Tekniikkakeskustelut > Primus
Primus 2470 Pannun huolto.
am1958:
sen vois mitata vielä myös, mutta mikä kertoo sen että pannu pamahtaa päälle noin sekunnissa, eikä haittais jos joku kertois ne ohmit
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: am1958 - 9.11.2015 kello on 18:02 ---sen vois mitata vielä myös, mutta mikä kertoo sen että pannu pamahtaa päälle noin sekunnissa, eikä haittais jos joku kertois ne ohmit
--- Lainaus päättyy ---
Tarkoitatko, että pannu syttyy sekunnissa, mutta pamahtaa syttyessään? Mitä ohmeja tarkoitat? hehku on 0,8 ohmia ja vesitermostaatti ja pyrostaatti noin 0,4 ohmia eli oikosulku pitää jälkimmäisissä olla.
am1958:
jep, se käynnistyy, menee vain noin yks sekuntti kun painan kaasulämppärin napin päälle. tarkoitin hehkutulpan ohmeja kun ei oo virta päällä vain lepoasennossa, eli 0,8 ohm näin ymmärsin. muuten mjo en päässyt koskaan tulpassa 2,5-2,9 volt, en, jäi reilusti alle tuon, ehkä 1,5-1,7v mutta käynnistyy kunnon akulla. kokeilin tosiaan pari päivää ja meni olutta paljon, ja mittari oli narujen päässä ja mittari on tasan kunnollinen, ei oo mikään 7 euron halpismittari ja jopa osaan käyttää sitä
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: am1958 - 9.11.2015 kello on 19:14 ---jep, se käynnistyy, menee vain noin yks sekuntti kun painan kaasulämppärin napin päälle. tarkoitin hehkutulpan ohmeja kun ei oo virta päällä vain lepoasennossa, eli 0,8 ohm näin ymmärsin. muuten mjo en päässyt koskaan tulpassa 2,5-2,9 volt, en, jäi reilusti alle tuon, ehkä 1,5-1,7v mutta käynnistyy kunnon akulla. kokeilin tosiaan pari päivää ja meni olutta paljon, ja mittari oli narujen päässä ja mittari on tasan kunnollinen, ei oo mikään 7 euron halpismittari ja jopa osaan käyttää sitä
--- Lainaus päättyy ---
Asiat vaikuttaa olevan nyt kunnossa, jos hehku pannu syttyy sekunnissa. Minun halvin yleismittari maksoi perjantaina 4,95 € "kodin tavaratalosta" ja on hyvä eli kyllä ne halvatkin mittarit hyviä on, olen niitä joskus kaliproinut ja menee Fluken spekseihin. Käytän noita halpoja mittareita esin liekintunnistus hämäykseen ja kun hajoaa heitän roskiin ja uutta tilalle.
am1958:
en tarkottanu sitä, vain että nuo halpismittarit on hitaita, mulla on niitä ollut montakin tuo mitä itse käytän jatkuvasti on vähä kalliimpi ja tosi paljon parempi, mutta mjo kiitos ,eiköhän tämä tästä kun vien akut jatkojalostukseen ja ostan uuden seuraavalle kaudelle
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta