rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vienan Karjala?  (Luettu 16354 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 13:24
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #15 : 22.09.2013 kello on 12:33 »
Turhan Höpöttäjä, muotoilen sitten kysymykseni toisin; Miksi ihmeessä tässä yhteydessä alat minulle paasaamaan hönttinä matkustamisesta ja matkustamisesta toisille kerskumista varten??!   

Ja miksi kellekään? Kuka meistä on oikeutettu sanomaan kellekään mikä on oikea tapa matkustaa!? Eiköhän jokainen matkusta niin kuin katsoo itselleen parhaaksi, eikä sen pitäisi liikuttaa toisia mitenkään. Ja yksi ja sama ihminen/perhekin voi matkustaa eri tilanteissa eri tavoin, oikein tehtyjä matkoja on tasan yhtä monta kuin matkaakin.



Mielelläni otan vastaan vinkit mitä sulla on antaa, varmaan niitä on muitakin kuin että pitäisi vaihtaa asuntoautomatka pikkuautolla tehtävään? Mutta toisten matkojen tuomitsemista en halua samassa yhteydessä kuulla.



Naussi, matkannehan kuulostaa toisinpäin tehdyltä lenkiltä kuin meidän! Paitsi me emme ehkä mene Kemiin, kun ymmärtääkseni laivat Solovetskin luostarisaarille eivät enää kulje tänä syksynä, ja Solovetski on meidän haavelistallalmme.. .että jää ehkä toiselle reisulle...kemin eteläpuolella on tosin yhden kylän tietämillä (en muista nimeä eikä kartta ole kädettyvillä)  hienoja kalliopiirroksia... .


Onko teillä aikaisempaa asuntoautokokemusta noilta seuduilta, ja mitä kaikkea olette aikeissa tutkia/tehdä?


t.Kaarina


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:43
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #16 : 22.09.2013 kello on 13:47 »
Viikon päästä olisi tarkoitus ajaa Wärtsilä-Sortavala-Petroskoi- VienanKemi-Kostamus. Asuntoautolla, joten jos jollain tietoa missä olisi tuollapäin  majoituspaikkoja koppiautolle. Tien kunto myöskin tuosta Muurmansikin tieltä Kostamukseen on mulle arvoitus. Tämä vähän erinlainen ruskaretki.

Varsinaisia leirintäalueita ei ole. Muutamia lomakyliä ja hotelleja on. Murheen risti Pitkärannassa ja Mangan tsasouna nähtävyyksiä. Jos on aikaa, poikkea Petroskoista etelään Voskesenjan lautalla saakka, menomatkalla oikealla Stalinin uhrien lahtauspaikkaja, samaa reittiä takaisin Petroskoihin. Petroskoista pohjoiseen on yksitoikkoista junnaamistietä rekkojen seassa. Yksi vanha kylpylä on ainut pysähtymisen arvoinen paikka. Jos käyt Kemissä, tien vieressä vasemmalla kalmisto, kannattaa poiketa. Muurmannin tieltä Kostamukseen päin pari kymmentä kilometria epätasaista tietä jota rempataan. Jos yövyt muurmannin tien ja Kostamuksen välillä, Haikola on komia paikka ja Ontrosenvaaran vanhan sillan kohdalla on hyvä paikka. Kiimasvaarassa voit koukata ja parkkeerata sinne. Samalla käy mummojen luona saunassa ja syömässä suolalahnaa.   :D

Osta, tai lainaa kirjastosta Lehtipuun Karjala-opas, ettei tarvitse höntt.....   ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 13:24
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #17 : 22.09.2013 kello on 14:12 »
Ihmetyttää aika lailla tämä meininki nyt....Luulin, että matkailusta vois keskustella ihan asiallisesti......



t.Kaarina

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:24
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #18 : 22.09.2013 kello on 16:54 »
Kaarinalle on ihan turha hönttinä matkustelemisesta sanoa mitään. Jokainen hänen matkajuttujaan lukenut tietää sen tasan tarkkaan. Jos joku perehtyy reittiin ja paikkoihin enemmän niin onpa ihme. Hän ei myöskään koskaan pihtaile tietojaan, vihjeitä saat mistä päin Eurooppaa tahansa.

