Tekniikkakeskustelut > Primus

Primus 2470 Pannun huolto.

<< < (10/22) > >>

TLP:
Ei loppupelissä mahdoton homma tuo kunnostus.
 http://karavaanari.org/blog/tlp72/2015/12/28/primus-2470-kunnostus/

Mjerica:
@Mjo: "Poksi on vain ajastinrele, joka sammuttaa kaasun tulon jos pannu ei
       käynnisty noin 1 min ja 45 sek kuluttua."

- Pystyisimmeköhän arvioimaan mitä tuon pannun suunnittelija on ajatellut
  varoaikaa määritellessään. Tämähän voisi tarkoittaa sitä että kaasua virtaa
  pannuun puolisentoista minuuttia ja ailahtelevan kontaktihäiriön seurauksena
  se vielä syttyisi. Olenko ainut jota tämä arveluttaa...?

@rölli: "ei se mitään raketti tiedettä ole mutta..."

- "Rakettitiede" kyllä kiinnostaa muissa yhteyksissä. Kun ei vaan
  menisi sellaiseksi tahattomasti. Juuri tästä syystä mulla olisi suuri
  kiusaus lyhentää varoaika esim. 20s:iin.

Miten kommentoisitte? 

Vielä lievää Off-Topicia:

@Mjo: "Minun halvin yleismittari maksoi perjantaina 4,95 € "kodin tavaratalosta"
 ja on hyvä eli kyllä ne halvatkin mittarit hyviä on, olen niitä joskus kaliproinut
  ja menee Fluken spekseihin.

- Täydentäisin tätä vielä sillä että "halpismittareitten" potentiaalinen ongelma
  ilmenee yleensä paristojen heiketessä. Ne näyttävät ensin pitkään väärin ja vasta
  myöhemmin jos silloinkaan varoittavat paristojen heikkoudesta. Juuri tuossa Fluke
  petraa; se varoittaa ensin ja näyttää oikein vielä pitkään. Varsinkin ennen
  3 1/2 numeron (ei RMS) Fluket, 2000h:n pariston nimelliskestolla oli aivan mainioita.
  Mutta silloinkaan en omaan käyttööni raaskinut sellaista budjetoida. Nämä nykyiset
  4 1/2 numeroiset RMS:t tympii jo muutenkin kuin hinnaltaan.

- Niinhän se on että suurta tarkkuutta tarvitsee harvoin. Useammin on tarkeää olla
  monia mittareita yhtäaikaisesti.

@Mjo: "Käytän noita halpoja mittareita esin liekintunnistus hämäykseen ja kun hajoaa
  heitän roskiin ja uutta tilalle."

- Tuohon voisi kai kokeilla "ekvivalenttipiiriä", suuriohmisia vastuksia ja diodeitahan
  saa...?

- Noin muuten, akateemisesta mielenkiinnosta, mites noi mittarit hajotessaan käyttäytyy?

MTM:
Pannua kootessa löytyi murtuma pohjan kaasuputken ja suutinrungon välisestä juotoksesta. Käyköhän mistään muusta mallista 2470:een pohjan kaasuputkisto? 2450:stä ei ainakaan käy, magneettiventtiili on eri paikassa. Saa tarjota jos jollakin löytyy ehyttä putkistoa missä on suutinrungot ja vipuventtiilit.

Korjaustakin mietin, ei liene kummoinen homma juottaa uudelleen fosculla tai messingillä? Vaan miten venttiili purkaantuu, onko siellä jotain tiivisteitä on mitkä pitää purkaa ennen juottamista?
Mieluiten kyllä ostaisin ehyen jos jollakin löytyy.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: MTM - 29.04.2017     kello on 18:23 ---Pannua kootessa löytyi murtuma pohjan kaasuputken ja suutinrungon välisestä juotoksesta. Käyköhän mistään muusta mallista 2470:een pohjan kaasuputkisto? 2450:stä ei ainakaan käy, magneettiventtiili on eri paikassa. Saa tarjota jos jollakin löytyy ehyttä putkistoa missä on suutinrungot ja vipuventtiilit.

