rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Vaunuilijaksikohan?  (Luettu 52656 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
Vs: Vaunuilijaksikohan?
« Vastaus #75 : 20.10.2013 kello on 21:09 »
AoH kysyi: "Ns. kasettiverhoja ei tässä ensituttavuusvaunus sa ole. Jostakin annoin itseni lukea, että sellaisilla olisi merkitystä vaunun talvikäytön ja lämpimänä pysymisen kannalta. Ovatkohan nuo niin hyödyllisiä laitoksia, että kannattaisi lisätä toivottavien varusteiden listalle?"

Talvikäyttäjät vastatkoon puolestaan, mutta ainakaan kesäkäytössä en näe mitään olennaista lisäarvoa kasettiverhoilla. Yksinkertaiset rullaverhot ovat selkeä ja korjatessa edullinen verhomalli.
Erilaisia koristeverhoja voi jokainen käyttää mielensä mukaan.
Sanoisin enneminkin, että talvikäytössä kasetit enempi kiusaavat estäen ilmankierron, tosin jotkut mallit parempia kuin toiset (=ilmankierto toimii ylä- ja alarei'ityksen avulla). Kesäkäyttössä kasetit ovat parhaimmillaan; sääskiverkko toimii itikka- ja näkösuojana, ja foliopintainen pimennyspuoli pitää kämpän viileämpänä heijastaen auringon säteet takaisin ulos..

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:17
« Vastaus #76 : 20.10.2013 kello on 22:51 »
Sanoisin enneminkin, että talvikäytössä kasetit enempi kiusaavat estäen ilmankierron, tosin jotkut mallit parempia kuin toiset (=ilmankierto toimii ylä- ja alarei'ityksen avulla). Kesäkäyttössä kasetit ovat parhaimmillaan; sääskiverkko toimii itikka- ja näkösuojana, ja foliopintainen pimennyspuoli pitää kämpän viileämpänä heijastaen auringon säteet takaisin ulos..

En minä vaihtas kasettia missään tilanteessa rullaverhoon - on ne senverran helppokäyttöiset.

Tuosta joidenkin mallien "paremmuudesta" voi olla montaa mieltä - tai en vielä tiedä miten joku on toista parempi - olen nähnyt mm. uudehkon Kaben ikkunan aamulla puoleenväliin huurussa ;)
Jos kasetti on kiinni - ilma ei kierrä vaunun mallista riippumatta.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #77 : 20.10.2013 kello on 22:58 »
Itse olen huomannut että jos sulkee vain pimennysverhon eikä samalla sen alla olevaa itikkaverhoa, niin silloin ikkunat eivät huurru.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:17
« Vastaus #78 : 20.10.2013 kello on 23:01 »
Itse olen huomannut että jos sulkee vain pimennysverhon eikä samalla sen alla olevaa itikkaverhoa, niin silloin ikkunat eivät huurru.

Sama huomio ja tapa käyttää kylmempään aikaan. Kesällä on kiva sulkea myös itikkaverho, niin päivä ei paista alaraosta sisään.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:33
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #79 : 20.10.2013 kello on 23:10 »

Kaikissa malleissa tuo ei ole mahdollista.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 6.07.2024 kello on 20:50
« Vastaus #80 : 21.10.2013 kello on 06:00 »
Kasettiverhon edut tulevat näkyviin sitten kesällä, itikkaverho on korvaamaton kun on itikoita ja ulkona on todella lämmin (ja sisällä vielä lämpimämpää;)

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #81 : 21.10.2013 kello on 09:43 »
Kaikissa malleissa tuo ei ole mahdollista.

En ole vielä tavannut mallia missä tuo ei onnistuisi.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:04
« Vastaus #82 : 21.10.2013 kello on 11:00 »
Kasettiverhojen kiinni ollessa talvella ilmankierto verhon alla usein olematonta ja ikkunaan tiivistyy kosteutta.  Toki kosteuden saa pyyhkimällä pois ja päivän aikaan lämmityksen ollessa päällä ja verhojen ollessa ylhäällä kosteus myös kuivuu itsekseen.
Meillä talvisin pidetään kasettiverhot ylhäällä niissä ikkunoissa joissa se ei ole aivan välttämätöntä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #83 : 21.10.2013 kello on 11:05 »

Meillä pimennysverho tulee rullalta alhalta ja hyttysverkko ylhältä. Kulkevat samaa uraa ja ne pystyy liittämään toisiinsa,
Eli voi säätää minkä verran on hyttysverkkoa käytössä ihan kapea kaistale ylhällä tai koko ikkunan korkeudelta tai siltä väliltä

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #84 : 21.10.2013 kello on 13:42 »
Kasettiverhon edut tulevat näkyviin sitten kesällä, itikkaverho on korvaamaton kun on itikoita ja ulkona on todella lämmin (ja sisällä vielä lämpimämpää;)
Tohonkin on jo keksitty ratkaisu ;) :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:33
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #85 : 21.10.2013 kello on 15:17 »

No tutustui tarkemmin noihin verhoihin, kun olen aina vetänyt molemmat alas. Pitää paikkaa, että itikkaverhon voi jättää pimennysverhon alle. Mutta sitten onkin pientä ongelmaa avata. Eli on parempi, helpompi sulkea molemmat yhtäaikaa.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #86 : 21.10.2013 kello on 15:23 »
No tutustui tarkemmin noihin verhoihin, kun olen aina vetänyt molemmat alas. Pitää paikkaa, että itikkaverhon voi jättää pimennysverhon alle. Mutta sitten onkin pientä ongelmaa avata. Eli on parempi, helpompi sulkea molemmat yhtäaikaa.
Eihän sitä itikka verhoa tartte mihinkään,eikä ikkunoita avata kesällä ;) :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
« Vastaus #87 : 21.10.2013 kello on 15:50 »
Eihän sitä itikka verhoa tartte mihinkään,eikä ikkunoita avata kesällä ;) :D
Kyl me vaan YÖLLÄ tuuletetaan vaunu viileeks ja päivällä verhot ja akkunat kiinne ettei lämmin ilma pääse sisään..ja yöllä piretää niit itikkaverhoi ettei öttiäiset pääs sisään ja koiruus taasen ulos  ;D

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #88 : 21.10.2013 kello on 15:53 »
Ilmastointi ;) :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
« Vastaus #89 : 21.10.2013 kello on 15:55 »
Ilmastointi ;) :D
Ei semmoses metelis kukaan nuku...ja säästän luontoo...Jos ei pysty muutamaa yötä pienesse lämmössä nukkua niin kannattaa muuttaa vaikka alaskaan tai islantiin..