Oon selaillut Hamunen-Pirttimaa "Vienan Sydän" kirjaa, noille paikoille olisi tosi hieno päästä, mutta yksin ei rohkeus riiitä. Myös teiden kunto arveluttaa tuollaiselle citycamperille.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:43
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #19 : 22.09.2013 kello on 18:50 »
Kaarinalle on ihan turha hönttinä matkustelemisesta sanoa mitään. Jokainen hänen matkajuttujaan lukenut tietää sen tasan tarkkaan. Jos joku perehtyy reittiin ja paikkoihin enemmän niin onpa ihme. Hän ei myöskään koskaan pihtaile tietojaan, vihjeitä saat mistä päin Eurooppaa tahansa.



Voi, voi, voi. Kommentteja ja kirjoituksia ei pidä tulkita kuin piru raamattua.  ::)  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2024 kello on 13:24
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #20 : 22.09.2013 kello on 22:06 »
Ei kannattaisi höpöttää turhia, jos ei niitä tarkoita. Ja jos vastaisi asiaa tarkentavaan kysymykseen, höpötykset voisivat selkiintyä. Mutta jos ei höpötyksiä suostu pyydettäessäkään tarkentamaan, on turha tulla toisia syyttämään vääristä tulkinnoista.

Ja jos kaiken lisäksi antaisi neuvojaan eikä arvosteliis toisten matkustamista, saattaisi kaikilla olla mukavampaa.


Sanoinpahan nyt kovin tökerön ikävästi, anteeksi, mutta antaa olla tämän palstan, mulle riitti.


Kiitos Akku ja MatsOnni tuesta.


t.Kaarina

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:43
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #21 : 23.09.2013 kello on 08:19 »
Riitelyyn tarvitsee kaksi, ja minä en halua olla se toinen.

Hyvää syksyä ja hienoja matkoja mahtavaan Vienan Karjalaan.

Nyt alkaa olla aikaa itse kunkin harrastaa matkailua ja karavanmatkailua, kun kesän lystit ja puuhastelut alkaa olla takana päin.

 Thumb Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:00
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #22 : 23.09.2013 kello on 10:01 »
Voi, voi, voi. Kommentteja ja kirjoituksia ei pidä tulkita kuin piru raamattua.  ::)  ;D

Savoilainen vs. "muu maailma"  ;D ;)
Höpöhän ei tunnetusti rajojen ulkopuolelle lähde karavaanarityylillä ..

Joskus 90-luvulla kun maasturieilla tuli luovutetun-Karjalan puolella tuli ajeltua ristiin-rastiin, oli vieraanvaraisuuden nimissä "pakko" ottaa vastaan ne neuvot, ylöspito ja opastus mitä halusivat tarjota - ei kehdannut kieltäytyä. Toisaalta pitivät erikoisuutena kun meillä oli hyvät kartat (v1944) :laugh:

Ehkä nykyään vieras kulkija ei ole outo näky..

Ei kannattaisi höpöttää turhia, jos ei niitä tarkoita. Ja jos vastaisi asiaa tarkentavaan kysymykseen, höpötykset voisivat selkiintyä. Mutta jos ei höpötyksiä suostu pyydettäessäkään tarkentamaan, on turha tulla toisia syyttämään vääristä tulkinnoista.

Ja jos kaiken lisäksi antaisi neuvojaan eikä arvosteliis toisten matkustamista, saattaisi kaikilla olla mukavampaa.


Sanoinpahan nyt kovin tökerön ikävästi, anteeksi, mutta antaa olla tämän palstan, mulle riitti.


Kiitos Akku ja MatsOnni tuesta.


t.Kaarina

Älä nyt anna yhden pilata fiillistä  :-X
Ei taida usellakaan kirjottajalla olla paljoakaan kerrottavaa/jaettavaa Karjalan-matkailusta - eteenkin Vienan puolelta. Niin kun ei mullakaan  :-[

Kaarinan porukka taitaa olla niitä harvoja, joilla riittää intoa tehdä pohjatyötä ja uskallusta lähteä kokeilemaan omatoimi karavaanarikierrost a tuolla puolella.  Thumb

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #23 : 23.09.2013 kello on 13:34 »

Ihmetyttää aika lailla tämä meininki nyt....Luulin, että matkailusta vois keskustella ihan asiallisesti......



t.Kaarina
Näinhän sitä luulis, mutta aina on paketissa yksi pilaantunut omena, itse ei pääse tai uskalla niin ei kukaan muukaan saa kulkea missään lupaa kysymättä.

Älä anna kateellisten puuttua matkasuunnitelmiisi, kerro niistä ja kysele lisää, kyllä joku osaa asiallisestikin vastata aiheisiin Thumb


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #24 : 23.09.2013 kello on 15:16 »
Kaarinalle toivon hyvää ja turvallista matkaa
ja sen verran voinen kertoa matkastamme
vaikka se tedhtiinkin vain pikkubussilla
serkkujen ja enoni ollessa oppaanamme
Viipurinläänin pyhäjärvelle
jossa oli hotelli käytössämme
ja sieltä käsin teimme muutamien satojen km
matkoja eri paikkoihin v. 07 jos en nyt väärin muista
mutta en sitten tiedä oliko bussikuski taitava
kiertämään huonot tiet
mut ainakin ne tiet mitä kuljimme oli ihan hyviä teitä
vaikka olivatkin välillä ilman asfalttia
oltiin liikkeellä kesäkuun alussa
ja muutan yön siellä vietimme
kerran teimme reissun vaan viipuriin
ja se matkattiin laivalla sulkuja pitkin
mielenkiintoinen oli sekin reissu
ja viipurinlinna ennen kaikkea
eikä siellä silmätkään kuivana pysyneet
mutta kyllä tunsin itseni ihan turvalliseksi
kulkea kaduilla ja tuolla oli meitä viipurin reisus 6 hekilöä
ja ihan omatoimi matkalla oltiin
molemmilla reisuilla
ja miksi tämän kerroin  ???
niin siksi ,etten koskaan tuntenut itseäni mitenkään uhatuksi
ja voin sanoa ,että sen missä ruokailimmekin
oli ne ruat aivan ihania  Thumb
vettä oli itsellä mukana ,jotta siittä en osaa sanoa mitään
ja viipurin nesteellä oli juhlamokkakaffeet ,jotka maistuivat kotosalle  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #25 : 23.09.2013 kello on 18:52 »
Mä oon joskus haaveillu tuosta Vienan kierroksesta, mut yksin ei uskalla lähteä pitäis olla pikku porukka...
vaik pari kolme auto-/vaunukuntaa ja pmr/la yhteydenpitoon keskenämme...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #26 : 23.09.2013 kello on 18:54 »
Iltalehdessä oli tässä taanoin juttua kyseisetä retkestä..

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:24
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #27 : 23.09.2013 kello on 19:00 »
Mä oon joskus haaveillu tuosta Vienan kierroksesta, mut yksin ei uskalla lähteä pitäis olla pikku porukka...
vaik pari kolme auto-/vaunukuntaa ja pmr/la yhteydenpitoon keskenämme...

Tuntuu että siitä on haaveillut aika moni, ei muuta kuin joku kerää sopivan porukan ja sitten matkaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:43
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #28 : 23.09.2013 kello on 19:01 »
Mä oon joskus haaveillu tuosta Vienan kierroksesta, mut yksin ei uskalla lähteä pitäis olla pikku porukka...
vaik pari kolme auto-/vaunukuntaa ja pmr/la yhteydenpitoon keskenämme...

Vienan Karjalasta saa eniten irti kun asuu, ruokailee ja saunoo mummojen huushollissa. Elikkä valmismatkalle. Googlettamalla löytyy. Parhaat kylät on: Paanajärvi, Jyskyjärvi, Haikola, Venehjärvi, Vuokkiniemi ja Kalevala (Uhtua).  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:00
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Vienan Karjala?
« Vastaus #29 : 23.09.2013 kello on 19:02 »
Mä oon joskus haaveillu tuosta Vienan kierroksesta, mut yksin ei uskalla lähteä pitäis olla pikku porukka...
vaik pari kolme auto-/vaunukuntaa ja pmr/la yhteydenpitoon keskenämme...
Samaa olen minäkin miettynyt että porukalla reissu olisi tehtävä ja harkitsisin tosissaan mukaan lähtöä jos joku retken järkkäisi.