Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Polttoaineen kulutus.
Turhan Höpöttäjä:
Niin ja matkamittarin virhe. Minulla 10% näyttää liikaa. :-\
ihaa:
Matkamittarissa 10% heitto ?? Yleensä matkamittarit eivät heitä kuin kork. pari prosenttia. Tuo 10% tarkoittaisi että 100000 km ajetulla autolla olisikin ajettu todellisuudessa 90000 tai 110000 km
Nopeusmittaria lienet tarkoittanut.
Ossi66:
Tuon 10% virheen saa aikaan vaihtamalla erikokoiset renkaat tai perän.
Volvossa matkamittarin virhe taitaa olla prosentin osia verrattuna GPS:n tietoihin.
Dorotealla ja kahtaenvaihdalla on todella tarkat kulutusmittarit - minä taidan kysäistä seuraavassa huollossa, onko volvon kulutusmittaria mahdollista rukata. Työkaverin Touranissa mittariin sai rukkausta +-10% ja nykyään +8% säädöllä näyttää kuulemma oikein.
iso-juuso:
Scudo ilman vaunua vie kesällä keskimäärin 6,5 litraa diisseliä per 100km, talvella menee 7 litraa.
Vaunu perässä olen havainnut kulutuksen olevan luokkaa 10 litraa. Eilen huristeltiin Ranualta Maisansaloon, klisoja tuli 650, ja diisseliä meni noin 70 litraa. Eilen tosin oli niin raju vastatuuli, että paikoin tasamaalla 5 vaihteella ei koneessa riittänyt yty pitää 90 vauhtia, joten "talla pohjassa" tultiin.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 4.03.2011 kello on 10:09 ---Matkamittarissa 10% heitto ?? Yleensä matkamittarit eivät heitä kuin kork. pari prosenttia. Tuo 10% tarkoittaisi että 100000 km ajetulla autolla olisikin ajettu todellisuudessa 90000 tai 110000 km
Nopeusmittaria lienet tarkoittanut.
--- Lainaus päättyy ---
Navin mukaan laitan vakkariin 82...83km/h. Silloin nopeusmittari näyttää 95km/h. En tiedä mistä johtuu, kesäkumilla vähempi. :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta