Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Valokuitukaapeli
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Jepukka - 1.10.2013 kello on 09:41 ---
Joka tapauksessa netti on tätä päivää. Toi kuituyhteys pitää nähdä myös talon arvoa nostavana asiana.
--- Lainaus päättyy ---
On netti tätä päivää , kyllä.
Sen voi toteuttaa kuten missä minä asun :
Operaattorit on tuoneet kuidun talojakamoon. Saunalahti , Sonera valokaapelilla , Welho omalla koksillaan.
Tämä ei maksa kenellekään mitään, vain sille joka ottaa jonkun niistä. RJ-45:t tulee jakamoista jokaiseen kämppään.
Vain tuo 4G liittymä on nopeampi ja halvempi kuin nuo kiinteät, miksi silloin ottaisi jonkun niistä.
LMC-99:
Meillä menee tuohon naapuriin kaapeli ja meiltäkin kysyttiin kun sen tuonne maahan asensivat että laitetaanko teille...900€ tai jotain olsisi maksanut ja lisäksi kk maku päälle...en ottanut.
Tällä 3g mokkulalla mennään..rapiat 12 erkkiä kk..
Jepukka:
99 > toi huawein malli ei ole tunnettu parhaista kentistään, mutta jos lte tulee näkyviin ei muuta kuin siirtelemään tukiasemaa paikasta toiseen, voipi auttaa huomattavasti.
jip59:
Tuossa mun 10/1 liittymän tulos. Tähän asti oon pärjännyt ja todella tyytyväinen olen ollut Anvian lankaliittymään joka toimii kuin se paljon mainostettu junan vessa.
Olisi kai vielä varaa nopeuttakin nostaa mutta kuukausimaksun kipukynnys on tuolla kohtaa. Vaikka Vaasan kaupungin asukkaita kuntaliitoksen myötä ollaankin niin "syrjässä kaikesta" ollaan joten nopea lankaliittymä on "amerikkaa".
Mokkuloita löytyy DNA:n ja Saunalahden verkkohin ja puhelimet TeleFinlandin verkkoon. Täällä DNA:n mokkula toimii ainostaan GSM-nopeudella eli jokuja kilobittejä/sek. Saunalahti=Elisa ja TeleFinland=Sonera toimivat 3G-verkossa tosin kuuluvuusrajan äärirajoilla joten niihin ei voi luottaa ainoana kanavana tiedon valtatielle.
Olisin valmis maksamaan oikeasti nopeasta kuituliittymästä 1000-2000€ jos vain se olisi mahdollista mutta vaikka lupaisin 5000€ niin sitä ei saisi. Ollaan sen verran kaukana ( yli 10km muusta ihmisasutuksesta ja 5 savun sivukylä). Onhan tuolla Tervajoen "keskustassa" kylttejä pitkin tienvarsia että tänne rakennetaan nopeaa valokuituverkkoa.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: jip59 - 7.10.2013 kello on 20:44 ---Olisin valmis maksamaan oikeasti nopeasta kuituliittymästä 1000-2000€ jos vain se olisi mahdollista mutta vaikka lupaisin 5000€ niin sitä ei saisi. Ollaan sen verran kaukana ( yli 10km muusta ihmisasutuksesta ja 5 savun sivukylä). Onhan tuolla Tervajoen "keskustassa" kylttejä pitkin tienvarsia että tänne rakennetaan nopeaa valokuituverkkoa.
--- Lainaus päättyy ---
Juu niin täälläkin oltaisiin valmiita maksamaan, mutta ei tännekään saa edes rahalla. Ollaan sen verran kaukana (alle 1km kaupungintalolle ja 250000 asukkaan pikkukaupunki).
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta