rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Rojektina Kafi Future 582 -89  (Luettu 151631 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #30 : 2.10.2013 kello on 08:54 »
    Jep, vm. -89 - autenttinen  Thumb

    Aisan muovikotelokin paikallaan..

    Edit: minusta tämä takalasi ei alkujaan kuulu  :-X
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    paljonkos tuollaisella helmellä on pyyntiä  ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #31 : 2.10.2013 kello on 10:41 »
       Minkälaisia liimoja/massoja käytät, kun alkaa tuo lämpötila laskea?

    Puuosat ruuvien(rst) ja hakasten lisäksi on liimattu polyuretaaniliimama ssalla pintaverhouspeltiin ja Foamin olen liimannut kiilto kestopur pl 250. Puuosat toisiinsa olen naittanut Kiillon kosteuden kestävällä puuliimalla(b3). Tosi on, että ilmat ovat viilenneet ja siksi kiirettä pitää jotta saisi vaunun sille mallille jotta, talvella voi sitten asentaa pintaverhouslevyjä sisälle ja sekä fiksata kaappeja sekä muita mööbeleitä mitä on nyt purettuna. Mutta vielä on toistaiseksi liimat kuivunu tosin hitaammin kuin lämpimän ilman aikana.

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #32 : 2.10.2013 kello on 10:43 »
    paljonkos tuollaisella helmellä on pyyntiä  ;D

    Valitettavasti tässä plogisa esiintyvä vaunu ei ole myytävänä  :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:52
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #33 : 2.10.2013 kello on 10:46 »
    paljonkos tuollaisella helmellä on pyyntiä  ;D

    Jaa.. jos kyssäri oli mulle, niin laitappa YV:tä  ^-^

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #34 : 2.10.2013 kello on 10:51 »
    Taas on purkuryhmä käynyt paikalla ja nyt sitten sai "saniteettitilat" puolestaan väistyä remontin ajaksi  ;D. Ei vieläkään tullut vastaan ehjää katonrunkopuuta. Eli jatketaan purkua etiä päiten, mutta sitä ennen korjataan purettua.







    Ja niin kivasti vesihelmet roikkuivat katossa kun eriste poistettiin  :D. Nyt saa katto saa jäädä kuivumaan tuolta osin, lämmöthän meillä on ollut päällä jo tovin aikaa sähköllä ja hyvin tarkenee sitten kun oikeen halutaan tehostaa lämmitystä niin laitamma kaasun tulille  ;).

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.04.2024 kello on 20:31
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #35 : 2.10.2013 kello on 22:26 »

    Taas on purkuryhmä käynyt paikalla ja nyt sitten sai "saniteettitilat" puolestaan väistyä remontin ajaksi  ;D. Ei vieläkään tullut vastaan ehjää katonrunkopuuta. Eli jatketaan purkua etiä päiten, mutta sitä ennen korjataan purettua.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Ja niin kivasti vesihelmet roikkuivat katossa kun eriste poistettiin  :D. Nyt saa katto saa jäädä kuivumaan tuolta osin, lämmöthän meillä on ollut päällä jo tovin aikaa sähköllä ja hyvin tarkenee sitten kun oikeen halutaan tehostaa lämmitystä niin laitamma kaasun tulille  ;).

    Mahtavuutta että otat noin paljon kuvia projektistasi. Ei muuta ku tsemppiä! Hienon vaunun saat vielä jonain päivänä koukkuun nostaa. Ja tietysti orgin tarrat keulaan, jotta tietää tulla morjestaan ku samoille huudeille eksytään. Vaan arvaappa menikö mulla hetki tajuta että miten tos viimeises kuvas on ovi perässäkin?!?!?! Heh, se olikin "peilikuva" :)

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #36 : 3.10.2013 kello on 07:35 »
    Mahtavuutta että otat noin paljon kuvia projektistasi. Ei muuta ku tsemppiä! Hienon vaunun saat vielä jonain päivänä koukkuun nostaa. Ja tietysti orgin tarrat keulaan, jotta tietää tulla morjestaan ku samoille huudeille eksytään. Vaan arvaappa menikö mulla hetki tajuta että miten tos viimeises kuvas on ovi perässäkin?!?!?! Heh, se olikin "peilikuva" :)

    Kiitokset palautteestasi  Thumb . Kuvia on tullut räpsittyä ihan kiitettävästi, se kun ei nykypäivinä maksa paljoakaan :). Jospa joku saisi vinkkejä niistä ja kuvathan on niin mukavia katsella, laittelen lisää matkan varrelta  ;). Osasyynä on myös se kun on laittanut vaununsa näinkin päreiksi, niin olisi jokin mahdollisuus saada se myös kasattua samaan kuosiin kuin mitä se oli ennen purkua  Thumb .

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #37 : 3.10.2013 kello on 07:39 »
    Ja tulee parempi,kun tehtaalta lähtiessä Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #38 : 3.10.2013 kello on 11:26 »
    Ja tulee parempi,kun tehtaalta lähtiessä Thumb

    Yritys on kyllä kova  Thumb.

    Pikku repäsy taas aamusella peltipinnat kuivuneet, puhdistusta samalla kun aurinko paistelee katon ja seinän välisestä saumasta  :D.



    Ja liimaa kehiin ja jokunen ruuvi ja hakasia niin oli runkoa taas toista metriä paikoillaan ja saumat kiinni.



