Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Tablettien tietoturva ?
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 30.07.2014 kello on 23:45 ---Miksihän näihin typeriin tapleteihin on sitten tarjolla virustorjunta ohjelmia jos ne on niin idiioottivarmoja ??
--- Lainaus päättyy ---
Koska niille on asiakkaita.
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 30.07.2014 kello on 23:45 ---Mistä pieni ihminen tietää kun asentaa mielestään tarpeellisen ohjelman jolla avataan jokin joka ei aukea ennenkuin asennat tämän ja tämän ohjelman niin olet ihan sen armoilla mitä sieltä mahtaa tulla koneelle.
--- Lainaus päättyy ---
Jos lataat vaikkapa taskulamppusovelluk sen joka pyytää oikeutta kaikkiin yhteystietoihin ja oikeutta lähetellä tekstareita ja soitella maksullisiin numeroihin, niin luulisi tavallisella maalaisjärjellä varustetun tajuavan jotain..
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 30.07.2014 kello on 23:45 ---Ei voida piiloutua sen turvan taakse että aina kun avaat jotain niin olet vastuussa mitä koneellesi asennat.
--- Lainaus päättyy ---
Niin, tämä on toinen vaihtoehto. Antaa jonkun muun päättää mitä laitteillasi teet, tai ylipäätään saat tehdä.
Jushi69:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 30.07.2014 kello on 23:57 ---Koska niille on asiakkaita.
Jos lataat vaikkapa taskulamppusovelluk sen joka pyytää oikeutta kaikkiin yhteystietoihin ja oikeutta lähetellä tekstareita ja soitella maksullisiin numeroihin, niin luulisi tavallisella maalaisjärjellä varustetun tajuavan jotain..
Niin, tämä on toinen vaihtoehto. Antaa jonkun muun päättää mitä laitteillasi teet, tai ylipäätään saat tehdä.
--- Lainaus päättyy ---
Niin ja varmaan ainut oikea vaihtoehto jos et osaa itse ohjelmoida ... Eli mitä hyviä vaihtoehtoja sulla olis tarjota meille tyhmille jotka ei osata ohjelmoida niin että kaikki mitä haluan typerän tapletin osaavan näyttää ja tekevän niinkuin läppäri osaa tehdä.
Ole hyvä ja näytä yksinkertaisesti meille yksinkertaisille immeisille miten homma toimii ilman pelkoa viruksia ..
Jos et asenna mitään tapletille niin et kyllä sillä mitään teekkään...
No eipä kyllä ole viruksiakaan.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 31.07.2014 kello on 00:04 ---Niin ja varmaan ainut oikea vaihtoehto jos et osaa itse ohjelmoida ... Eli mitä hyviä vaihtoehtoja sulla olis tarjota meille tyhmille jotka ei osata ohjelmoida niin että kaikki mitä haluan typerän tapletin osaavan näyttää ja tekevän niinkuin läppäri osaa tehdä.
--- Lainaus päättyy ---
Ihan perusmaalaisjärjell ä sekä lukutaidolla selviytyy tässä haastavassa taplettimaailmassa. Ei tarvitse ohjelmointitaitoja, sen kun lukee mitä ohjelma haluaa tehdä ja jos joku salamavaloledin sytytysohjelma haluaa soitella ympäri maailmaa niin luulisi kellojen soivan.
--- Lainaus käyttäjältä: Jushi69 - 31.07.2014 kello on 00:04 ---Ole hyvä ja näytä yksinkertaisesti meille yksinkertaisille immeisille miten homma toimii ilman pelkoa viruksia ..
Jos et asenna mitään tapletille niin et kyllä sillä mitään teekkään...
No eipä kyllä ole viruksiakaan.
--- Lainaus päättyy ---
Androidille ei ole vielä yhtään toimivaa virusta tehty.
Ja ilman omia toimia haittaohjelmien saanti on verrattavissa lottovoittoon.
Alf@64855:
Kyllä näihin nix-käyttöjärjestelmiin voi tehdä ihan itse asennuttavia ohjelmia käyttäjän tietämättä. Yleensä käyttäjällä privaattikoneessa on miltei juuritason oikeudet, joten rajoja ei ole ja muutenkin on riittävää asentaa niillä oikeuksilla joita käyttäjällä on, käyttäjäähän vakoillaan. Itse olen työelämässä näitä tehnyt hyötykäyttöön helpottamaan ummikkokäyttäjiä laitteiden käytössä ja ylläpidossa (siis ei haitakeohjelmia).
Sinisilmäisyys on suomalaisten peruspahe varsinkin tietotekniikassa. Ja vahva usko täysin turvallisiin käyttöjärjestelmiin .
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Alf@64855 - 31.07.2014 kello on 00:22 ---Kyllä näihin nix-käyttöjärjestelmiin voi tehdä ihan itse asennuttavia ohjelmia käyttäjän tietämättä. Yleensä käyttäjällä privaattikoneessa on miltei juuritason oikeudet, joten rajoja ei ole ja muutenkin on riittävää asentaa niillä oikeuksilla joita käyttäjällä on, käyttäjäähän vakoillaan. Itse olen työelämässä näitä tehnyt hyötykäyttöön helpottamaan ummikkokäyttäjiä laitteiden käytössä ja ylläpidossa (siis ei haitakeohjelmia).
Sinisilmäisyys on suomalaisten peruspahe varsinkin tietotekniikassa. Ja vahva usko täysin turvallisiin käyttöjärjestelmiin .
--- Lainaus päättyy ---
Normaalisti nix koneissa aina kun asennetaan ohjelmia kysytään tunnusta, jos tätä ei tule on ylläpito sössinyt ja rankasti (eli koodannut ehdoin tahdoin turvattoman käyttiksen). Eikä taviskäyttäjällä ole koskaan juuritason oikeuksia (itseasiassa esim. Ubuntu Linuxissa edes järjestelmän ylläpitäjällä ei normaalisti ole juuritason oikeuksia, vaikka on kuinka privaattikone..).
Suomalaisilla on tosiaan vankkumaton usko että kaikki on turvallista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta