Äänestys: Tarvetta orgin VeriRyhmälle?

Kyllä
- 3 (13%)
Ei
- 9 (39.1%)
EOS
- 11 (47.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 22

Äänestys päättynyt: 10.10.2013 kello on 12:01


Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut Roksis 03 Oct 2013

  • Hemoklopiini kun huitelee tuolla 180 lukemissa niin olisin jo senkin vuoksi luovuttanut..
    Mulla sama juttu. Muuten olisinkin huippu-urheilija. Ja useammassakin lajissa.
  • #17 kirjoittanut perho-ukko 03 Oct 2013
  • Minua ihmetyttää eräs seikka . Olen ollut monta kertaa sairaalahoidossa,verta on otettu monesti,kokeita tehty useita elämäni aikana,mutta en tiedä vieläkään veriryhmääni,mistään papereista ei selviä,kaikissa on viiva sillä kohdalla,aika outoa !
  • #18 kirjoittanut Ipsu 03 Oct 2013
  • Sama vika, paitti on ollu useampi. 2×keuhkossa ja kerran pumpussa.

    Taitaa .org perustaa vaan marevan kerhon. :D

    Mä en vielä oo siihen sakkiin päässyt, joutunut tyytymään vaan piikittämään itteäni  8 kk Thumbd
  • #19 kirjoittanut olalaa 03 Oct 2013
  • itse luovutan säännöllisesti O- oma veriryhmä eli hätä veri jota voi antaa kaikille.
    Minulle se on helppoa kun olen kuljetajana spr:n veripalvelun turun toimiston liikuvassa yksikössä.
    Jos org ryhmä perustetaan niin mukana ollaan Thumb
  • #20 kirjoittanut AnneN 03 Oct 2013
  • luovuttanut olen ja voin liittyä jos ryhmä perustetaan... tv B+
  • #21 kirjoittanut sipu 04 Oct 2013
  • Minua ihmetyttää eräs seikka . Olen ollut monta kertaa sairaalahoidossa,verta on otettu monesti,kokeita tehty useita elämäni aikana,mutta en tiedä vieläkään veriryhmääni,mistään papereista ei selviä,kaikissa on viiva sillä kohdalla,aika outoa !

    on todella outoa  :o
    saisitko sen kun kysyt terveyskeskuksesta
    kun sekin tieto
    olis hyvä olla mukana
    vaikka lompakossa
    itsellä on terveyskortti aina mukan
    josta näkyy
    -veriryhmä
    -rokotukset
    ja
    -sairaudet
  • #22 kirjoittanut Ossi66 04 Oct 2013
  • Nyt kun luin noita ohjeita tarkemmin, ei varmaan voi jo suoritetulla luovutuksella liittyä :(

    Pitänee katsoa, josko työporukasta saisi ryhmän kasaan - työparin kanssa käydään aktiivisesti, mutta muilla tuntuu aina olevan jotain tekosyitä.
  • #23 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 04 Oct 2013
  • Ei kelpaa minunkaan veri..
  • #24 kirjoittanut vippe 04 Oct 2013
  • Nyt kun luin noita ohjeita tarkemmin, ei varmaan voi jo suoritetulla luovutuksella liittyä :(

    Pitänee katsoa, josko työporukasta saisi ryhmän kasaan - työparin kanssa käydään aktiivisesti, mutta muilla tuntuu aina olevan jotain tekosyitä.
    Ei se aina tekosyy ole, mutta kun on nää työt ja täällä ainakin lähin on
    Turun veripalvelutoimisto
    Yliopistonkatu 16 C 20100 Turku
    Aukioloajat:
    ma, ti, to klo 11–18
    ke, pe klo 10–16

    ite on töissä ma ke 9-17, eli ei kerkee (30km matkaa ja toi prkle keskellä turkua)
    Aina kun ovat täällä satelliittina niin ovat niikin kätevästi et ei silloinkaan sinne ehdi  ???
  • #25 kirjoittanut mike 04 Oct 2013
  • Muistavat kutsun laittaa tekstiviestillä kun tulevat paikkakunnalle  O Rh (D) pos lukee kortissa. Mukana ollaan.
  • #26 kirjoittanut ttdriver 04 Oct 2013
  • ~25 kertaa ehdin luovuttamaan, kunnes määrättiin tää suomalaisen miehen perussetti: verenpaine- ja kolesterolilääkitys ...


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
  • #27 kirjoittanut Ossi66 04 Oct 2013
  • ~25 kertaa ehdin luovuttamaan, kunnes määrättiin tää suomalaisen miehen perussetti: verenpaine- ja kolesterolilääkitys ...


    Mulla oli sama "vika", mutta sitten viisastuin ja jätin hengenvaarallisen kolesterolilääkityk sen pois ja nyt pelkällä verenpainelääkkeell ä ei estettä luovutukselle ;)

    Nuot lääkitysten vaikutukset luovutuksen muuttui joitain aikoja sitten ja minullekkin tuli yllätyksenä se että kelpaan taas luovuttajaksi - kunhan verenpaine pysyy lääkityksellä kurissa ja lääkitys on muuttumaton.

    Jos luovutus kiinnostaa, kannattaa soittaa veripalvelun infopuhelimeen ja kysyä onko omat lääkitykset este luovutukselle:

    "Kysy henkilökunnaltamme verenluovutuskritee reistä soittamalla maksuttomaan infopuhelimeemme 0800 0 5801 (ark. 8–17) tai lähettämällä kysymyksen verkkosivuilta löytyvällä lomakkeella."    ;)
  • #28 kirjoittanut Ossi66 04 Oct 2013
  • ~25 kertaa ehdin luovuttamaan, kunnes määrättiin tää suomalaisen miehen perussetti: verenpaine- ja kolesterolilääkitys ...


    Eipä näköjään kelpaa tuo kolesterolikaan enää tekosyyksi olla luovuttamatta ;D

    http://www.veripalvelu.fi/www/1495

    tristankin pääsee taas mukaan hyvään porukkaan Thumb
  • #29 kirjoittanut massimo 04 Oct 2013
  • Käyn luovuttamassa verta aina kun se on mahdollista. Lohjalla käy aika säännöllisesti tuo veripalvelun porukka.
  • #30 kirjoittanut olalaa 04 Oct 2013
  • Ei se aina tekosyy ole, mutta kun on nää työt ja täällä ainakin lähin on
    Turun veripalvelutoimisto
    Yliopistonkatu 16 C 20100 Turku
    Aukioloajat:
    ma, ti, to klo 11–18
    ke, pe klo 10–16

    ite on töissä ma ke 9-17, eli ei kerkee (30km matkaa ja toi prkle keskellä turkua)
    Aina kun ovat täällä satelliittina niin ovat niikin kätevästi et ei silloinkaan sinne ehdi  ???
    Vähän nyt haiskahtaa teko syylle et ei pääse kun veripalvelun liikkuva yksikkö kiertää esim.Paimiossa ym ja luovutus loppuu klo 18
    veripaavelu.fi sivulta näkee liikkuvan luovutus paikkakunnat Thumb
Sivuja:
Toiminto