rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: vähä vikaisin a-auto  (Luettu 28879 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: vähä vikaisin a-auto
« Vastaus #15 : 5.03.2011 kello on 14:16 »
Hyi sinua perho-ukko, puhut rumia. Ei sillä aikoinaan harkitsin kovasti myös Mersua kun olin sitä ekaa Ivecoa vaihtamassa. Suurin syy oli niiden Mersualustaisten alustojen löysyy, moni on niihin suivaantunut, mutta asia korjaantuu, etenkin etuosasta, jousia vaihtamalla.

Mutta vaikka ei saisi koskaan sanoa; EI KOSKAAN, niin enää ei tähän taloon Mersedestä tule. Ensin oli ML 270 cdi ja sen perästä C farkku 220 ja sehän paloi viimetalvena iloisesti loimuen. Talo ei sentään syttynyt kun auto oli sillä hetken ulkona, mutta ans olla jos se automaattivaihteine n olisi ajettu talliin. No olisihan siitäkin selvinnyt uuden talon rakentamisella ;D
  SORRY ! !!  ;D ;D ;D ;D ;D
 

  • Vieras
  • Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #16 : 5.03.2011 kello on 20:42 »
     itellä on tuo MB 312td 114kw  vanha malli jota sanovat pomminvarmaksi ( tiiä häntä) aj 70th.. on kuin kuorma-auto 5 sylinterinen turboa hieman huollettu minun aikana...muilla kokemuksia?? :P

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:34
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #17 : 5.03.2011 kello on 21:52 »
    Enhän mä näistä mitään tiedä. :(
    Hiukka huono vertailla.Kun muista alustoista on ainoastaan lyhyitä koeajo kokemuksia kesäolosuhteissa.
    Näillä lyhyillä koeajoilla mitään mullistavia eroja en alustoissa huomannut.

    Silti kun Fiattia kaikki on aina haukkunut niin nyt viiden vuoden kokemuksella ducatoista sanon.... ;

    Eka oli -90 fiat 2,5TD ajettu vaihtaessa lähemmä 300tkm ei vikoja mootorissa tai vaihteissa.(ei miellyttävä ajaa pitkillämatkoilla,pitkäselkäisen)
    Toka -04 fiat 2,8 JTD ajettu vaihtaessa 90tkm ei vikoja.(MAXI alusta)(samaa vikaa pitkäselkäisellä)
    Nykyinen fiat 160 multijet
    Tätä kehuisin paremmaksi ajettavaksi kun esim.edellistä h-autoa(mazda 6 sporwagon 2,3 aut.)
    Vikoja ei ole ollut ja menee kun juna.Luultavasti alustakin vaikuttaa jotain,tässä AL.KO

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 09:32
    • Kulkija
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #18 : 21.03.2011 kello on 10:09 »
    Edelleen ihmettelen samaa kuin infossa joskus pari vuotta sitten; kun kellään ei ole kokemuksia VW T5 (tai edes T4) -alustasta matkailuautossa. Retkeilyautoinahan noita näkyy olevan...  ;D

    Onko jollain kokemusta T5:stä pakettiautokäytössä isolla kuormalla, miten käyttäytyy. Onko tyyppivikoja minkälaisia.

    Edelleen kun hakkaan päätäni seinään ajatuksella käydä hakemassa Karmann Colorado Saksasta, kun saan pikkuisen säästettyä. Näkyvät tekevän niitä nykyään samalla 2,0 TDI:llä kun mulla on Touranissa. Mainio kone, ja kiitollinen lastutettava. Vaan vielä ovat liian uusia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:03
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #19 : 21.03.2011 kello on 11:21 »
    Edelleen ihmettelen samaa kuin infossa joskus pari vuotta sitten; kun kellään ei ole kokemuksia VW T5 (tai edes T4) -alustasta matkailuautossa. Retkeilyautoinahan noita näkyy olevan...  ;D

    Onko jollain kokemusta T5:stä pakettiautokäytössä isolla kuormalla, miten käyttäytyy. Onko tyyppivikoja minkälaisia.

    Edelleen kun hakkaan päätäni seinään ajatuksella käydä hakemassa Karmann Colorado Saksasta, kun saan pikkuisen säästettyä. Näkyvät tekevän niitä nykyään samalla 2,0 TDI:llä kun mulla on Touranissa. Mainio kone, ja kiitollinen lastutettava. Vaan vielä ovat liian uusia.

    Viime la hesarissa oli noita A-katsastuksen hylkäyslistoja. Transportteri oli mainittu hlöauto puolella aivan siellä häntäpäässä (sija 93.) - ilm. niitää on mm. takseina;
    http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf

    Tarviiko tuolle mitään painoarvoa laittaa ylipäätään. En tosin muita "pakuja" edes havainnut..

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:09
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #20 : 21.03.2011 kello on 11:53 »
    Viime la hesarissa oli noita A-katsastuksen hylkäyslistoja. Transportteri oli mainittu hlöauto puolella aivan siellä häntäpäässä (sija 93.) - ilm. niitää on mm. takseina;
    http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010.pdf

    Tarviiko tuolle mitään painoarvoa laittaa ylipäätään. En tosin muita "pakuja" edes havainnut..
    Aika mielenkiintoinen on myös tuo autoilla ajetut kilometrit siinä listalla.
    Niillä Transportereilla on kanssa ajeltu, eikä vain pidetty koristeena.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:20
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #21 : 21.03.2011 kello on 11:57 »
    Edelleen ihmettelen samaa kuin infossa joskus pari vuotta sitten; kun kellään ei ole kokemuksia VW T5 (tai edes T4) -alustasta matkailuautossa. Retkeilyautoinahan noita näkyy olevan...  ;D

    Onko jollain kokemusta T5:stä pakettiautokäytössä isolla kuormalla, miten käyttäytyy. Onko tyyppivikoja minkälaisia.

    Edelleen kun hakkaan päätäni seinään ajatuksella käydä hakemassa Karmann Colorado Saksasta, kun saan pikkuisen säästettyä. Näkyvät tekevän niitä nykyään samalla 2,0 TDI:llä kun mulla on Touranissa. Mainio kone, ja kiitollinen lastutettava. Vaan vielä ovat liian uusia.

    En kyllä t4 tai t5 alustalla katsoisi autoa jonka kokonaispaino liikkuu 3300-3500kg paikkeilla. Ei tuo alusta voi olla suunniteltu tuollaisen kantamiseen jatkuvasti, mm kierrejouset takana on mielestäni iso miinus. Veturina tuo on oiva ja toimiva mutta....
    Karmannin autoja katselin minäkin aikoinaan, jokin niissä viehättää, mutta ei tuolla alustalla.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
    • Autossa on pyörät
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #22 : 21.03.2011 kello on 16:07 »
    Edelleen ihmettelen samaa kuin infossa joskus pari vuotta sitten; kun kellään ei ole kokemuksia VW T5 (tai edes T4) -alustasta matkailuautossa. Retkeilyautoinahan noita näkyy olevan...  ;D

    Onko jollain kokemusta T5:stä pakettiautokäytössä isolla kuormalla, miten käyttäytyy. Onko tyyppivikoja minkälaisia.

    Edelleen kun hakkaan päätäni seinään ajatuksella käydä hakemassa Karmann Colorado Saksasta, kun saan pikkuisen säästettyä. Näkyvät tekevän niitä nykyään samalla 2,0 TDI:llä kun mulla on Touranissa. Mainio kone, ja kiitollinen lastutettava. Vaan vielä ovat liian uusia.
    Minulla on T5 jossa 174hv kannu ja mm erilliset kunnon penkit ohjaamossa 2:lle kyynärnojineen.
    On ihan mahtiauto ajaa. Pitkääkin matkaa. Kuin pyörittää kaupungissa.
    Edit. Tuo katsastustilasto on paskaa. Mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
    Auto mikä pidetty kunnossa EI jää konttorilla kiinni
    Auto mitä ei huollettu jää sinne
    vikalistan kera
    « Viimeksi muokattu: 21.03.2011 kello on 16:09 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 09:32
    • Kulkija
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #23 : 21.03.2011 kello on 16:27 »
    ^

    Uskaltaisitko kokemuksiesi perusteella hankkia T5 -alustaisen matkailuauton?

    Tähtäimessä on juurikin tällainen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:09
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #24 : 21.03.2011 kello on 17:16 »
    Minä kuljen nykyisin niin laput silmillä, että kaikissa etsimissäni lukee VW, Westfalia, tai Karman. Ovat vain niin kalliita, eli ulottumattomissa.

    Vaatimattoman kokemukseni myötä voin sanoa, että tuo iankaikkisen wanha (-97)T4 Westi kulkee kyllä majesteettisen upeasti. Ilmeisesti mitä enemmän painoa, niin sitä pehmeämmin menee. Hiljainen, henkilöautomaisempi ajaa kuin henkilöauto. Ei juuri mitään kolinoita kuulu, joten yllättävän hyvin kalustokin sisällä on pysynyt ryhdissä.
    Ei voi ikinä verrata esimerkiksi 10 vuotta nuorempaan Scudoon, vaikka olen senkin vuorannut tavaratilaltaan kauttaaltaan. Se kun kolisee, kuin vajaa naulalaatikko.
    Nyt taisi tulla liikaakin vuodatettua, mutta kukapa ei omastaan tykkäisi.  ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 09:32
    • Kulkija
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #25 : 21.03.2011 kello on 17:25 »
    ^

    En tiedä onko nuo paljoa kalliimpia kuin muutkaan... suorastaan halpoja, jos näiden suomalaisten jyväscaravanien hintatasoon vertaa. Tuo esimerkkiauto saisi kyllä vanheta vielä vähän aikaa, mutta hintaa lukuunottamatta olisi kaikki kohillaan. Kulkupeliä kun olen hakemassa, en kesämökkiä. Alkovi nyt on handicappi, mutta järkevin valinta niin kauan kuin nuo juniorit kulkee mukana. Eli reilut 10 vuotta. ;D

    Ja olen tässä minäkin neljän Volkkarin jälkeen tottunut jo merkkiinkin. Ettei se haitta ole.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:31
    • Autossa on pyörät
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #26 : 21.03.2011 kello on 20:56 »
    ^

    Uskaltaisitko kokemuksiesi perusteella hankkia T5 -alustaisen matkailuauton?

    Tähtäimessä on juurikin tällainen.
    JEP!

  • Vieras
  • Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #27 : 22.03.2011 kello on 19:59 »
    Mulla oli aikoinaan kaks vuotta tommonen
    a-auto eikä siinä ollut mitään vikaa
    sinä aikana.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 08:15
    • AUDI Q5 quotro 2.o Tdi Renaut clio vm 15 Hobby540
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #28 : 23.03.2011 kello on 14:08 »
    Aika vähän näkyy ww:n alustalla olevan matkailu autoja täällä suomessa.Ainakin taksi käytössä oleet uudemmat
    Tila ja invataksit(ei siis henkilöautot)
    ovat oleet aika huonoja.Joillakin oleet enemän korjaamolla kun ajossa.Siitä johtuen moni taksi autoilia on vaihtanut merkkiä ;)
    Ainakin tällä turkuses ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 09:32
    • Kulkija
    Vs: vähä vikaisin a-auto
    « Vastaus #29 : 23.03.2011 kello on 15:39 »
    ^

    Tiedätkö, minkälaisia vikoja on ollut?