Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Ducato-97:n vaihdeongelma
jiikoo:
Noissa ei ole siirtopumppua vaan syöttöpumppu imee mitä tarvitsee. Ja jos ve-pumppuun tulee liian vähän tavaraa, eli suodin tukossa, niin konehan alkaa savuttaan sinistä ja haisee pahalle.
Laitan sulle bardu viestiä.
I P E:
poks
osille tuli hintaa vajaa 600 e eli ratas ja synkro-osat noin 300 ekii per systeemi.....pelkäl lä rattaan vaihdollakin tietysti pärjää, mutta vaihdoin/vaihdatin koko paketin...niskaan työt päälle niin siitä voi ynnäillä kokonais summaa... ;)
HarriOlavi:
--- Lainaus käyttäjältä: I P E - 28.08.2016 kello on 11:39 ---poks
osille tuli hintaa vajaa 600 e eli ratas ja synkro-osat noin 300 ekii per systeemi.....pelkäl lä rattaan vaihdollakin tietysti pärjää, mutta vaihdoin/vaihdatin koko paketin...niskaan työt päälle niin siitä voi ynnäillä kokonais summaa... ;)
--- Lainaus päättyy ---
Fiat'in vaihteistosta....
Minä en tietenkään tiedä asiasta, mutta olen lukenut jostain wep- sivuilta että on olemassa 3 erilaista välitystä saatava juuri koskien vitosvaihdetta.
Meillä ei ollut kyseisen asian kanssa ongelmia, mutta huollossa pyysin laittamaan 0,7 litraa enemmän öljyä mitä ohjekirjassa lukee. Siis kun vaihdatin laatikon öljyn.
I P E:
jep mulle sano öljyistä sen verran että täyttää yläreunaan saakka ? ...ja välityksistä sanottiin että riippuu vuosimallista ja koneesta millaiset välitykset kannattaa vaihtaa...mulla auto raskaammasta päästä ja sen mukaan ratas. Jos vaan talouspuoli antaa myöden kannattaa vaihtaa tiheämpi ratas ja säästäähän siinä sitten matkatessa hieman poltto-aine kuluissa ja ajokin on jouhevampaa Thumb
bardu:
Remmin vaihdon jälkeisen reissaamisen innoittamana. Havainnoin seuraavaa ;D nelosvaihteella tulee ajeltua todella paljon välillä 55-80 ja siitä taas mieleen etten ole kuullut tuon nelosvaihteen ongelmista.. Ilmeisesti kestää tuon alueen hyvin ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta