rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Asuntovaunun säilytys  (Luettu 20200 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #15 : 28.08.2013 kello on 16:31 »
Luulisi. Ei välttämättä poikkeuksetonta kuitenkaan.

Jyväskylän kaupungin määräyksissä lukee, että isoa asuntoautoa ei saisi kaava-alueella pihalla säilyttää. Onneksi oma on pieni matkailuauto. Olis siinä veneestäkin jotakin, mutta mun purtilo sopii vaikka autokatokseen jos on tarvis.
Mitenköhän ne luokittelee ison? ja mitäs jos se on perheen ainoa auto  :) Itse olen seurannut että aika monella alkaa olemaan matkailuauto ainoa liikkumisväline.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #16 : 28.08.2013 kello on 16:45 »
Kyllä mä ehdin miettiä, että voiko naapurit alkaa rutista, kun säilytettiin oman talon pihassa asuntovaunua.  Sehän pilaa näkyvyyden ja varjostaa ja vaikka mitä!  :laugh:

Käsiin sattui talon papereita. Tässä oli (rak.vuosi 1994) ihan määräys, että parkkipaikkoja pitää olla kolme, joista yksi asuntovaunulle. Täh?  :o
Eli kivasti on kaupunki osannut ennakoida, että taloon muuttaa joskus karavaanari. Jos naapureilla olisi jotain mussutettavaa, voitaisiin lyödä paperi nenän eteen!
Onneksi meillä on mukavat naapurit!  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #17 : 28.08.2013 kello on 17:04 »
Itse kysyin suoraan isännöitsijältä lisäpaikkaa asuntovaunulle ja sellainen
löytyi. Sattumoisin rivistön reunapaikka joten toisella sivulla on auto.
Minkäälaista kyseenalaistamista siitä saako autopaikalla vaunua seisottaa
ei tullut. Ei ole naapureitakaan ilmeisesti häirinnyt. Lumet olen pudotellut sivuille ja kolalla
sivut puhdistellut. Koska paikasta kk maksun maksan, otan myös sähkön tolpasta(lataukseen,
siivoukseen ja työkaluille). Lisäksi istun välillä iltaa ja nautiskelen viinipuun antimista
talvellakin ja edelleen, ei ole tullut sanomista.
Ajattelisin niin että avoin keskustelu naapureiden kanssa ja myös omatoiminen kysyminen
"haittaako vaununi säilytys kenties jollain tavoin teitä" on auttanut asiaa.
Niin naivi en ole ettenkö tiedä että jossain taloyhtiöissä tämä EI ole mitenkään mahdollista
ristiriitojen vuoksi.
Edit: siis mitään laki/lupajärjestelyä ei isännöitsijä ehdottanut ja paikassa vaunu ollut nyt 1½vuotta.  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #18 : 28.08.2013 kello on 17:08 »
Mitenköhän ne luokittelee ison? ja mitäs jos se on perheen ainoa auto  :) Itse olen seurannut että aika monella alkaa olemaan matkailuauto ainoa liikkumisväline.

Mitähän ne rajat olisi. 3500 kg, vai onko iso vasta linja-autosta tehty. Niitäkin on erikokoisia.

Onneksi noita ei mahda kukaan oikeasti kytätä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #19 : 28.08.2013 kello on 17:10 »
Mitähän ne rajat olisi. 3500 kg, vai onko iso vasta linja-autosta tehty. Niitäkin on erikokoisia.

Onneksi noita ei mahda kukaan oikeasti kytätä.
Itselläni kun ei ole täysleveä vaunu niin olen kyllä miettinyt mitäköhän sanoisivat jos täysleveän ruutuun
toisi...  ;D
Eli jos jollain on tietoa oikeesti noista mitoista niin antaa palaa!  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #20 : 28.08.2013 kello on 17:16 »
Ajattelisin niin että avoin keskustelu naapureiden kanssa ja myös omatoiminen kysyminen
"haittaako vaununi säilytys kenties jollain tavoin teitä" on auttanut asiaa.

Tämä on paras keino  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #21 : 28.08.2013 kello on 17:57 »
"Kiitos kun annoit tilaa säilyttää pikkuista vaunuani täällä " :laugh: ;D


https://www.youtube.com/watch?v=Hp1idT_xm3Q



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #22 : 28.08.2013 kello on 18:00 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #23 : 28.08.2013 kello on 18:23 »
Luulisi. Ei välttämättä poikkeuksetonta kuitenkaan.

