Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Neonkeltainen läiskä

<< < (4/4)

Heiman:

Eilen tätä juttua lukiessa en ollut muistaakseni koskaan nähnyt mainitsemasi väristä jälkeä lumessa.
(kiinnitin huomion tuohon  neon)
Tänään pohjoiseen päin noustessa,pysähdyttiin  P-paikall, jossa tukkirekkka oli ollut otttamassa puita kärryynsä.Mustien öljy läiskien lisäksi maassa erottui tosiaankin neoninkeltaisia läikkiä.
Siispä vekkaus myös hydraulikka nesteen suuntaan. ;)

JJJ:
Jäähdytysnestettä minä epäilen. helppohan sekin on tarkastaa kuten kaikki muutkin nesteet laatikkoa lukuunottamatta. Laatikon vuotavat öljyt näkee kyllä kun konttaa oven kohdata auton alle.
 

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: jjj -  5.03.2011     kello on 15:02 ---Jäähdytysnestettä minä epäilen. helppohan sekin on tarkastaa kuten kaikki muutkin nesteet laatikkoa lukuunottamatta. Laatikon vuotavat öljyt näkee kyllä kun konttaa oven kohdata auton alle.
 

--- Lainaus päättyy ---

Scudossa vaihdelaatikon näkee parhaiten kun konttaa keulasta konehuoneen alle, tai ottaa toisen etupyörän irti. Vaihdelaatikon reaktiotankojen stefat näkyy tihkuvan, mutta ei niin paljon että maahan olisi tippunut mitään.

Ohjaustehostimen säiliö oli täynnä, ja neste näytti tummalta - ei keltaiselta.

Jäähynestesäiliö on niinikään täynnä, eikä pohjaa tai moottoritilaa tarkastellessa näy valkoisia kertymiä missään.

Nyt ei ole pariin päivään enää näkynyt auton alla mitään roiskeita. Pitää jatkaa tarkkailua.

pekauppi:
Itse ihmettelin viime talvena neonkeltaista läikkaa auto alla. Siinä sitten soiteltiin läpi liikkeet ja tarkisteltiin nesteet. Ilmastointilaittees sa on neonväristä nestettä vuotojen havaitsemiseksi mutta kun minulla ei ilmastointia ole. Kuitenkin hämäsi kun näin itse nesteen tippuvan auton pohjasta.

Kunnes... pihalta löytyi useampi läikkä, paikoista jossa en ole käynyt... Selvisi että huoltofirman traktorin hydraaliikka käyttää neonkeltaista nestettä ja se siellä oli tiputellut pitkin ja poikin. Edelleen se että miksi näin oman autoni tiputtavan nestettä ihmetytti kunnes kunnollinen vilkaisu auton alle paljasti: olin ihan itse kuopaissut sitä pohjalevyn päälle ja kun lämpö nousi alkoi jää/lumi sulaa jossa nestettä oli.

Näin mennään... autoista ei vuotanut mitään

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View