensalle.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: jip59 - 11.10.2013     kello on 20:31 ---Eipä tulisi mielenkään että 2-tahtikoneisiin laittaisin muuta kuin kaupasta ostettua valmista 2-tahtibensaa. Menekki kun on pari hassua litraa vuodessa. Raivuria/siimaleikkuria tarvitaan useammankin kerran vuoden mittaan mutta Stihlin moottorisahaa ehkä kerran vuodessa.

--- Lainaus päättyy ---

Eikö tuolla käytöllä kannata panostaa pokasahaan ja viikatteeseen ;D
Täältä ei saa tuota pienkonebensaa mittarista, joten joutuu sekoittaan itse 98-oktaanisesta.

Viimeksi sunnuntaina käytin Stihliä - moottorisahaa, alle 20min ja tankki tyhjä - keväällä meni bensaa samaan tahtiin Thumb
Puut semmosia 30-40 senttiä vahvoja ja koko ajan saa pitää kaasun pohjassa, mutta saha jaksaa leikata aina koko terän pituudelta ;)  Kyseessä vanhempi Stihl 025.

Jgahpir:
Pienkonebensa höyrystyy ja syttyy huonommin kuin 98 ja vaatii vähän eri kaasuttimen säädöt, jos haluaa samat tehot ja käynnistyvyyden. Tämähän ei sitä selitä, miksei Matsin raivuri enää käy lainkaan.
Mikäs rasvaprosentti tuossa valmiissa 2T bensassa on?
Vanha Jammu perämoottori ja lapsellinen  siimatrimmeri haluaisivat 1% ja vanha Husovarna ohjeiden mukaan 4%, taitaa amattimiehet ajella sitä 2,1 prosentin seoksella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View