rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: primus 2450  (Luettu 13090 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.09.2013 kello on 18:11
primus 2450
« : 1.09.2013 kello on 11:48 »
Primus 2450 sammui reissunpäällä. 12v kulki pyrostaatille asti. ohitin pyrostaatin ja lämmitin toimi. Laitoin saman pyrostaatin uudelleen: nyt lämmitys syttyy ja sammuu samantien pyrostaatin jännite ei laske keltaisessa johdossa lämmittimen sammuessa. Kannattaako tilata uusi pyrostaatti vai onko vika mahdollisesti jossain muualla??

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:05
Vs: primus 2450
« Vastaus #1 : 1.09.2013 kello on 12:35 »
Primus 2450 sammui reissunpäällä. 12v kulki pyrostaatille asti. ohitin pyrostaatin ja lämmitin toimi. Laitoin saman pyrostaatin uudelleen: nyt lämmitys syttyy ja sammuu samantien pyrostaatin jännite ei laske keltaisessa johdossa lämmittimen sammuessa. Kannattaako tilata uusi pyrostaatti vai onko vika mahdollisesti jossain muualla??

Mikä on "sammuu samantien" aika? Kun läämitin syttyy niin keltaisesta johdosta häviää jännite noin 20-40 sekunnin kuluttua.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.09.2013 kello on 18:11
Vs: primus 2450
« Vastaus #2 : 1.09.2013 kello on 15:53 »
Samantien tarkoittaa noin 5sek. Olenko ymmärtänyt oikein: pyrostaatin läpi kulkee virta(keltainen johdin) ja loppuu kulkemasta 20-40 sek kuluttua eli siitä tulee magneettiventtiilil le vetovirta ja silloin siis pitovirta tulee thermostaatilta. Molemmissa on nyt siis sytytysvaiheessa virta thermostaatilta 12,8V ja pyrolta 10,5V.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: primus 2450
« Vastaus #3 : 1.09.2013 kello on 15:57 »
mitä silloin tapahtuu kun pannu sammuu?. miksi vetovirta katkeaa, vai sammuttaako ajastin rele koko lämmittimen. jos mekaaninen niin pitääkö kuitatta ett lähtee tulille uuestaan

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.09.2013 kello on 18:11
Vs: primus 2450
« Vastaus #4 : 1.09.2013 kello on 16:42 »
pannu sammuu kun magneettiventtiili napsahtaa kiinni. Parhaimmillaan nyt rassatessa pannu on pysynyt tulilla ehkä 10sek. Ajastinreleessä ei tapahdu mielestäni mitään tai ainakaan sivussa oleva kuittausnappi pysyy samassa asennossa ja kontaktipinnat releen sisällä kiinni toisissaan (tosin aika vaikea nähdä releen sisälle kun kotelo samea)

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:05
Vs: primus 2450
« Vastaus #5 : 1.09.2013 kello on 16:47 »
Häviääkö sinisestä johdosta( pyrostaatti ) jännite kun pannu sammuu?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:05
Vs: primus 2450
« Vastaus #6 : 1.09.2013 kello on 16:49 »
Samantien tarkoittaa noin 5sek. Olenko ymmärtänyt oikein: pyrostaatin läpi kulkee virta(keltainen johdin) ja loppuu kulkemasta 20-40 sek kuluttua eli siitä tulee magneettiventtiilil le vetovirta ja silloin siis pitovirta tulee thermostaatilta. Molemmissa on nyt siis sytytysvaiheessa virta thermostaatilta 12,8V ja pyrolta 10,5V.

Onko nämä jännitteet mitattu käynnistyshetkellä?

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.09.2013 kello on 18:11
Vs: primus 2450
« Vastaus #7 : 1.09.2013 kello on 16:57 »
Jännitteet mitattu käynnistyshetkellä. En ole mitannut jännitettä pyron sinisestä johdosta kun alun alkaen virranpuute oli keltaisessa. Huolettaa sohia piuhoja kaasunhajussa. Voisitko mjo laitaa yksityiskohtaisesti ohjeen miten saan haarukoitua vian.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: primus 2450
« Vastaus #8 : 1.09.2013 kello on 17:24 »
Jos pyrö toimii nopeesti ni toi kymmenen sekunttia vois tarkottaa sitä että kaasuventtiilin pitokäämi on poikki tai huono kontakti liittimessä...
edit. piti kokeilla, pistin lämmittimen päälle ja annoin palaa 10 sekunttia ja sammutin , ei lähteny uuestaan ett saattaa se olla pitokäämi vika..

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:05
Vs: primus 2450
« Vastaus #9 : 1.09.2013 kello on 17:28 »
Ei pyrostaatti toimi niin nopeasti, enemmänkin toisin päin. Epäilen vesitermostaattia ja kun kytket sen johdot keskenään yhteen ja kokeilet lämmitystä niin miten toimii?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: primus 2450
« Vastaus #10 : 1.09.2013 kello on 17:36 »
Ei pyrostaatti toimi niin nopeasti, enemmänkin toisin päin. Epäilen vesitermostaattia ja kun kytket sen johdot keskenään yhteen ja kokeilet lämmitystä niin miten toimii?
Ny en ymmärrä, jos minä kokeilen omaa lämmitintä ja kerron sen toiminnan ja sinä ett usko?
epäilekkö ett mä valehtelen, vai nokian munakello sovellusta ett mittaa ajan väärin , vai epäilekkö muuten ett en osaa tulkita ilman mittaria pyröstaatin laukeamis aikaa edellä mainitulla tavalla?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: primus 2450
« Vastaus #11 : 1.09.2013 kello on 17:43 »
Ja kysyjän alkuperäseen ongelmaan tää vois liittyä.. toi mun pyröstaatti on varmaan vetelemässä viimeisiä. eli toiminta on hyvin nopee ja palautuminen kestää todella kauan, jossain vaiheessa se ei varmaankaan palaudu ollenkaan.. ja kun aloittajalla oli se tilanne päällä niin käpelöimällä pyröstaattia sai nsen jälleen toimimaan mutta nopeasti ja siinä yhteydessä meni pitokäämin pää poikki tai liittimen huono kontakti aiheuttaa ongelman..

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:05
Vs: primus 2450
« Vastaus #12 : 1.09.2013 kello on 18:05 »
Ny en ymmärrä, jos minä kokeilen omaa lämmitintä ja kerron sen toiminnan ja sinä ett usko?
epäilekkö ett mä valehtelen, vai nokian munakello sovellusta ett mittaa ajan väärin , vai epäilekkö muuten ett en osaa tulkita ilman mittaria pyröstaatin laukeamis aikaa edellä mainitulla tavalla?

Miksi hyökkäät? :-\ En tiennyt, että vastasit omasta pannusta saatuihin tietoihin. Kyllä silloin kun pyrostaatin pää on lauennut se toimii noin. Minä puhuin pyrosta joka vanhetessaan alkaa hidastamaan toimintaa siten, että menee enemmän aikaa kun katkaisee .
Toi valehtelemisiksi epäily oli sinulta mautonta Thumbd
Kysyjä sanoi, että keltaisesta ei jännite kadonnut, jolloin epäilin heti vesitermostaatin toimintahäiriötä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: primus 2450
« Vastaus #13 : 1.09.2013 kello on 18:18 »
Miksi hyökkäät? :-\ En tiennyt, että vastasit omasta pannusta saatuihin tietoihin. Kyllä silloin kun pyrostaatin pää on lauennut se toimii noin. Minä puhuin pyrosta joka vanhetessaan alkaa hidastamaan toimintaa siten, että menee enemmän aikaa kun katkaisee .
Toi valehtelemisiksi epäily oli sinulta mautonta Thumbd
Kysyjä sanoi, että keltaisesta ei jännite kadonnut, jolloin epäilin heti vesitermostaatin toimintahäiriötä.
sorry ei ollu tarkotus hyökätä.. et vissiin lukenu mun viestii kunnolla. siit johtuen  sun vastaus oli must vähä mauton, ja tuntu ett sä oot sitämielt ett mä jokoi valehtelen tai muute vaa et usko ku mä kokokeilen pannun  toimintaa..
vesi termarin jälkeen jännite oli hyvä joten en henkilökohtasesti syyttäs sitä ekana... Mutt niinku aina tää etäkorjaaminen on hankalaa ku ei voi sitä mittarin piuhaa tökkii sinne mihi milläki hetkellä haluais, ja eri ihmisill on erillainen lähestymis tapa ongelmaan..
Mutt siit kait ollaan samaa mieltä ett kuntoon ne jokatapauksess saa..

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:05
Vs: primus 2450
« Vastaus #14 : 1.09.2013 kello on 18:43 »
sorry ei ollu tarkotus hyökätä.. et vissiin lukenu mun viestii kunnolla. siit johtuen  sun vastaus oli must vähä mauton, ja tuntu ett sä oot sitämielt ett mä jokoi valehtelen tai muute vaa et usko ku mä kokokeilen pannun  toimintaa..
vesi termarin jälkeen jännite oli hyvä joten en henkilökohtasesti syyttäs sitä ekana... Mutt niinku aina tää etäkorjaaminen on hankalaa ku ei voi sitä mittarin piuhaa tökkii sinne mihi milläki hetkellä haluais, ja eri ihmisill on erillainen lähestymis tapa ongelmaan..
Mutt siit kait ollaan samaa mieltä ett kuntoon ne jokatapauksess saa..

En huomannut tekstisi alkua, että kokeilit omaa lämmitintä. Mutta silloin kun vastaan tekstiin niin aina lainaan sen ja nyt vastasin yleisesti, toki kirjoituksesi sai aikaan vastaukseni. Thumb
Eiköhän jatketa asian tiimoilta. Kyllä se kuntoon tulee, toi vika ei ole vaikea kunhan tulee oikeita tietoja.