Jyväskylän kaupungin määräyksissä lukee, että isoa asuntoautoa ei saisi kaava-alueella pihalla säilyttää. Onneksi oma on pieni matkailuauto. Olis siinä veneestäkin jotakin, mutta mun purtilo sopii vaikka autokatokseen jos on tarvis.

Näin on. Kiellettyjä on myös trampoliinit, teltta autotallits tms. Isot pitkään paikalla olevat laitteet ja viritykset. Kukaan ei sitä noudata, mutta jos omaat pikkusielusen naapurin niin tällöin voi kaupunki tulla kertomaan sinulle tästä säilytyksestä. Kuulemma auton/vaunun/veneen säilytys kieltoa voi kiertää kun liikuttelet kapistusta silloin tällöin, vaihtelet vaikka paikkaa.

Vanhempien taloyhtiön p-paikalla voi säilyttää asuntoautoa, koska se on osakkeen hallinnassa ja maksaa tästä vastiketta. As auto kun vaan on henkilöauto.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #24 : 28.08.2013 kello on 19:07 »
Vanhempien taloyhtiön p-paikalla voi säilyttää asuntoautoa, koska se on osakkeen hallinnassa ja maksaa tästä vastiketta. As auto kun vaan on henkilöauto.

Tällä nyt ei ole mitään merkitystä onko autopaikka osakkeena vai yhtiön hallinnassa. Yhtiöjärjestyksessä voidaan niin halutessa kieltää vaunun säilytys joka tapauksessa, eri asia sitten onko kyseinen kielto pätevä ja miten yhtiö tuon sanktioisi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2016 kello on 09:49
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #25 : 28.08.2013 kello on 19:16 »
Itse ratkaisin asian seuraavasti: Sovin hallituksen jäsenten kanssa että ilmoitan kulutetun sähkön määrän vesimittarin luvun yhteydessä. Saman ilmoitin isännöitsijälle. Silloin tällöin olen kutsunut naapurit kahville vaunulle kun olen siellä värkkäämässä. Hyvin toimii.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #26 : 28.08.2013 kello on 19:24 »
Itse ratkaisin asian seuraavasti: Sovin hallituksen jäsenten kanssa että ilmoitan kulutetun sähkön määrän vesimittarin luvun yhteydessä. Saman ilmoitin isännöitsijälle. Silloin tällöin olen kutsunut naapurit kahville vaunulle kun olen siellä värkkäämässä. Hyvin toimii.
Thumb Thumb Thumb
Minulla on myös "avoimet ovet" ja usein naapurin isännät on itsensä löytäneetkin vaunusta
jutustelemassa  ;). Myös hyvä keino saada kontaktia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #27 : 28.08.2013 kello on 19:44 »
Myös hyvä keino saada kontaktia.

Hyppään hieman Ot koskien tuota kontaktien saamista yhtiössä. Olen tehnyt fasebuukkiin talonyhtiölle oman ryhmän. Ryhmä on salattu eikä sinne ole asiaa kuin yhtiön asukkailla eikä ole pakollinen mikäli ei halua. Monia juttuja siellä voi helposti viestitellä mukana olijoille, suunnitella pihatalkoita ym muuta.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2016 kello on 09:49
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #28 : 28.08.2013 kello on 19:49 »
Hyppään hieman Ot koskien tuota kontaktien saamista yhtiössä. Olen tehnyt fasebuukkiin talonyhtiölle oman ryhmän. Ryhmä on salattu eikä sinne ole asiaa kuin yhtiön asukkailla eikä ole pakollinen mikäli ei halua. Monia juttuja siellä voi helposti viestitellä mukana olijoille, suunnitella pihatalkoita ym muuta.

Aika hyvä. Pitääpä laittaa harkintaan...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Asuntovaunun säilytys
« Vastaus #29 : 28.08.2013 kello on 20:31 »
Tällä nyt ei ole mitään merkitystä onko autopaikka osakkeena vai yhtiön hallinnassa. Yhtiöjärjestyksessä voidaan niin halutessa kieltää vaunun säilytys joka tapauksessa, eri asia sitten onko kyseinen kielto pätevä ja miten yhtiö tuon sanktioisi.

Luulen että jos taloyhtiö on yhtiöjärjestyksessä kieltänyt asuntoauton pidon parkkipaikalla niin voip olla että yhtiössä on muutakin vikaa aikalailla, ihan joka päivä ei yhtiöjärjestystä muutella.

Itse jos kerrostalossa asuisin niin vain pitäisin autoa omalla paikalla ja keskustelisi hallituksen kanssa ystävällisesti.