Tekniikkakeskustelut > Projektit

Rojektina Kafi Future 582 -89

<< < (19/69) > >>

Weicco:
Töräytä ursua jollekkin alustalle, sekoita sen jälkeen tikulla ilmakuplat pois.

Varmaan on muitakin keinoja mutta tässä yks vaihtoehto.

Yrjö:
 On myöskin olemassa liimaamiseen tarkoittettua vaahtoa.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: urpå - 23.10.2013     kello on 09:39 ---Miten tämä vaahdolla liimaaminen käytännössä tapahtuu? Millä estetään levyjen pullistelut?? Homma edssä keväällä  :-X

--- Lainaus päättyy ---
Aiemmissa projekteissa olen ottanut liimattavat hetkeksi toisistaan irti kun paisuminen on ollut jo vauhdissa. Suihkepullolla (vettä) antanut vähän lisävauhtia - kun uretaanipurseen nahoittuneen pinnan rikko paine karkaa ja siltä osin paisuminen loppuu..

Juriihi:
Itse kanssa etsiskelin tietoa netistä ja mitään oikeanlaista  ohjetta en löytönyt, eli ohjeita oli yhtämontaa kuin käyttäjääkin. Pääpiirteittäin homma meni minulta näin. Pinnat puhtaaksi irtotavarasta tässä tapauksessa styroksin jämistä ja osa vanhoista liimoista jotka lähtivät suosiolla. Leikattiin n.10mm kauttaaltaan pienempi Foaminpala aukkoon. Vaahtoa levitin noin pikkusormen vahvuista nauhaa levyyn laidasta laitaan noin n.10cm väliäpitäen. Uretaanin levityksen jälkeen odottelin n.2min, että vaahto laajenee ja tämän jälkeen painoin levyn paikoillen, samalla hierasin sitä pintapeltiä vasten tämän pitäisi lopetta vaahdon turpoamisen. Tukipalikat runkoon painamaan levyä peltiä vasten tämän jälkeen ulos vaunusta ja hieromaa/painamaan pintapeltiä vasten eristettä, ihan vain kädellä pariin kertaan liimattava ala lävitse. Sitten sisälle vaunuun ja tuhaukset vaahtoa liimattavan levyn nurkkiin, siis eristeen ja rungon väliin. Jos on isokin palanen niin muutamat täpit pitkille juoksuille myös vaahtoa, näin sidotaan levy runkoon ennen lopullista liimausta. Jotkut tukee pintapeltiä ulkoa päin ja näin itse tein kun käytin tuota Kestopurulia, nyt en laittanut kun vaahdolla liimasin ja eikä tuo seinä pullistellut. Mutta vaarana on jos laittaa vaahtoa reilusti niin seinä pullistelee.. Mutta nyt mentiin näin, en tiedä olisiko jotain voinut tehdä toisin mutta näin homma meni siististi ja levyt kyllä tarttuivat seiniin sen kuulee kun käy sormella koputtamassa pinta peltiin vaunun ulkopuolelta  ;)

Juriihi:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 23.10.2013     kello on 09:55 --- On myöskin olemassa liimaamiseen tarkoittettua vaahtoa.

--- Lainaus päättyy ---

Näin on, tällä liimalla laitellaan foamia sokkeleihin lämmön eristeeksi. Netistä löytyy haulla "Liimavaahto"-nimellä paremmin asiaa aineesta. Tätä ainetta ei välttämättä ole hyllytaravana pienemmissä rautakaupoissa ja hinta hippasen arvokkaampaa. Itse toimin normivaahdolla samalla tavoin kuin tällä turpoamattomalla(vaikkakin turpoaa sekin vähäsen) vaahdolla, eli liiman levityksen jälkeen pieni odotus ennen eristeen paikoilleen laittoa ja samalla eristeen nitkuttelu liimattavaan kohteeseen  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View