Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mitä konkreettista

<< < (2/3) > >>

Hauho:
Kyllä RR "yhtään mitään" ei pidä paikkaansa.
"Kuiskaus" päättäjien takana aiheuttaa muutoksia.  Ei vaan pidä mennä ottamaan päättäjältä keksimiskunniaa vaan antaa hänen/heidän ottaa se.
Harvahan meistä haluaa olla statisti, mutta sillä saa jotain aikaan.

Mulli:
Että omakehua ihan luvan kanssa?

Muutamia vuosia sitten osui pentutehtailija tielleni. Sotku johti eteläiseen naapuriin. Viikon mittainen soittelu ja kirjoittelukuuri näytti jo jääneen tehottomaksi, kun  niiden aloittama ketju poiki tv-ohjelman. Seurasi lopulta tuomioita kahdessa maassa. Pieni pala maailmaa parani.

Pari vuotta tämän jälkeen pelkäksi rahanlypsyksi osoitautunut ammattikurssi X:n kurssikeskuksessa. Meteliä ja muiden kurssilaisten kannustamista metelöintiin työvoimaviranomaisi ssa. Kukaan ei kommentoi meteliin tietenkään missään mitään (paitsi pari kehnonpuoleista hiljentämisyritystä), vaan jonkin ajan päästä tiettyjen puhelinnumeroiden takaa löytyivät uudet ihmiset ja ko pikakurssi muuttui yllättäen parivuotikseksi ammattikouluksi.

Olemalla sitkeä, meluisa ja ottamalla selkoa asioista metelöinnin pohjiksi, yksi ihminen todella saa aikaan asioita. Tosin täytyy sanoa, että ihan kaikki muutoksen tarpeessa olevat asiat eivät ole niin huonosti hoidettuja, että ovat melkein valmiiksi kaatumaisillaan. Joskus tarvitaan enemmän työtä. Tärkeää on saada median huomio kiinnitettyä epäkohtaan.

Ja pikku vinkkinä. Korruptoitunut maailma muutetaan alhaaltapäin. Ei voi kaataa ensiksi keisaria, vaikka kuinka tekisi mieli. Ensin on kaadettava ne tuhannet, jotka keisarin pitävät pystyssä. Lopulta keisari kaatuu omia aikojaan.

Hauho:
Sitähän ne tekevät ja oikein nimensä kanssa.

Alan:
Jos tuota tekisi työnsä hyvin, maksaisi veronsa eikä aiheuttaisi harmia tai kustannuksia muille ihmisille tai yhteiskunnalle.

Näin olen yrittänyt tehdä ja siinä kai pääosin onnistunutkin.

Mitä nyt alkoholiverot olen jättänyt maksamatta, tupakkavastaavista puhumattakaan. Kaikki hankinnatkaan ei ole suomalaista yrittäjää tukeneet, jos se on pyytänyt multa liikaa.

Fenix:
Omalta osaltani olen Alanin linjoilla. Teen työtä ja maksan veroni ja elelen muutenkin kohtuudella ja lähes kelpo kansalaisena. Alkomaholit joutaa minun kulutuksellani hakemaan tuolta valtion kaupasta ja tupakkiveroja olen varmasti maksellut oman tulevan hoidontarpeeni verran.

Kotimaista, erityisesti ruokaa, olen koittanut suosia ihan periaatteellisista syistä, maaseudulta kun olen kotoisin. Kotimaista kauppaakin kannatin vuosia, vaikka edullisempi kilpailijakin oli jo olemassa. Vasta nykyhallituksen aikaan on joutunut köyhä nöyrtymään periaatteistaan ja menemään ulkolaiseen puotiin hakemaan eväänsä, kun meikäläisen kukkaro ei ole Jykän ja Jutan menoa kestänyt.

Onhan tuota menoa tullut moitittua tutuille kansanedustajille, mutta ne tuppaa vastaamaan sitä virallista hallitusliturgiaa, varsinkin Mia-Petra, joka on sen verran ylimielinen tapaus muutenkin, että sille on melko turha jutella, kuin säätilasta. Mäntymaan Mapen kautta sentään on mennyt esitystä vähän eteenkin päin mm taksiyrittäjien kohtelemiseksi samalla tavalla, kuin muidenkin ajamisen ammattilaisten. Ei kylläkään minun hänelle esittämänäni, mutta on asiasta juteltu. Kolmas täkäläinen edustaja onkin oppositiossa, mutta on hänkin saanut joitain asioita julkiseen keskusteluun edes hetkeksi.

Että siinäpä ne minun vaikutusmahdollisuu teni äänestämisen lisäksi. Siis omilla valinnoilla/lompakolla äänestäminen ja tuonne arkadian mäelle valituille tutuille jorinointi. Toki sitä on sitten erinäitä vapaaehtoistyötä jne harrastellut, mutta ei tahdo oikeen riittää aika, kuin näihin nettihommeleihin, jotka toki nekin ovat osaltaan yhteisön palvelemista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View