Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Pistorasian asennnus
RR:
En nyt muista koska muuttui ja taaskin se muuttui vuoden vaihteessa, en muista miten kun ei tuo minua koske tällä hetkellä. Mutta asuntovaunussa/autossa pitää käyttää hienosäikeistä kiinteässä asennuksessa myös.
Muuten tänään jouduttiin purkamaan aika laajat omatoimiset asennukset omakotitalosta kun niiden korjaaminen laillisiksi olisi vienyt niin paljon aikaa.
Niin ja huppuliittimiä ei saa käyttää ollenkaan hienosäikeisen kanssa.
mjo33400:
Minun mielestä järjen käyttö näissä lisäpistorasia asennuksissa on sallittua. Tota säijejohto määräystä en minä ymmärrä ollenkaan, mutta enhän olekaan sähkömies.
RR:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 21.08.2013 kello on 18:55 ---Minun mielestä järjen käyttö näissä lisäpistorasia asennuksissa on sallittua. Tota säijejohto määräystä en minä ymmärrä ollenkaan, mutta enhän olekaan sähkömies.
--- Lainaus päättyy ---
No jos suoraan sanotaan niin en minäkään ymmärrä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 21.08.2013 kello on 18:55 ---Minun mielestä järjen käyttö näissä lisäpistorasia asennuksissa on sallittua. Tota säijejohto määräystä en minä ymmärrä ollenkaan, mutta enhän olekaan sähkömies.
--- Lainaus päättyy ---
Harvemmin niitä johtoja kai nykyään naulataan seiniin, vaan ne kulkee lattioilla tai kouruissa. Aika koville MMJ joutuisi siellä heiluessaan. Lisäksi liittimet eivät kuormitu mekaanisesti jäykästä johdosta.
Jepukka:
karavaanari.infossa tästä väiteltiin kovastikkin. Laitan huomenna kopion ko. aiheesta uusimmasta määräyskokoelmasta tänne nähtäville ja se on faktaa.
edit: eikun ylihuomenna kun käyn konttorilla
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta