Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Soliferin pistokkeen kytkentä

<< < (7/16) > >>

juksii:

--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 -  7.10.2013     kello on 18:09 ---kytkennät oikein

--- Lainaus päättyy ---

Sitähän tässä juuri yritetään (tai ainakin minä yritän selvittää) että mikä se oikea kytkentä on.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: juksii -  7.10.2013     kello on 19:42 ---Jos ruvetaan lukemaan kuin "piru raamattua", huomataan että siinä sanotaan että vaunun akulle, ei että vaunun akulta. Tuon paperin mukaan en sallisi kytkentää jossa vaunun akku syöttää pistokkeeseen päin sähköä.

--- Lainaus päättyy ---

Sen pitäisi kuitenkin tulla virtalukon kautta....  Pelkässä pistokkeessa  sitten on sähkö, vaan eipä se isompaa vaaraa aiheuta.

mjo33400:
Miten voi työntää vaunun akulle sähköä autosta jos pistokkeessa ei ole yhteyttä vaunun akkuun? Keskustelu alkaa saamaan farssin piirteitä.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: juksii -  7.10.2013     kello on 19:42 ---Ongelma ei ole autossa vaan vaunussa.

Ja tuota "aika virallista" kun katsoo huomataan, että siellä on nasta 10 latausvirta vaunun akulle.
Jos ruvetaan lukemaan kuin "piru raamattua", huomataan että siinä sanotaan että vaunun akulle, ei että vaunun akulta. Tuon paperin mukaan en sallisi kytkentää jossa vaunun akku syöttää pistokkeeseen päin sähköä.

--- Lainaus päättyy ---
Enkait mä autosta ole puhunutkaan ,äläkä sekoita 7-napaisen ja 13 napaisen nastoja keskenään.
7- napaisessa 2:s nastassa on joko sumuvalo tai vanhemmissa jännitesyöttö.
13 napaisissa on akulle oma jännitesyöttö, mitä ei kyllä kaikki vaunutehtaat ole kytkeneet, eikä toisaalta kaikki koukunlaittajatkaan, minulla on kaikki kytkettynä, niin vaunussa kuin autossa.

Lisäksi se on huomattu että "piru lukee raamattua" :-[

Rölli:

--- Lainaus käyttäjältä: juksii -  7.10.2013     kello on 19:43 ---Sitähän tässä juuri yritetään (tai ainakin minä yritän selvittää) että mikä se oikea kytkentä on.

--- Lainaus päättyy ---
ny ku menit ropeloimaan sitä pistoketta. Thumb.. ja sait salamoita aikaseks. Thumbd. olikoha sull riittävä ammatttitaito siihe vaikk se ei mittää lisesennsiä kaipaa :-\
Ny ku ett tienny miten nää vehkeet on tehty, rupeet kyseen alastaan käytettyä systeemiä :-\.
ei se toki viksuin systeemi oo mutt ookko kuullu ett kellään muulla ois koskaan ollu ongelmana toi ,paitsi henkisellä taholla?
Mun mielipide on se ettei se pistokkeen kuoren sisällä oleva piikki ,vaikk jännitteellinen, oo onkelma. Sulake palaa jos jotain sattuu,ja 12 voltin systeemist ei ees kielt saa turraks jos vahingos ottas pistokkeen suihi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View