Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Kuinka ja millä suojataan hiekkapuhalluksen jälkeen alusta?
Roksis:
Pitäis suojata hiekkapuhalluksen jälkeen alustaa?
Edit: otsikko aiheen mukaiseksi
- Alan
Mulli:
http://karavaanari.org/index.php/topic,8069.0.html
Oikeastaan tuo linkki on vastaus kysymykseen "kuinka tehdään uutta, tai ainakin h**tin hyvää?", mutta eiköhän siitä liene apua tässäkin tapauksessa.
MarkoA:
Ja vinkkinä, jos alustan komponentteihin jää rusehtavaa väriä (eli pientä pintaruostetta) niin aine nimeltään POR-15 on sellaista tököttiä, että sen kun vetää siihen päälle niin saa ruosteet unohtaa. Mulla on tuossa harrasteautossa syylärin runkoon vedetty sitä ja vielä 13 vuotta käsittelyn jälkeen pinta on täysin kupruilematon ja kova. Tuntuu siis toimivan.
Jostain jenkkiautoharrastaj alta aikanaan sain vinkin ja ostin tuota ainetta.
cossuesco:
Joo, jos ei voi galvanoida niin voin myös suositella POR-15 maalia, vaikka ne sitä enemmänkin pinnoitteeksi kutsuu. Jos sitä hommaa niin kannattaa ottaa pikkupurkkeja, oliko jotain 3dl. Itse ostin tietenkin 1L purkin niin siitä jäi melkei puolet vaikka puolet pohjasta maalasin, eli peittää eritäin hyvin. Jos purkki on käyttämättä kuukauden niin kantta ei saa auki jos maalia on jäännyt reunoille :D
Oulaa:
tuossa minun hutiloinnin kohde
yksi kohta on jäänyt ruosteenestopohjama alille vain ja sitäkin harsomaisen vähän
aika äkkiä ruostuu uudelleen ja tuon kun massaa niin saa ruoste rauhassa muhia siellä alla ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta