Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Uskotko aaveisiin taikka muihin yliluonnollisiin ?

<< < (11/15) > >>

sipu:
Rautzi mä taas aattelin pienellä maksulla
tilata rajatiedon
tai en oikeastaan
uskalla lukea niitäkään juttuja
kun uskon jokaisen lukemani kuitenkin   :-[

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 25.09.2013     kello on 12:09 ---Rautzi mä taas aattelin pienellä maksulla
tilata rajatiedon
tai en oikeastaan
uskalla lukea niitäkään juttuja
kun uskon jokaisen lukemani kuitenkin   :-[

--- Lainaus päättyy ---

Vasta skepsikseen liityttyäni heurekekkasin että olen ikäni ollu skeptikko.
Ei sillä mitään väliä jos ei jotain ymmärrä tai pysty itelleen selittämään, ei se tee asiasta jumaluutta. Onpahan asia joka ei mene ymmärrykseen tai pystytä selittämään vielä. No sitte on niitä mitä ei tarttekkaan selittää...

Ihan oikeesti, sieppaa kun ihmiset puhuu johdatuksesta, näin oli tarkoitettu jne.

aaoulusta:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauzi - 25.09.2013     kello on 19:49 ---Vasta skepsikseen liityttyäni heurekekkasin että olen ikäni ollu skeptikko.
Ei sillä mitään väliä jos ei jotain ymmärrä tai pysty itelleen selittämään, ei se tee asiasta jumaluutta. Onpahan asia joka ei mene ymmärrykseen tai pystytä selittämään vielä. No sitte on niitä mitä ei tarttekkaan selittää...

Ihan oikeesti, sieppaa kun ihmiset puhuu johdatuksesta, näin oli tarkoitettu jne.

--- Lainaus päättyy ---
      Nuo taitaa olla uskonnollisia/ tunteilla ilmaisuja ...  mikä voisi olla tuota jumaluutta vastaava arkisempi sana? sekä mikä olisi johdatusta vastaava arkisempi sana? samoin lauseelle näin oli tarkoitettu arkisempi versio?  ite kyllä löydän niille vastineen  mutta olisi kiva kuulla muidenki omat versiot ja verrata omiin niin nähtäisiinkö yhtäläisyyksiä... ;)

Ossi66:
Yliluonnollisessa ei kyllä mun mielestä oo mitään jumaluutta.
Ei sotketa uskontoa ja yliluonnollista, niin pysyy keskustelu asiassa Thumb

Rauzi:
Kun maapallon ilmasto muuttui ja apinalauman johtaja joka oli hirmuvallalla johtanut laumaansa (paviaani esim) joutuikin tulemaan toimeen muitten urosten kanssa metsästääkseen (simpanssit) on kaikki ylemmät kädelliset keksineet itselleen diktaattoriapinoita . Niitä sanotaan jumaliksi.

Vaistotoiminnon, kuten diktaattoriapinan johtajuuteen on selkeä vaistotoiminto joka ei ole poistunut mihinkään.

Kaikki kansat ympäri maailmaa on keksineet itselleen diktaattoriapinoita tarpeeseensa. Sopiva siihen hommaan on jumala. Lappalaiset, amazonin intiaanit, kaikki kansat eri puolilla maailmaa ovat kehitelleet itselleen jumalia, diktaattoriapinoita . Se on ihmisen selkeä tarve.

Ja hurskastelusta huolimatta tarpeita on paljon muutakin. Nuppi turvoksiin. Kaikki kansat ympäri maailman ovat löytäneet tapoja panna nuppi sekasin. Pannaan olutta. Tislataan viinaa. Purraan kokan lehtiä. Sieniä. Riisiviinaa. Ja vaikka mitä. Selkeä tarve siihenkin on koska edelleen kun löytyy amazonilta uusia heimoja jotka ei ole ollut tekemisissä koskaan kenenkään ulkopuolisen kanssa, niillä on tapa panna pääkky sekasin ja niillä on jumalia yksi tai useampia.

Lappalaisilla oli tosi kätevästi monia jumalia. Metsälle, kalastukseen, porojen hoitoon ja vaikka mihin.

Mitä heikompi ihminen, sen tärkeämpää on että sillä on jokin jumala jotta ei tartte ottaa itse vastuuta elämästään. Mikään muu ei selitä jumaluutta, oli se sitten jumala, hitler, idi amin, seita, saunatonttu tai mikä vaan joka ottaa vastuun sen ihmisen puolesta.

Jaa paskapuhetta?
No sevittäkää mulle miksi kaikki kansat toisistaan tietämättä on poltelleet jotain tupakkina, bambunvarressa, piipyssa, vesipiipussa, savuteltassa tai ihan missä vaan, kunhan saa stimuloitua mielihyväkeskustaan ...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View