Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kauppakäyttäytyminen , nettikauppa vai tiskiasiointi
ihaa:
Kotimaastahan sitä kaikki mahdollinen ostetaan, periaate pistää tässäkin asiassa niin pahasti jotta jos on mahdollista niin tuhlataan kaikki ylimääräinen raha rajojen sisäpuolella tapahtuvaan hankintaan, se minne ne rahat loppujen lopuksi menevät, siitä en jaksa murehtia, säästöistä en tiedä minne ne on sidottu, ne lie ulkomaille jotain taidan minä sittenkin jotain hankkia ulkomailtakin. ;D
Captainkidd:
Eipä vaan ole ebay:n ylikäynyttä ostospaikkaa netissä, kun mitataan ostajan turvaa.
megaman:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 22.08.2013 kello on 09:21 ---Tilasin Kiinasta puhelimen akun,toimituskuluineen 1,5€,tuli postilaatikkoon !!!!!
--- Lainaus päättyy ---
On kyllä ilmainen! Toivottavasti ei ole samaa laatua kuin iPhonen tarvikelaturit. Ettei tarvitse lukea suru-uutisia.
Kiinassa kun tehdään niin monenlaista laatua.
Jos rautakauppa-ketju tilaa vaikka kiinasta akkuvääntimen, kiinan päässä selvitetään ensin, paljonko se saa ketjulle kustantaa. Sen jälkeen päätetään mistä osista väännin kasataan.Ominaisuud et ja materiaalit yms. Vaihteisto joko muovista tai metallista...jne.
Pienissä kivijalkaliikkeissä on tullut pyörittyä kohta 20 vuotta. Kyllä isot toimijat ja nettikauppa nakertaa pienet lopulta pois. Erikoisliikkeet on katoava kansanperinne. Hinnoissa ei pärjätä.
Palvelulla koitetaan tilannetta paikata, mutta se ei aina auta, koska valtaosa tuijottaa luonnollisesti hintoja.
OT: Ruokakauppaa ei saanut tähän ketjuun sotkea, mutta itse koitan suosia mahd paljon pieniä esim. Lidliä, koska nämä 2 ylijättiläistä nauttii markkinoilla selkeää monopoli-asemaa...mutta se siitä ;D
vippe:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 22.08.2013 kello on 11:46 ---
OT: Ruokakauppaa ei saanut tähän ketjuun sotkea, mutta itse koitan suosia mahd paljon pieniä esim. Lidliä, koska nämä 2 ylijättiläistä nauttii markkinoilla selkeää monopoli-asemaa...mutta se siitä ;D
--- Lainaus päättyy ---
öö..Lidil -> mihin eurot? Kyllä pikku kaupat on ne mitä itse pyrin suosimaan..ruokakau poista k-market kun on yrittäjävetoinen.
Nokia 700 tilasin törkeesti netistä..hinta oli 100e halvempi ku jos olisin sen silloin homminut paikallisesta..muut oin kyllä paikallinen tekniset on se mistä hommaan mieluiten..sieltä on shoppailtu tietokoneita, telkkareita, pesukoneita, puhelimia, tulostimia jne jne.. Palvelu pelaa!
Ipsu:
--- Lainaus käyttäjältä: Opa - 22.08.2013 kello on 10:47 ---Tässä juuri pähkäilen mitä tekisi, tarkoitus on ostaa Waeco CoolFreeze CDF-35 kylmälaukku. Halvin kotimaasta löytämäni (nettikaupasta) on 529 €, ulkomailta tilaten löytyisi hintaan 389 €. Hintaero, - myös euroissa mitaten, on merkittävä.
Hintaero pistää pohtimaan kuinka tuollainen on mahdollinen, itse en juurikaan ymmärrä liiketoimintaa enkä siihen liittyviä kuluja, mutta jotenkin kuitenkin tuollainen hintaero on selitettävä.
--- Lainaus päättyy ---
Muistan kun muutama vuosi sitten hankittiin akvaarioon ulkosuodatinta. Hintahaitari suomessa 170€-> n. 250€
Saksasta sen olis saanut 60€:lla. Suomesta se lopulta ostettiin, sillä takuuta ei olis ollut ulkomailta ostettaessa (tai ainakin se on kuulemma todella hankalaa saada laite takuuseen).
Pyykkokoneet jne isommat hankinnat herkästi kattelen netistä ensin, mut käyn lopulta tiskiltä hakemassa. Ulkomailta en oo tainnut tilata juur mitään. Jaa, tais tytön haalari tulla ruotsin puolelta ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta