Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Millainen peruutuskamera?

<< < (10/13) > >>

Team Isomaa:
kolvaus hommia  :D
vedä johto vaunun alta niin ei tarvitse sisälle vetää ja laita lähetin kaasupullotilaan.  ;)

iso-juuso:

--- Lainaus käyttäjältä: jussi57 - 19.03.2014     kello on 17:04 ---Moron

Ostin biltemasta langattoman peruutuskameran, jossa kaksi erillistä kameraa omilla lähettimillään. Autoon kiinnitetty toimii kuin junan vessa, mutta pienoista ongelmaa aiheuttaa tämän toisen sijoitus vaunun taakse.
Tai ei itse kameran sijoitus ongelmaa aiheuta, vaan se miten saan vedettyä kameralta johdon lähettimeen, jonka ajattelin sijoittaa vaunun etuikkunalle, josta olis esteetön  yhteys autoon sijoitettuun vastaanottimeen.
Kameran johdon pituus ei riitä, joten ilmeisesti vaan kylmästi poikki ja kolvi käteen ja pala väliin....mutta mistä johto vaunun sisään...ei oikein himottais tehdä reikiä.
 Onko kukaan viritelly moista systeemiä?

Vaunu  solifer s6+

yst. Jussi

--- Lainaus päättyy ---

Minä laittelin edelliseen vaunuun juuri tuon bilteman mallin. Kameralta vedin johdon läpi perävalojen johtojen läpiviennistä. Jatkoin johtoja sokeripalalla ja suojaamattomalla johtimella, kun en jaksanut parempaa etsiä. Lähettimen laitoin etuikkunan alle vaunun sisäpuolelle. Käyttöjännitteen otin vaunun ajovaloista.

Aparaatti toimi hyvin, kuva suojaamattomasta johdosta huolimatta häiriötön, mutta en jaksanut purkaa sitä pois vanhasta vaunusta kun se lähti lunastukseen... Nyt on hakusessa uusi kamera, jossa olisi hieman parempi näyttö kuin siinä bilteman vehkeessä.

hkellokumpu:
Kiinasta olen tilannut (Hongkong) kaikkiaan 5 kameraa.2 johdollista,3 johdotonta.Hinnat kamera 5-15Eur.Näyttö 10Eur->ylöspäin.Johdotonta en suosiittele,enkä sellaista ajoneuvoon asentaisi enään.Laittee toimivat nykyään niin yleisellä 2.4GHZ taajuudella,jolloin erilaiset laitteet sotkevat toimintaa,ja pariin otteeseen olen saanut jonkun lähelläolevan kameran kuvan näyttööni.4 kameroista on toiminut useita vuosia moitteetta niin kesän kuumat kuin talven pakkasetkin.1 1,2GHZ:n kamera hajosi oltuaan 3 vuotta pihamännyssämme "pulun"sepelkyyhkyn pesätapahtumia välittämässä,joita kuvia näkyy yhäkin nettisivuillani. Kameroiden/näyttöjen laatu/tarkkuus parantunut vuosi vuodelta.Ebayn/Paypal kautta ostettuna turvallista kauppaa,jos malttaa vaihtelevan pitkät toimitusajat.Vain yksi tilaus (kannettavan akku) Ebayn kautta SAKSASTA jäänyt tulematta,josta Ebay palautti hinnan. 

koccola:
Onko kokemuksia tuosta bilteman kamerasta? Riittääkö teho jos sen laittaa vaunun taakse ja itse näyttö sitten autoon sisälle?

ose:
Vaunuun asennuksesta ei ole kokemusta. Integroidussa matkailuautossa toimii hyvin. Vedin virrat molemmille kameroille äärivalolta, kameran kuva on päällä myös eteenpäin mennessä, taakse piiloutuja näkyy myös. Toinen kamera on antennimastossa oikean puolen katvetta kuvaamassa vasemmalle vinoissa risteyksissä. Signaali tulee hyvin molemmista kojelaudalle ilman eri virityksiä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View