Tekniikkakeskustelut > Projektit

Rojektina Kafi Future 582 -89

<< < (29/69) > >>

Juriihi:

--- Lainaus käyttäjältä: JPM - 17.11.2013     kello on 10:10 ---
Sori jos sekoitin Juriihin topicin, mutta kun tulee niin hyvää jälkeä niin vähän vinkkiä aineesta mitä kannattaa ehkä varoa.

--- Lainaus päättyy ---

Nou hätä  Thumb. Eihän tässä mitään sekoittelua ole tapahtunut, asialinjalla kun on keskusteluluissa pysytty. Eli pienellä varauksella kannattanee suhtaua Wurtin massaan. Tässäkun ei olla hakemassa mikä on parasmerkki vaan parhaiten asiansa-ajava ja hyväksi todettua tuotetta.  ;).

tsahkali:
Bytyyli herättää kovasti tunteita. Ihan kuin Volvo konsanaan.... Sen nimeen vannotaan barrikaadeilla ja ylistetään sitä kuinka massa pysyy joustavana ja saumat tiiviinä! Kuitenkin, maailma on täynnä vaunuja, jotka ovat kosteita ja mätiä. Ja mistä ne ovat vuotaneet: Siitä saumasta, jonka piti pysyä tiiviinä butyylin ansiosta. Olen myös itse törmännyt näihin kivikoviin liitoksiin, joihin on loppupeleissä kuroutunut reikiä. Olen itsekin ostanut butyyliä kaupasta, eri merkkejä ja kovin ovat nekin kuivuneet. mielestäni on siis turha ihan yltiöpäisesti vannoa jonkun aineen nimiin.

Sitten asiaan.  :D  Kaverilla on meren rannalla, kesämökin jatkeena Kabe.  Listat on kiinni jollain mustalla töhkällä ja vielä vuosienkin jälkeen se on joustavaa!  :o Jopa ne listan ulkopuolelle jääneet purseet ovat elastisia.  :o  :o

Ottakaapa joku selville, mitä aine on se lienee kelvollista.

Yrjö:
  Aikoinaan tein liimaa ja revi irti kokeita, tosin koeaika oli 1-2 vko. , pitäisi olla 10- 30 v.. Niiden mukaan tärkeintä oli kunnon puhdistus. Tuossa Spritessä kun on sellaiset listat että massa jää edestä ja takaa katsoen paljon näkyviin, valitsin liima+tiivistemassan listojen alle ja sivuseinä/ päätyseinä/kattopellin liitoksiin (moniin muihin käytin bytyylimasaa). Eräässä ojeessa neuvottiin puhdistusaineella pyyhkimisen jälkeen, hienolla karhentamaan, kuitenkin minä pääsin parempaan tulokseen kun karhensin 40-60 numeroisella.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 17.11.2013     kello on 18:53 ---Bytyyli herättää kovasti tunteita. Ihan kuin Volvo konsanaan.... Sen nimeen vannotaan barrikaadeilla ja ylistetään sitä kuinka massa pysyy joustavana ja saumat tiiviinä! Kuitenkin, maailma on täynnä vaunuja, jotka ovat kosteita ja mätiä. Ja mistä ne ovat vuotaneet: Siitä saumasta, jonka piti pysyä tiiviinä butyylin ansiosta. Olen myös itse törmännyt näihin kivikoviin liitoksiin, joihin on loppupeleissä kuroutunut reikiä. Olen itsekin ostanut butyyliä kaupasta, eri merkkejä ja kovin ovat nekin kuivuneet. mielestäni on siis turha ihan yltiöpäisesti vannoa jonkun aineen nimiin.

Sitten asiaan.  :D  Kaverilla on meren rannalla, kesämökin jatkeena Kabe.  Listat on kiinni jollain mustalla töhkällä ja vielä vuosienkin jälkeen se on joustavaa!  :o Jopa ne listan ulkopuolelle jääneet purseet ovat elastisia.  :o  :o

Ottakaapa joku selville, mitä aine on se lienee kelvollista.

--- Lainaus päättyy ---
No niin, tulihan se sieltä.Eihän tässä mitään yltiöpäistä ole kun ei ole muista aineista kokemusta ja epäileväinen luonnekkin on  ;) Sen kyllä tiedän että liimakin menettää pitokykynsä aikojen saatossa :o. Tsahkali  mainitsikin tuosta Kaben aineesta ja jos jollain on tietoa niin mielellään kuulisi.Minulla kun oma vaunu on samanmoisella tökötillä jälkikäteen tiivistetty. Purseita tosiaan tulee saumoista mutta on elastista edelleen. Menee out off topic iin joten en ota enempää kantaa aineisiin tässä projekti ketjussa Thumb Hyvää jälkeä kyllä tulee Kafiin.

Juriihi:
Siinäpä meni vapaapäivä projektin kimpussa. Samaa kaavaa toistaen mennään, mutta rupiaa eriste hommelit olemaan kohta reilassa seinien osalta. Lahot ja märät kaivelin pois ja kuivaa tilalle, alanurkan se aukasuttaa vielä. Alas menevä runkokaari on tälläkinpuolella tiensäpäässä ja styroksit märät.

Puuta on seinässä nyt sen verran, että saadaan kalusteet kunnolla kiinni.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View