    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #39 : 3.10.2013 kello on 12:37 »
    Ne pitäis nämä rojektitopiikit kieltää..ku mulla ei ole rojektia  :D Kauhea rakenteluinto.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:52
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #40 : 3.10.2013 kello on 12:49 »
    Ne pitäis nämä rojektitopiikit kieltää..ku mulla ei ole rojektia  :D Kauhea rakenteluinto.
    Tasan ei mene..  ;D

    Mulla tilanne päinvastoin  8)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #41 : 3.10.2013 kello on 13:02 »
    Tasan ei mene..  ;D

    Mulla tilanne päinvastoin  8)

    Ei mene juu  >:D

    Harmi ku sellanen 582 on liian pieni meille.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:52
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #42 : 3.10.2013 kello on 14:08 »
    ..
    Harmi ku sellanen 582 on liian pieni meille.
    Erot taisi tuossa yllä olla..
    Oliko vuode paikkoja enempi, mutta muistelen, että 642:n pitkittäisvuoteet nysiä yli 190cm pitkälle - kun taas 582:ssa pituus riittää kun poikittain..

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:27.03.2016 kello on 21:04
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #43 : 3.10.2013 kello on 20:54 »
    Erot taisi tuossa yllä olla..
    Oliko vuode paikkoja enempi, mutta muistelen, että 642:n pitkittäisvuoteet nysiä yli 190cm pitkälle - kun taas 582:ssa pituus riittää kun poikittain..

    Mutta kun perheestä löytyy 5 lasta niin se ei tuo ~60cm enempi sisämittaa ole ainakaan haitaksi.  :D Tietenki jos se sun vaunu on tosi halpa niin kiinnostaa mutta en usko että olet sitä niin edullisesti myymässä.

    Ja samaan syssyyn hiukan ihmettelyä, pahoittelut topiikin aloittajalle offista, puhutaanhan tässä valtaosin onneksi Kafista vielä. Katselin tuota 1991 mallivuoden vaunuluetteloa, siinä on merkitty Kafi 580 sisäpituudeksi 522cm. Mun vähäisen tietämyksen mukaan 580 ja 582 on samankokoisia erotuksena vaan 582 teli vs. 580 yksiakselinen. vai onko niissä pituuseroakin? Eli 580 korin pituus 580cm ja sisäpituus 522cm, 642 korin pituus 640cm ja sisäpituus 582cm kun taas tuo meidän vaunu (tai no 1991 mallivuoden 590) korin pituus 610cm ja sisäpituus 590cm. Onko siinä nyt kirjoitusvirhe, ei suinkaan tuollanen lmc 590 isompi ole kuin 642 kafi?

    Edelleenkin sellainen 642 houkuttaa, minun mielestä tuollanen kafin vaunu on tosi nätti etenkin tuon ajankohdan vaunuksi. Tsempit rakentajalle edelleen.  Thumb

     

    *****
    • Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
    Vs: Rojektina Kafi Future 582 -89
    « Vastaus #44 : 4.10.2013 kello on 11:51 »

    Ja samaan syssyyn hiukan ihmettelyä, pahoittelut topiikin aloittajalle offista, puhutaanhan tässä valtaosin onneksi Kafista vielä. Katselin tuota 1991 mallivuoden vaunuluetteloa, siinä on merkitty Kafi 580 sisäpituudeksi 522cm. Mun vähäisen tietämyksen mukaan 580 ja 582 on samankokoisia erotuksena vaan 582 teli vs. 580 yksiakselinen. vai onko niissä pituuseroakin? Eli 580 korin pituus 580cm ja sisäpituus 522cm, 642 korin pituus 640cm ja sisäpituus 582cm kun taas tuo meidän vaunu (tai no 1991 mallivuoden 590) korin pituus 610cm ja sisäpituus 590cm. Onko siinä nyt kirjoitusvirhe, ei suinkaan tuollanen lmc 590 isompi ole kuin 642 kafi?

    Edelleenkin sellainen 642 houkuttaa, minun mielestä tuollanen kafin vaunu on tosi nätti etenkin tuon ajankohdan vaunuksi. Tsempit rakentajalle edelleen.  Thumb

    Tuossapa oli mittatietoja ihan mukavasti ja tietenkin pysymme keskusteluissamme tällä alueella Kafissa Thumb

    Lisään vielä sellaista välikädentietoa koskien Kafin valmistusta. kyseessähän on Suomalainen vaunu ja kun Suomalaiset ovat uutena kauppoja tehneet ja tilaanneet vaunua sen on saanut omien toiveiden mukaan ja tämän takia on eri variaatioita tarjolla. On niin sanottua perhe-mallia niin kuin tämä meidän vaunumme on(yläsänky takana) tosin on tuota isompaa 642 kanssa tarjolla yläpedeillä liekkö se ollut sitten suunnattu isomille perheille ja sitten on ollut ns. aikuisten mallia josta yläpedit on jätetty pois jo valmistusvaiheessa. Eli sarjavalmistusta jostakin mallista ei ole välttämättä tehtykkään...

    Mutta palataanpa vaihteeksi Rojektin pariin. Aamu menikin runkopuita tehdessä seinälle. Viikonloppuna pitäisi liimailla eristeitä kun lupasivat vähän lämpimämpää keliä, mutta siitä myöhemmin lisää.

    Ja sellaista vielä että, jos jollakin lukijoilla olisi osia tarjolla kyseiseen vaunuun osia tai tietää mistä voisi kysellä niin laittakaa YV.llä tulemaan viestiä. Vastaan siellä mitä olen hakemassa, ettei tästä alueesta tulisi kauppa-aluetta. Voin toki jossakin vaiheessa laittaakin  ostoilmonkin tuonne markkinapuolelle.
    « Viimeksi muokattu: 4.10.2013 kello on 12:01 »