Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Harava-anteenin vahvistaja ?

(1/4) > >>

perhomies:
Olimpa viikonloppuna Kylmäluomassa, Tv singaali oli tosi heikko, välillä näkyi vain 1-2 ja välillä 3-4. Singaali oli tosi heikko. Vaunussa on tavallinen harava anteeni. Kysymys kuuluukin, millaisen vahvistimen tuohon kannattaa laittaa, siis 12V koska paljon olen ilman 230v sähköä.

olalaa:
Veikaan että vahvistin ei tilannetta paranna jos singnaali on heikko.Tuohon voisi auttaa anteenin ja anteenikaapelin vaihto.Itse asentaisin ufox 120 anteenin vahvistimella ja sehän toimii 12v:llä

Turhan Höpöttäjä:
Viikonloppuna Kattivankkurissa katselin miten antennit on kulkimien katoilla. Harava-antennit oli melkein järestään suunnattu ja nostettu ylös. Ufox antennit oli useimmiten alhaalla ja yleensä suuntaamatta.  :)

james_III:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 29.09.2013     kello on 21:04 ---Viikonloppuna Kattivankkurissa katselin miten antennit on kulkimien katoilla. Harava-antennit oli melkein järestään suunnattu ja nostettu ylös. Ufox antennit oli useimmiten alhaalla ja yleensä suuntaamatta.  :)

--- Lainaus päättyy ---

Toivottavasti tästä ei saada syksyn isoa antenni keskustelua aikaseksi...

Itse tarkastelisin antennijohdon jokaisen liitännän, haravan juuresta poikki syöpynyt kuparijohdin aiheuttaa ihan uskomattomia juttuja. Jos on ennen näkynyt, niin jossainhan on silloin vika olemassa.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: james_III - 29.09.2013     kello on 21:18 ---Toivottavasti tästä ei saada syksyn isoa antenni keskustelua aikaseksi...

--- Lainaus päättyy ---

Jaa miks?

Hyvähän se on käydä läpi ongelmia, kertaushan on opintojen äiti ;)

Ja itse aiheeseen, antennivahvistin on alunperin tarkoitettu signaalitien häviöiden poistamiseen. Sivuefektinä se auttaa nostamaan signaalia virittimen vaatimalle tasolle, tosin pohjakohina nousee myös (digi aikakaudella tästä ei välttämättä ole haittaa).

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View