Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Miten arvioida asuntoauton hinta?

<< < (10/12) > >>

Ipsu:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaija - 29.05.2014     kello on 19:42 ---Sitten se testamentin kohta, että lasten puolisot ei saa mitään? Ei se toimi! Entäs jos sitä rahaa käytetään yhteisiin hankintoihin? Kuka niitä pystyy erittelemään, kun on sun ja mun rahaa ja yhteistä velkarahaa?

Eli helppoja nää kuviot ei ole missään nimessä!  :o

--- Lainaus päättyy ---

Mun äidin testamentissa lukee ettei mun miehellä oo mitään oikeutta siihen perintöön. (Ja testamentti siis tehty jo ennen kun oon koko miestä ees tavannut) Äiti on sanonutkin että sille hän ei sitten kuolemansa jälkeen voi mitään jo itse päätän käyttää rahat esim just johonkin yhteiseen hankintaan.

Mutta esimerkkinä tän kuvion toimivuudesta vois olla seuraava. Mun vaari on kuollut -80 kun mun vanhemmat on olleet naimisissa. Perintö on jätetty sillon "jakamatta" ja lesken (eli mummun) haltuun. Mun vanhemmat erosi vuonna -91. Mummun kuollessa -99 mun äiti tietysti "vaati" omaa osuuttaa tuosta "vaarin" perinnöstä (ja olisi siis antanut sen mulle ja siskolle, ei itselleen). Mutta vaari olikin tehnyt mummun kanssa keskinäisen testamentin ja siellä oli tää pykälä siitä että puoliso ei peri mitään. Joten sieltä ei sitten perintöä tullut.

mike:
Ihan mielenkiintoista luettavaa! Alkaa tuo ikä kans jo painaa. No ei kyllä onneks mitään jaettavaakaan.

Kaija:
^ Näissä jutuissa tulee esiin sellaisia asioita, joita ei huomaisi ajatellakaan! Eli hyödyllistä tietoa!  Thumb

Kaija:
Sain eilen illalla puhelun ja nyt näyttää siltä, että Bysse tulee meille.  :)
Voi olla, ettei kuitenkaan yhteisomistukseen pikkusiskon kanssa. Siltä kohdin vielä juttu hiukan auki.

Tessu pitäis nyt myydä. Mun tulee varmasti itku, kun sitä aletaan tyhjentää.  :-[

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaija -  3.06.2014     kello on 08:34 ---Sain eilen illalla puhelun ja nyt näyttää siltä, että Bysse tulee meille.  :)
Voi olla, ettei kuitenkaan yhteisomistukseen pikkusiskon kanssa.

--- Lainaus päättyy ---

Ehkä vaan parempi jos ostatte sen itsellenne niin ei tule auton ajankäytöstä mitään harmituksia, jossain vaiheessa tulee hetki että juuri samaisena viikonloppuna molemmat sisaret haluavat auton käyttöönsä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View