rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Paha olla.  (Luettu 5591 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Paha olla.
« : 22.08.2013 kello on 23:42 »
Elän elämääni ja yritän olla rehellinen.

Elämässäni olen tullut siihen pisteeseen, että kaikki kasaantuu ja vaikuttaa, tuntuu sielussa.

Hoidan asioista, jotka kuoleman jälkeen ovat välttämättömiä, siis kuuluvat minun hoitaa ja toimittaa.  Jotenkin minusta tuntuu, että ystäväni ympärilläni eivät näe metsää puilta tai eivät näe ollenkaan.
On käsittämätöntä, että kyseinalaistetaan entiset ystävyyssuhteet ja eletty elämä sekä sen kokemukset, jonkun vaivaisen asian takia.  Vaivaistaloon markat kuuluvat laittaa, euroista puhumattakaan.

Tai sitten yleinen yhdessäolo, mitä järkeä siinä kommuunissa lienee.  Pakerretaan yhteisen edun nimeen ja ollaan erillään ja hoidellaan hommia kukin omilla tavoillamme.  Ollaan eri aikoina läsnä siellä missä yleensä ollaan yhdessä.
Nooh, on varmaan niin, että aika hoitaa asioita.

Ajattelen niin, että pari on hyvä, perhe on hyvä ja yhtäpitävä solidaarisuuden vuoksi, verisiteet pitävät koossa. Suurempi joukkio jo hajoaa ja hajoittaa.  Hallitsee.  Taitaa mennä niin.

No, minä elän ja näen eteenpäin, menen puhtain valkoisin purjein.

No Höh!

• Vieras
  • Vs: Paha olla.
    « Vastaus #1 : 23.08.2013 kello on 00:19 »
    Otsikkosi oli tietenkin sana "inventaario", vaikka menitkin käpälöimään näppäimistöäsi mitä huolimattomimmalla tavalla...

Kun ihmisellä on toimivat aivot, sillä ei ole aina mukavaa. Joskus - monilla ihmisillä useamman kerran saman elämän aikana - tulee se päivä, jolloin kaikki tähänastinen maistuu puulle.

(kai huomasitte tyylistäni poikkeavan sanankäytön? Vaadin ekstrapisteytystä sanan pa*ka käyttämättä jättämisestä)

Niin se menee. Yhtenä kauniina päivänä joku tapahtuma iskeytyy pyytämättä kylään. Kajauttaa polvitaipeisiin takaapäin ja pamauttaa kansalaisen ns persielleen. Ja se voi olla mitätön nasaus, josta alkaa huikea vyöry. Istuskellessa romahtaa mökkikin niskaan. Aapo vie mankelin ja Osku poraa veneesen reijän. Kaikki menee kuonolleen yhdessä suuressa hulinassa.

Siinä sitä istuu ja ihmettelee. Kaikki tähänastinen tuntuu turhalta. Iskee epävarmuus ja uskonpuute. Ei tiedä, voiko omiin uskomuksiin luottaa. Vaan ei noihin muihin - jästipäihin, kanantaluttajiin ja tinaloihin - nyt ainakaan voi uskoa ja niistä oppia ottaa. Tuskin nauhakengissä pärjäävät. Sitä on ikäänkuin yksin kaiken keskellä. Ja työkaluista köyhänä, konstitkin lopussa.

Siitähän on hyvä alkaa. Tulee se inventaarion tekemisen hetki.

Siinä keskellä itseään, kädet tyhjinä, joutuu oikeasti laskemaan, että mitä muuta minulla oikeasti on. Mitä aitoa? Mitä pysyvää? Kuka, jos kukaan, on mukana aidosti? Kuka siivellä? Ja se tärkein: Mitä itse haluaa? Mihin on menossa? Tuliko huijatuksi itseä luulemaan jotain muuta? Jotain epäaitoa?

Yksi kerrallaan ne elämän oikeat asiat löytyvät. Voi toki olla että jos ei pitkään aikaan ole inventaariota tehnyt, asiat ovat yksinään pölyisten hyllyjen nurkissa, eikä niiden löytäminen ole helppoa. Mutta sieltä ne kaivellaan pala kerrallaan. Samalla siivoillaan romut pois. Pidetään huoli siitä, että inventaarion jälkeen rikkinäiset asiat on korjattu, tahi heitetty pois. "Ystävät" listataan tuttavien kansioon, siipiveikot ja iilimadot siivotaan pois kokonaan ja muutenkin joka asialla on taas oma paikkansa. Kun palaset ovat taas paikoillaan, kaikki ei enää otakaan ajukoppaan.

Alahan kaivella niitä hyllyjä, parahin Winoniewicz.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 2.12.2025 kello on 18:45
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: Paha olla.
    « Vastaus #2 : 23.08.2013 kello on 01:17 »
    Katoppas perhanaa, älys mistä kirjoitin.  Inventaariosta.  Hyvä merkki, palaan asiaan.  KJON!

Jou tuo:" Tuskin nauhakengissä pärjäävät".  Ei taida olla nauhakenkämiesten kelit elämän turuilla.

Thumb

• Vieras
    « Vastaus #3 : 23.08.2013 kello on 03:09 »
    ...KJON!...

?!?

Kantakirja-astuja Justiina Ompelee Napapaitaa?
    Kaskaani Janosivat Oululaista Nieriää?
    Kenen Juusto On Nimettömissäni??
    Kunnon Joulupuurossa On Napalmia?
    Kanaljamme Justus Oirehtii Nikotuksella?

En minä osaa näitä...

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
    • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
    « Vastaus #4 : 23.08.2013 kello on 07:14 »
    Ottaa aikaa täyttää elämän suurta sanaristikkoa.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:29.11.2020 kello on 08:14
    • Motto: Carpe diem...
    « Vastaus #5 : 23.08.2013 kello on 08:36 »
    Hienoja mietelmiä teillä netti-inehmoilla.  Täyttä asiaa kerrassaan ja etenkin se siivous "ystävien" ja muiden lähimmäisten suhteen.
    Myös oman tomumajan suhteen kannattaa olla vastuullisen varovainen.                                                                         

Pahimmat nurjahdukset ovat tapahtuneet niille komeetoille jotka ovat pettäneet sen läheisimmän olennon.  Siis ovat ylemmyydessään ja kiihkossaan kusettaneet itseään....

"Armoton rehellisyys sitä joka-aamuista peilikuvaansa kohtaan on kuin naskalit heikoilla jäillä",  sanoi puosu ystäväni.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
    • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
    « Vastaus #6 : 23.08.2013 kello on 08:51 »
    Näin kansakoulupohjalla en ymmärrä tosta muuta kuin tuon otsikon?

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    « Vastaus #7 : 23.08.2013 kello on 08:57 »
    Mä en osaa sanoa mitään fiksua; itsekin kipuilen läheisen kuoleman aiheuttamien tunteiden kanssa.
    Tärkeintä on nyt se, että pidät huolen itsestäsi ja jaksamisestasi!  Jos mahdollista, jaa hoidettavia asioita ja pyydä apua asiantuntijoilta. Lepää ja unohda välillä kaikki velvollisuudet. Niitä asioita ehtii hoitaa vähemmälläkin kiireellä.
    Ja jos alkaa tuntua siltä, että ihan oikea masennus hiipii selän takaa, hae apua lääkäriltä.
    Tsemppiä!

• Vieras
    « Vastaus #8 : 23.08.2013 kello on 09:28 »
    En minäkään ymmärrä hienoja kirjoituksia, ihailen kyllä niitä ja kiitän niistä..kuin sen ymmärrän ettei minulla ole paha olo mutta toisaalta taas niin moni asia ihmetyttää. Toisaaltahan taas ymmärrän jotakin kun rehellisenä ihmisenä ja asioista oikeilla nimillä puhumalla, saan monesti negatiivisyyttä vastaan. Jos poikkeat tekemisilläsi valtavirrasta, positiivisella tavalla niin sekään ei ole hyvä, joillekin. No, eipä näitä kannata liikaa pohdiskella, tulee vielä se paha olo mutta joskus kuitenkin. Yleensä ne ihmiset jotka kantavat vastoinkäymisiä ja suuria suruja sydämmesään, osavat iloita ja nauttia elämästä eniten.

Minulle on aina ollut suuri ilo tuntemattomankin ihmisen onnistuminen, positiivinen asia, reissu, elämän muutos,.. Haluan myös säilyttää lapsen omaisen iloitsemisen mukavista asioista, riemun. Positiivisyy vain niin monesti tulkitaan väärin. Kyllä tähän maailmaan mahtuu aivan liikaa ilkeyttä ja negatiivisia asioita.

Kerran täällä elämme ja uusintaa ei saa. Tekisi tähän taas laittaa se laulu, Ole pienistä hetkistä onnellinen,…

Positiivisia ajatuksia kaiklle ;)
    « Viimeksi muokattu: 23.08.2013 kello on 10:31 »

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
    « Vastaus #9 : 23.08.2013 kello on 09:39 »
     Thumb

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
    • Vaasa
    « Vastaus #10 : 23.08.2013 kello on 10:25 »
    Pettymykset, kuolema ja joskus se paha olokin ovat vain osa elämää. Sitä kautta osaa tai oppii osaamaan arvostamaan sitten niitä hyviä asioita ja ihmisiä. Tuollaisena "inventaarin" hetkinä mitä nyt elät voi myös oikeasti keventää sitä mieleensä kertynyttä kuonaa. Pitää vaan tosiaan muistaa, ettei niitä kannata viikko tolkilla velloa, ettei koko ajatusmaailma ala pyörimään elämän varjopuolien ympärillä. On sitten hyvin pitkälti oma valinta jääkö näitä pähkäillessään jumittamaan niihin huonoihin asioihin, vai katseleeko hetken vaikkapa oravan vipellystä kuusen latvassa ja jatkaa eteenpäin.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
    • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
    « Vastaus #11 : 23.08.2013 kello on 10:33 »
    Valintahan se vaikeinta onkin. Vaikka kuinka tietää ja tahtoo, niin ei vaan aina auta. Aika ja puhuminen helpottavat. Tai kirjoittaminen.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
    « Vastaus #12 : 23.08.2013 kello on 10:50 »
    kyllä se Winne ystäväin vielä paistaa
    sinunkin risukasaasi
    otan osaa suurusi
    ja itse syvällä käyneenä
    kun menetin liikaa kaikea
    isän,äidin,terveyden ja sen myötä rakkaan työni
    ja ensin meni terveys hoitovirheen vuoksi
    sitten muutaman vuoden päästä isä
    siinä seuraavalla kuulla oli pakko luopua rakkasta työpaikastani
    ja myydä se
    sitten olikin äidin pois meno
    ei tämä minun nuppi tuota kestänyt
    vaan iski masis ja iso sellanen
    ei näkynyt edes sitä pientä pilkahdusta valosta
    mutta ,kun sain lääkkeet ,jotka oikein auttoi syöksyyn
    ja niitä sen sen puolivuotta
    itkien omalle lääkärille ,että nyt on niin loppu
    ettei löydy positiviisyyttä mistään
    niin hän ehdotti ,joskos lopettaisin sen lääkityksen
    ja sanoi vielä ,että minulta löytyy kyllä lääke ,jos tarvitet
    ja siittä se alkoi
    pikkuhiljaa
    tuli uusi kevät ja linnut lauloi
    aurinkokin paistoi oikein sydämmeen asti
    kynnys ulos menoo pieneni
    ja yks kaks olinkin taas iloinen oma itseni
    tuon mustan aikajakson aikana
    alkoi inventaari
    kaik ruikuttajat saivat jäädä
    en kertakaikiaan vaan jaksanut kuunella
    jonkun närästystä ,päänsärkyä tai muutakaan rutinaa
    ja niin  jäi vain läheiset ,joista tuli entistäkin läheisempiä ja rakkaita
    koska olinhan heidät jo menettämässä kovaa vauhtia
    kun itse meinasin siiryä taivaan kotiin rakkaiden luokse
    vaan jokin minut sai tänne jäämään ja ne olivat nuo
    rakas kulta ,lapset ja  :-* lapsenlapset
    kuin sisko ja velejtkin ,sekä heidän rakkaat perheensä
    ystäviä jäi ne ,jotka muutenkin olivat kulkeneet kanssani
    mutta rutisiat jäivät
    enkä heitä ole sen koomin kaivannut
    miten olikaan puhdistavaa ,kun huomasin
    että ystävät sain itse valita
    ja suku on se jota en valitse ,mutta olen saanut
    maailman ihaniman suvun
    ekä sitä siten tarvitsekkaan valita
    kuin myöskin maailman ihanin perhe ja kultsi
    mitenn siellä teholla huomasinkaan, kuinka paljon noita kaikia rakastan  :-*
    « Viimeksi muokattu: 25.08.2013 kello on 14:45 »

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
    • 1299XX
    « Vastaus #13 : 23.08.2013 kello on 10:57 »
    Katoppas perhanaa, älys mistä kirjoitin.  Inventaariosta.  Hyvä merkki, palaan asiaan.  KJON!

?!?

Kantakirja-astuja Justiina Ompelee Napapaitaa?
    Kaskaani Janosivat Oululaista Nieriää?
    Kenen Juusto On Nimettömissäni??
    Kunnon Joulupuurossa On Napalmia?
    Kanaljamme Justus Oirehtii Nikotuksella?

En minä osaa näitä...

KiitospalJON ??

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    « Vastaus #14 : 23.08.2013 kello on 12:08 »
    kyllä se Winne ystäväin vielä paistaa
    sinunkin risakasaasi
    otan osaa suurusi
    ja itse syvällä käyneenä

Sipulle & Winelle iso hali näin virtuaalisesti..elä mä potkii myös täällä siis meillä nyt pahasti.