Korjaustakin mietin, ei liene kummoinen homma juottaa uudelleen fosculla tai messingillä? Vaan miten venttiili purkaantuu, onko siellä jotain tiivisteitä on mitkä pitää purkaa ennen juottamista?
Mieluiten kyllä ostaisin ehyen jos jollakin löytyy.

--- Lainaus päättyy ---

Ensinnäkin 2450:sen putkiston saa toimimaan 2470:ssä, olen niitä tehnyt. 2470:sen putkistoa et voi kovajuottaa kun venttiilit ei purkaannu kuten 2450:ssä. Männät palaa, siis kumitiivisteet. Tarkistan, että onko minulla 2470:sen putkistoja.

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Mjerica - 24.04.2017     kello on 04:46 ---@Mjo: "Poksi on vain ajastinrele, joka sammuttaa kaasun tulon jos pannu ei
       käynnisty noin 1 min ja 45 sek kuluttua."

- Pystyisimmeköhän arvioimaan mitä tuon pannun suunnittelija on ajatellut
  varoaikaa määritellessään. Tämähän voisi tarkoittaa sitä että kaasua virtaa
  pannuun puolisentoista minuuttia ja ailahtelevan kontaktihäiriön seurauksena
  se vielä syttyisi. Olenko ainut jota tämä arveluttaa...?

@rölli: "ei se mitään raketti tiedettä ole mutta..."

- "Rakettitiede" kyllä kiinnostaa muissa yhteyksissä. Kun ei vaan
  menisi sellaiseksi tahattomasti. Juuri tästä syystä mulla olisi suuri
  kiusaus lyhentää varoaika esim. 20s:iin.

Miten kommentoisitte? 

Vielä lievää Off-Topicia:

@Mjo: "Minun halvin yleismittari maksoi perjantaina 4,95 € "kodin tavaratalosta"
 ja on hyvä eli kyllä ne halvatkin mittarit hyviä on, olen niitä joskus kaliproinut
  ja menee Fluken spekseihin.

- Täydentäisin tätä vielä sillä että "halpismittareitten" potentiaalinen ongelma
  ilmenee yleensä paristojen heiketessä. Ne näyttävät ensin pitkään väärin ja vasta
  myöhemmin jos silloinkaan varoittavat paristojen heikkoudesta. Juuri tuossa Fluke
  petraa; se varoittaa ensin ja näyttää oikein vielä pitkään. Varsinkin ennen
  3 1/2 numeron (ei RMS) Fluket, 2000h:n pariston nimelliskestolla oli aivan mainioita.
  Mutta silloinkaan en omaan käyttööni raaskinut sellaista budjetoida. Nämä nykyiset
  4 1/2 numeroiset RMS:t tympii jo muutenkin kuin hinnaltaan.

- Niinhän se on että suurta tarkkuutta tarvitsee harvoin. Useammin on tarkeää olla
  monia mittareita yhtäaikaisesti.

@Mjo: "Käytän noita halpoja mittareita esin liekintunnistus hämäykseen ja kun hajoaa
  heitän roskiin ja uutta tilalle."

- Tuohon voisi kai kokeilla "ekvivalenttipiiriä", suuriohmisia vastuksia ja diodeitahan
  saa...?

- Noin muuten, akateemisesta mielenkiinnosta, mites noi mittarit hajotessaan käyttäytyy?

--- Lainaus päättyy ---

Tätä en aiemmin ole huomannutkaan. Minulle on aivan sama mitä ne varoajat ovat ja miksi, ei ne mina kiinnosta. Mittareita käytän liekkivahti testaukseen kun ovat siinä vieressä, voisin toki tehdä niitä varten eri testerin, mutta miksi? Mittari toimii erittäin hyvin siinä toiminnassa. Mittari hajotessaan ei toimi. :-\

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View