Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Karavaanarikaapeli
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: cossuesco - 7.09.2013 kello on 21:14 --- Thumb ;D
Nyt ollaan puhuttu vaan kotimaasta ja vähän pohjoismaista. Mitäs sitten kun mennään lahden yli viroon ja siitä eteenpäin :D
Keskustelu jatkuu...
--- Lainaus päättyy ---
Sulakekoot sekoittaa vielä asiaa tuolla ulkomailla. Täällä on pääsääntöisesti joka paikassa 16A:n päreet. Mutta mitä etelämmäksi mennään, niin myös sulakekoot pienenevät. "Parhaat" arvot ovat olleet 3A ja 4A. 6A on hyvin yleinen, joissakin paikoissa saattaa olla jopa 16A.
No onneksi kaikkia voi käyttää tuolla 3x2,5-kaapelilla, ettei tarvi olla jokaiselle omaansa.
Mulli:
--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 7.09.2013 kello on 21:51 ---.. jos ei oo ni kertokaa mulle miss mättää?
--- Lainaus päättyy ---
Hiukan pidemmälle viedyssä onnettomuus-skenariossa mikään suojaus ei riitä ja normaalitilanteissa ei tapahdu mitään. Vaikuttaisi myös siltä, että ehjillä karvalakkiroikilla ei ole saatu aikaiseksi yhtään sellaista onnettomuutta, johon johto itse olisi syypää. Ainakaan kukaan ei ole kakistanut sellaisesta tietoja kurkustaan.
Olen vahvasti sitä mieltä, että sähköjen kanssa asioidessa pitäisi olla järki mukana. Erityisen vahvasti sitä mieltä, että käytettyjen laitteiden tulee olla ehjät ja käyttöpäikkaansa sopivat.
Mutta nuo kytkennät voidaan toteuttaa useammalla tavalla. Olen aiemmin viitannut liitosten kotelointiin ja kaikenlaiseen muuhun sellaiseen touhuun. Erinomaisen monella tavalla päästäisiin samaan, ellei jopa parempaankin turvallisuuden tasoon, kuin tällä kuuluisalla karavaanarikaapelil la.
Rupesin toki pohtimaan myös ihmistä tässä yhteydessä. Yllättäen aloin nähdä hiukan valoa. Vaikka minua ottaakin ajukoppaan kaikenkarvainen ruåtsalaismallin holhoaminen (viimeisimpien tietojen mukaan Ruotissa abortoidaan tulevaisuudessa kaikki sellaiset sikiöt, joita ei olla tehty kypärä päässä, turvaliivit päällä, vilkkuvalojen äärellä, steriileissä sairaalalakanoissa ja sopivia hallituksen linjan mukaisia iskulauseita huokaillen, yhteiskunnalle vaarallisina), on toki totta, että kaikki kansalaiset eivät välttämättä ymmärrä eivätkä edes halua ymmärtää oman turvallisuutensa päälle.
Hyvä on. Asennettakoon tuo turvakaapeli pelastamaan leirintäalueiden tuhannet ihmiset. Olen varma, että kun saamme sen suurimman riskin - märäksi päässeen sähkön - eliminoitua kuvioista, leirintäalueet ovat turvallisempia kuin trinfeffa Truufufen laftenkamari. Kolmatta päivää kolmessa promillessa resuavat grillaajat eivät enää lankea telttanaruihinsa ja kippaa avotulia telttoihinsa, eivät tunaroi kaasujen ja avotulen kanssa, eivät tee väärää valintaa kekkurakorin ja kaasulaiterempan välillä, eivät huku rantoihin eivätkä herää aamulla kuolleina vain siksi, että jäi tinassa nitrot nakertamatta vaan kaikki elävät onnellisina elämänsä loppuun asti osana tuota Sinisen Kaapelinpään Suurpeheen autuasta klaania.
0yxxy0:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2013/09/1801907/asuntovaunu-syttyi-tuleen-karavaanialueella---koira-pelasti-majoittujat
Kumpikohan roikka tässä oli. Vaunun ulkopuolelta lähtenyt savut. Onko urheiluopistollakin caravan alue, siellä tuskin sinisiä töpseleitä. Rantasarka vieressä, mutta muuta yhteistä ei taida olla kuin osoite virpiniemi.
Haapaniemen Paroni:
Toden näkösesti ei sallittu roikka,tai sit taas kynttilä..
aaoulusta:
--- Lainaus käyttäjältä: Mulli - 7.09.2013 kello on 22:52 ---Hiukan pidemmälle viedyssä onnettomuus-skenariossa mikään suojaus ei riitä ja normaalitilanteissa ei tapahdu mitään. Vaikuttaisi myös siltä, että ehjillä karvalakkiroikilla ei ole saatu aikaiseksi yhtään sellaista onnettomuutta, johon johto itse olisi syypää. Ainakaan kukaan ei ole kakistanut sellaisesta tietoja kurkustaan.
Olen vahvasti sitä mieltä, että sähköjen kanssa asioidessa pitäisi olla järki mukana. Erityisen vahvasti sitä mieltä, että käytettyjen laitteiden tulee olla ehjät ja käyttöpäikkaansa sopivat.
Mutta nuo kytkennät voidaan toteuttaa useammalla tavalla. Olen aiemmin viitannut liitosten kotelointiin ja kaikenlaiseen muuhun sellaiseen touhuun. Erinomaisen monella tavalla päästäisiin samaan, ellei jopa parempaankin turvallisuuden tasoon, kuin tällä kuuluisalla karavaanarikaapelil la.
Rupesin toki pohtimaan myös ihmistä tässä yhteydessä. Yllättäen aloin nähdä hiukan valoa. Vaikka minua ottaakin ajukoppaan kaikenkarvainen ruåtsalaismallin holhoaminen (viimeisimpien tietojen mukaan Ruotissa abortoidaan tulevaisuudessa kaikki sellaiset sikiöt, joita ei olla tehty kypärä päässä, turvaliivit päällä, vilkkuvalojen äärellä, steriileissä sairaalalakanoissa ja sopivia hallituksen linjan mukaisia iskulauseita huokaillen, yhteiskunnalle vaarallisina), on toki totta, että kaikki kansalaiset eivät välttämättä ymmärrä eivätkä edes halua ymmärtää oman turvallisuutensa päälle.
Hyvä on. Asennettakoon tuo turvakaapeli pelastamaan leirintäalueiden tuhannet ihmiset. Olen varma, että kun saamme sen suurimman riskin - märäksi päässeen sähkön - eliminoitua kuvioista, leirintäalueet ovat turvallisempia kuin trinfeffa Truufufen laftenkamari. Kolmatta päivää kolmessa promillessa resuavat grillaajat eivät enää lankea telttanaruihinsa ja kippaa avotulia telttoihinsa, eivät tunaroi kaasujen ja avotulen kanssa, eivät tee väärää valintaa kekkurakorin ja kaasulaiterempan välillä, eivät huku rantoihin eivätkä herää aamulla kuolleina vain siksi, että jäi tinassa nitrot nakertamatta vaan kaikki elävät onnellisina elämänsä loppuun asti osana tuota Sinisen Kaapelinpään Suurpeheen autuasta klaania.
--- Lainaus päättyy ---
Tuossa on tottuuven siementä! ja vielä jos jäisi kokonaan tee-se-itse miehet sähkö asennuksia tekemästä,,
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta