Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

NSA

<< < (3/4) > >>

Mulli:

--- Lainaus käyttäjältä: Fenix - 12.09.2013     kello on 20:12 ---Mitäpä noista privaattisähköposte ista, mutta jos nää sankarit on tosiaan murtaneet/saaneet takaportteja https jne salaisprotokolliin. ..

--- Lainaus päättyy ---

Mitäpä tuohon tuumannee makasiininpoltosta ja hassiksen nettikaupasta innostunut anarkiateini, kun hoksaa että tämä teinien suosikki Tor makaa https pohjaisena NSAn sylissä?  :o

Itse en kyllä lähtisi tosissani lakeja rikkomaan keksinnöllä, jonka yhtenä tehtävänä olisi nimenomaan varmistaa että molemmissa päissä on oikea kone, vaikka se salaus siellä hyvänä kakkosena löytyykin.

iso-juuso:
Tuli tästä tietojen keräilystä ja myymisestä mieleeni, että valtaosa kansasta vaikuttaa jakavan henkilökohtaisia tietojaan vapaaehtoisesti muutenkin kuin vain tietokoneensa tai nettiselaimensa äärellä, esimerkiksi noiden erilaisten bonuskorttien avittamana.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 13.09.2013     kello on 08:22 ---Tuli tästä tietojen keräilystä ja myymisestä mieleeni, että valtaosa kansasta vaikuttaa jakavan henkilökohtaisia tietojaan vapaaehtoisesti muutenkin kuin vain tietokoneensa tai nettiselaimensa äärellä, esimerkiksi noiden erilaisten bonuskorttien avittamana.

--- Lainaus päättyy ---

Jos kappaketjua kiinnostaa meidän etukortilla ostetut päivittäistavarat ja kohdistaa mainostamisensa ja tarjouksensa meille sen mukaan, en näe asiassa sinänsä mitään väärää. Täysin tietoisia tuosta olemme varmasti kaikki, että markkinoita seurataan ahkerasti ja nykyään ei pelkästään myymälä vaan myös asiakastasolla.

Jos jotakin kiinnostaa meidän ostokset ja itse saan pienen korvauksen siitä, että käytän etukorttia niin minusta ok. Olenhan siitä asti kun kyseisen kortin aikoinaan hankin tiennyt mihin sitä ketju käyttää

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 13.09.2013     kello on 11:12 ---Jos kappaketjua kiinnostaa meidän etukortilla ostetut päivittäistavarat ja kohdistaa mainostamisensa ja tarjouksensa meille sen mukaan, en näe asiassa sinänsä mitään väärää. Täysin tietoisia tuosta olemme varmasti kaikki, että markkinoita seurataan ahkerasti ja nykyään ei pelkästään myymälä vaan myös asiakastasolla.

Jos jotakin kiinnostaa meidän ostokset ja itse saan pienen korvauksen siitä, että käytän etukorttia niin minusta ok. Olenhan siitä asti kun kyseisen kortin aikoinaan hankin tiennyt mihin sitä ketju käyttää

--- Lainaus päättyy ---

Kauppaketjut myös myyvät noita tietoja kolmansille osapuolille hyvään hintaan. Siitähän oli äskettäin juttua. Eikö sekään vaivaa?

Noista kauppatiedoista selviää muutakin kuin vain se, mitä ostat. Pitkällä aikavälillä kerätystä tietomäärästä selviää louhimalla asiakkaan elämänvaiheet, syklit yms. Selviää missäpäin on liikuttu mihinkin aikaan vuodesta, paljonko auto nielee polttoainetta, milloin rouvalla on se aika kuukaudesta jne jne jne.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 13.09.2013     kello on 11:39 ---Kauppaketjut myös myyvät noita tietoja kolmansille osapuolille hyvään hintaan. Siitähän oli äskettäin juttua. Eikö sekään vaivaa?

Noista kauppatiedoista selviää muutakin kuin vain se, mitä ostat. Pitkällä aikavälillä kerätystä tietomäärästä selviää louhimalla asiakkaan elämänvaiheet, syklit yms. Selviää missäpäin on liikuttu mihinkin aikaan vuodesta, paljonko auto nielee polttoainetta, milloin rouvalla on se aika kuukaudesta jne jne jne.

--- Lainaus päättyy ---

Tietty nuo selviävät seuraamalla meidän korttikäyttöä, olen tietoinen asiasta ja en näe siinä mitään väärää. Jos haluan minulla on mahdollisuus olla näyttämättä noita ja silloin käteinen on ainoa turvallinen tapa maksaa.

On täysin eri asia kun se, että s-postejani skannataan ja nettikäyttäytymistä ni seurataan, silloin ollaan jo astuttu reilusti yli rajan mikä on oikein. Ja tähän ei itse pysty vaikuttamaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View