Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Määräaikaishuollon hinta

(1/3) > >>

jokkel:
Maksaako Transitin öljynvaihtohuolto tosiaan 470€?
25000 km huollossa tehdään Fordin toimenpidelistan mukaan samat tarkistukset, mitkä huolellinen käyttäjä tekee lähes joka kerta reissuun lähdettäessä. Moottoriöljyn vaihto on poikkeava toimenpide.
Eläkeläispappa ajattelee vielä joskus markkoja. 470€ on noin 2800 markkaa :-X eli paljon rahaa.
Ei tästä huoltovälien pidennyksestä taida ollakkaan mitään todellista hyötyä. Öljyjen laatu on oletettavasti parantunut. Samoin moottorien valmistuksen työn laatu, ei tarvita enää öljyä poistamaan moottorin kolinoita.

Oulaa:
Onneksi noita huoltajia voi nykyisin kilpailuttaan vaikka olisikin kyse takuunalaisesta autosta
mutta kyllä työllä on kova hinta nykyisin ,todella
ja ne öljyjen myyntihinnat näissä firmoissa on suuret
minä en enään huollata toisilla kuin jotkut jakohihnan vaihdot ,muut teen itse
ja öljyt Keskiseltä tai Motonetista kun kulkua on kaupunkeihin

cossuesco:
Ei ole ainakaan minulla maksanut. Hyvinkään Vaunulassa tein ennen huollot.

jip59:

--- Lainaus käyttäjältä: jokkel -  3.09.2013     kello on 19:11 ---Maksaako Transitin öljynvaihtohuolto tosiaan 470€?

--- Lainaus päättyy ---
Siis ihan oikeastikko pelkkä öljynvaihtohuolto?
Kun olen useamman vuosikymmenen tehnyt autonasentajan hommia leipätyökseni monienkin eri merkkien huolloissa niin eipä ole tullut vastaan että jos on asiakkaan nimenomaisesta tahdosta pyydetty ainoastaan öljynvaihtohuolto niin olisi tullut tuonhintainen lasku.

Jos taas on auto tuotu määräaikaishuoltoon joka on ihan muuta kuin öljynvaihto niin ymmärrän hyvin tuon hinnan. Se kun pitää sisällään paljon enemmän kuin ainoastaan öljynvaihdon.

retkeilijä:
Tähän väliin kysymys.
Milloin öljynvaihtoväli kannattaa lyhentää diesel golfilla (longlife)?
Esim. 30 tkm:sta 15 tkm:iin kun on ajettu 150 tkm, 200tkm vai 250 tkm. Vai onko tarvetta?

Itse vaihdoin 15 tkm:n vaihtoväliin (= kerran vuodessa) kun mittari lukema oli 160 tkm.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View