rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pystyykö korjaamaan helposti?  (Luettu 3280 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:22
  • Epsoo
Pystyykö korjaamaan helposti?
« : 18.08.2013 kello on 12:21 »
Miten tämmöisen saisi helposti ja edukkaasti korjattua siten ettei ainakaan pahemmaksi pääse?



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
« Vastaus #1 : 18.08.2013 kello on 12:25 »
Miten tämmöisen saisi helposti ja edukkaasti korjattua siten ettei ainakaan pahemmaksi pääse?

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Miten olisi jos menisit näyttämään tuota osaavalle suutarille..yhden tiedän joka tuon osaisi korjata..vaan ei ole enää ammatissa, käsityö numero kouluaikoinaan oli 10..ja sekös mua harmitti.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
« Vastaus #2 : 18.08.2013 kello on 12:33 »
Tuppaa ne pikafixaamiset tekemään sitten oikean korjaamisen mahdottomaksi. Suutarille vaan, niin josko sais kerralla kuntoon. Tai voithan toki jotain liimavirityksiä kokeilla, mutta ei ne yleensä kovin kauaa kestä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
« Vastaus #3 : 18.08.2013 kello on 12:38 »
Suutari tai itse :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
« Vastaus #4 : 18.08.2013 kello on 18:53 »
Vaikka meillä on täällä erinomaisen hyvä suutari, joka on korjannut minulle paljon muutakin kuin kenkiä,  minä menisin tuommoisen homman kanssa ennemminkin verhoomoon ;)

  • Vieras
  • Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
    « Vastaus #5 : 18.08.2013 kello on 19:28 »
    Vaikka meillä on täällä erinomaisen hyvä suutari, joka on korjannut minulle paljon muutakin kuin kenkiä,  minä menisin tuommoisen homman kanssa ennemminkin verhoomoon ;)

    Juu, satula irti ja näyttämään verhoilijalle.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
    Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
    « Vastaus #6 : 18.08.2013 kello on 21:43 »
    Eikös ssen sitten joudu tekemään ite?  :D Vai kukas se oli täällä se verhoilija?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
    • 1299XX
    Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
    « Vastaus #7 : 18.08.2013 kello on 23:50 »
    "Hetipitiliimaa" oisin näin naisena siihen ehdottanu. Sillä ne Myytinmurtajakki liimas huonekalut kattoon  :laugh:

    Mut ehkä viisaampaa tosiaan ensin näyttää jollekki verhoilijalla/suutarille.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
    « Vastaus #8 : 18.08.2013 kello on 23:59 »
    Miten tämmöisen saisi helposti ja edukkaasti korjattua siten ettei ainakaan pahemmaksi pääse?


    Ja "osoitehan" on tuossa:

    Juu, satula irti ja näyttämään verhoilijalle.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:46
    • Autossa on pyörät
    Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
    « Vastaus #9 : 19.08.2013 kello on 07:44 »
    Juu, varsin pätevä henkilö. Lisäksi 99:n lähellä  Thumb

  • Vieras
  • Vs: Pystyykö korjaamaan helposti?
    « Vastaus #10 : 19.08.2013 kello on 12:46 »
    Miten tämmöisen saisi helposti ja edukkaasti korjattua siten ettei ainakaan pahemmaksi pääse?

    Jos edukkaasti tarkoitti samaa, kuin lähes ilmaiseksi, on olemassa elastista pikaliimaa ( http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606115/0 ). Sellaisella todistettavasti liimaa renkaan puhki hiertämän nahkaisen moottoripyörän satulalaukun sellaiseen paikkaukseen, että kesti vetoketjun hajoamiseen saakka (toiselle kesälle siis). Satula voi toki olla toisenlaisella kuormituksella ja myös materiaali voi olla ties mitä keinon nahkaa. Omat paikkaukset siis omalla vastuulla, eikä Mullin laskuun  ;D

    Sanalla helppo tarkoitetaan yleensä ongelman siirtoa toiselle, jossa yhteydessä liityn kööriin verhoilijan puolesta. Verhoilija kuitenkin elää työllään, eikä tuon kunnollinen korjaaminen (todennäköisimmin irroitetaan koko satulaverhous, että päästään ompelemaan tuo sauma uudelleen umpeen ja sitten kootaan satula uudelleen) ole edukasta sanan aikaisemmin pohdiskellussa tarkoituksessa.