Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Moottoriöljy.
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: Gahpir - 3.03.2011 kello on 19:12 ---Niin mitäs muuta olette käyttäneet vanhoissa dieseleissä? Valvo Max life mainittiin ´hyvänä.
--- Lainaus päättyy ---
Vanhoista dieseleistä kun puhutaan, niin mulla oli sama Mobil 1 RF 5W-50 vanhassa Volvossa, 740 GLE, jolla oli ajettu vaihtaessani sen 570000 km.
Uusi omistaja kertoi lukeman ollessa yli 600000km. ettei kone vielä syönyt öljyä vaan toimi hyvin.
Tuli mieleen, että vaihdoinko sen liian aikaisin? :D
Pekka:
Ittellä volkkarissa on huollon laittamaa Longlife öljyä. Laskusta ei käy ilmi mitä merkkiä on mutta ei se paljon kiinnosta.
Hyvin tuntuu moottorissa pysyvän kun ei paljon tarvii lisäillä huoltojen välillä.
On ne ihme öljyjä.
Kesä / harraste autossa ( ja vaunun veturissa) mineraali 10w-30w, merkkiä mitä sattuu halvalla saamaan.
Sen vaihdan itse syksyllä ja keväällä. Omistajan käsikirja kehoittaa vaihtamaan 3000 mailin välein.
Suodattimen vaihdan keväisin.
Jgahpir:
--- Lainaus käyttäjältä: Ipsu - 3.03.2011 kello on 23:11 ---Gahpir kyseli että mitä vanhaan diisseliin, niin vastaan että tätä:
Sitä siis tuossa meidän vanhassa pahassa 2,5 l turbo Pajerossa (-88) on :D
--- Lainaus päättyy ---
En minä nyt sentään noin vanhaa tarkoittanut, vaan 89 mallia ;D
15W voi olla vahvaa tököttiä pakkasella, lämmitystä vaatinee.
Nyt tosin pitäis vaihtaa öljyt 400 000 ajettuun Mondeoon.
k69:
Mitä? Mobilin ralli formulaa, miksi? oli kesällä Tarjoustalossa tarjouksessa, otin 6 purkkia.
Alan:
VW "söi" ennen Castrolin SLX:ää, joka on aika kallista.
Mobil 1 ESP on halvempaa ja sitä kuluu vähemmän - onko sitten hyvä vai huono asia, en tiedä. Luokitukset siinä on kunnossa, mikä on VW:n dieseleissä tarkasti katsottava asia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta